پوست‌های حساس و استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

پوست‌های حساس و استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

پوست‌های حساس به صورت کلی برای برطرف کردن موهای زائد با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. فرقی نمی‌کند که شما از تیغ یا واکس استفاده کنید، همیشه دردسرهای خاصی برای این افراد وجود دارد. شیوه‌های سنتی به صورت عمومی می‌تواند باعث قرمزی، به وجود آمدن آکنه و دیگر حساسیت‌ها باشد. خبر خوب برای این دسته از افراد امکان استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد است. لیزر می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای شیوه‌های سنتی رفع موهای زائد باشد. استفاده از لیزر در بدن محدودیتی ندارد و تقریبا می‌توان در تمام نقاط از آن استفاده کرد. امکان استفاده از این شیوه درمانی حتی در نقاط حساس بدن نیز وجود دارد و همین مورد باعث می‌شود که لیزر کاندید مناسبی برای پوست‌های بسیار حساس باشد. همچنین لیزر امنیت بسیار خوبی دارد و مخاطرات بسیار کمی را برای کاربر به همراه خواهد داشت. لیزر می‌تواند تاثیرگذاری بسیار خوبی داشته باشد و استفاده از آن روی تقریبا تمامی پوست ها با در نظر گرفتن چند مورد استثنا، امکان پذیر است.

دستگاه لیزر راهکاری نوین برای رفع موهای زائد

دستگاه لیزر نسبت به دیگر شیوه‌های سنتی، راهکاری نوین برای رفع موهای زائد است. دستگاه لیزر برای نابود کردن موهای زائد از نور استفاده می‌کند. این نور توسط دستگاه لیزر به سطح پوست به صورت متمرکز تابیده می‌شود. سپس این نور به انرژی حرارتی تبدیل شده و فولیکول موهای زائد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با تحت تاثیر قرار گرفتن فولیکول و آسیب رسیدن به آن موهای زائد دیگر رشد نخواهند کرد. در این فرآیند به سطح پوست و دیگر ارگان‌های بدن هیچ آسیبی وارد نخواهد شد. سطح مقطع مناسب لیزر می‌تواند روی چندین فولیکول به صورت همزمان تاثیرگذار باشد. از آنجا که صرفا از یک نوع لیزر نمی‌تواند روی تمامی ترکیب‌های رنگ پوست و مو تاثیرگذار باشد، از انواع مختلف دستگاه لیزر استفاده می‌شود. با مشاوره با متخصص امکان تشخیص اینکه کدام لیزر می‌تواند برای درمان موهای زائد شما مناسب باشد، وجود دارد. به صورت کلی لیزر‌هایی مثل دایود و IPL SHR برای درمان پوست‌هایی با رنگ روشن مورد استفاده قرار می‌گیرند اما پوست‌های تیره با دستگاه لیزر Nd:YAG درمان می شود. اگر هنوز هم نسبت به واکنش پوست خود نسبت به دستگاه لیزر مطمئن نیستید، می‌توانید درخواست کنید که پزشک، قسمت کوچکی از پوست شما را تحت درمان قرار دهد. بدین ترتیب با درمان لیزر آشنا شده و سپس واکنش پوست خود را نسبت به این درمان مشاهده خواهید کرد.

راهکار‌های سنتی و مخاطرات مخصوص به آنها

از اولین راهکار سنتی برای رفع موهای زائد می‌توان به شیو یا اصلاح با استفاده از تیغ اشاره کرد. این شیوه، یکی از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین راهکار‌هاست. البته این شیوه می‌تواند عوارض جانبی خاصی مانند بروز جوش، بریدن سطح پوست و یا رشد مو زیر پوست شود. به صورت معمول هر فرد از یک تیغ صرفا یکبار استفاده نخواهد کرد. با استفاده دوباره باکتری‌هایی روی سطح تیغ جمع شده که می‌تواند برای سلامت پوست مضر باشد. همچنین برای شیو کردن بهتر فرد باید از محصولاتی مانند خمیر‌های مخصوص استفاده کند که به خاطر وجود مواد شیمیایی به صورت خودکار برای پوست حساسیت به وجود می‌آورند. دومین راهکار سنتی برای رفع موهای زائد استفاده از واکس است. اگر دارای پوست‌های حساس هستید واکس می‌تواند واکنش بسیار بدی را برای شما به همراه داشته باشد. این شیوه شامل ریختن واکس با حرارت بسیار بالا، استفاده از باند و سپس کندن آن می‌‌شود. این راهکار برای افرادی که پوست حساسی دارند قطعا مناسب نخواهد بود. اگر با پوستی حساس تصمیم به انجام واکس گرفتید در ابتدا باید درد زیادی را متحمل شوید و بعد از آن عوارض جانبی زیادی مانند زخم شدن، خون ریزی و کبودی پوست را نیز تحمل کنید. پیشنهاد می‌شود که افرادی با پوست حساس تا جایی که امکان دارد از واکس برای رفع موهای زائد استفاده نکنند. یکی از دیگر شیوه‌های رفع موهای زائد به صورت سنتی، استفاده از کرم‌های موبر است. این شیوه به صورت کلی درد کمتری را به کاربر وارد خواهد کرد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای واکس باشد. البته این راهکار نیز مخاطراتی برای افرادی با پوست حساس به همراه خواهد داشت. کرم‌های موبر از ترکیب‌های شیمیایی بسیار قدرتمندی برای از بین بردن مو استفاده می‌کنند. پوست‌های حساس با استفاده از کرم‌های موبر می‌توانند شاهد عوارض جانبی شدیدی مثل سوختگی، کنده شدن پوست، خراشیده شدن و قرمزی باشند. باید گفت که قبل از استفاده از این شیوه بهتر است به خوبی در مورد عواقب آن فکر کنید. در نهاید باید گفت که دستگاه لیزر می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای افرادی باشد که دارای پوستی حساس هستند. شاید این شیوه در ابتدا هزینه بیشتری را به شما تحمیل کند اما باید گفت که نسبت به شیوه‌های سنتی ماندگاری بسیار بیشتری دارد و در نگاه کلی شاید باعث صرفه جویی در هزینه نیز بشود.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن