پوست‌های تیره و استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

پوست‌های تیره و استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

دستگاه لیزر با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن می‌تواند کمک کند تا افراد شاهد کاهش رشد موهای زائد باشند. البته رنگ پوست می‌تواند روی نتیجه نهایی این درمان تاثیرگذار باشد. در سالیان گذشته، استفاده از دستگاه لیزر روی پوست‌هایی با رنگ تیره با ریسک‌های متعددی همراه بود. این مخاطرات باعث شده بود تا تفکری نادرست در این زمینه به وجود آید که استفاده از لیزر روی پوست‌های تیره به هیچ عنوان وجود ندارد. با پیشرفت‌های به وجود آمده در ساخت دستگاه‌های لیزر حالا می‌توان گفت که افرادی با پوست‌های تیره نیز می‌توانند به راحتی از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کنند. شایعات موجود در این زمینه به خاطر عدم آگاهی خلق شدند. در این مقاله شما را با استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد روی پوست‌های با رنگ تیره آشنا خواهیم کرد.

استفاده از دستگاه لیزر مناسب برای درمان پوست‌های تیره

اگر دارای پوستی با رنگ تیره هستید باید گفت که کلینیک‌ها باید برای شما از لیزر Nd:YAG استفاده کنند. در جنسیت فرد مراجعه کننده تفاوتی وجود ندارد. لیزر Nd:YAG روی پوست‌های تیره عملکرد بسیار مناسب دارد. این لیزر به خاطر پالس‌های طولانی و طول موج بالا می‌تواند به راحتی از اپیدرم گذر کند. این گذر باعث می‌شود که آسیبی به پوست وارد نشده و صرفا موهای زائد هدف قرار گیرند. به همین خاطر دیگر شاهد سوختگی و ایجاد حساسیت در سطح پوست‌هایی با رنگ تیره نخواهیم بود.

تشخیص رنگ پوست

اگر برای انجام درمان و رنگ پوست مشکوک هستید، همیشه امکان آزمایش وجود دارد. طبیعی است که رنگ پوست هر فرد با دیگری متفاوت است. باید حتما قبل از درمان، رنگ پوست به صورت دقیقت تشخیص داده شود. معمولا برای تعیین رنگ پوست از جدول Fitzpatrick استفاده می‌شود. این جدول رنگ‌های پوست را به سی و شش دسته تقسیم بندی می‌کند. بعد از تشخیص رنگ دقیق، لیزری مناسب برای پوست انتخاب خواهد شد.

آماده شدن برای درمان

برای درمان لیزر باید نکاتی را رعایت کنید. به عنوان مثال باید موهای زائد با حد مطلوبی کوتاه شده باشند تا عمل بهتر انجام گیرد. نکته بعدی این است که ریشه موهای زائد برای عمل باید حضور داشته باشد، به همین خاطر نباید تا چند هفته قبل از عمل لیزر از واکس برای رفع موهای زائد استفاده کنید.

هشدار در مورد استفاده از دستگاه‌های لیزر خانگی

بسیاری از متخصصان نظر مناسبی در مورد دستگاه‌های خانگی لیزر ندارند. از دیدگاه‌ آنها این دستگاه‌ها، صرفا جنبه تبلیغاتی برای فروش بیشتر دارند و نمی‌توانند تاثیرگذاری مناسبی داشته باشند. در مورد افرادی با رنگ پوست تیره، باید حتما از این دستگاه‌ها دوری کرد. پوست تیره به صورت کلی برای عمل لیزر دارای مخاطرات بیشتری است. در حالی که از این دستگاه به صورت خانگی و با تجربه بسیار کم استفاده شود، نتایج می‌تواند بسیار بد باشد. شاید بعد از استفاده از دستگاه خانگی شاهد عوارض جانبی بسیار شدیدی مثل اسکار، زخم، تاول و … باشید. اگر رنگ پوست تیره دارید به شدت پیشنهاد می‌شود که به پزشک متخصص مراجعه کنید. بدین ترتیب با طی مراحل تعیین رنگ پوست از لیزری مناسب با پوست شما استفاده خواهد شد. بدین ترتیب شاهد بروز عوارض جانبی شدیدی مانند اسکار، زخم و تاول نخواهید بود.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن