نکاتی  که باید برای انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد به آن توجه داشته باشید

نکاتی  که باید برای انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد به آن توجه داشته باشید

پیاده سازی راهکار‌های سنتی برای رفع موهای زائد می‌تواند امری بسیار خسته کننده باشد. این راهکارها در حالی که دسترسی بسیار آسانی را به همراه دارند اما ماندگاری کم باعث می‌شوند تا فرد در هفته یا ماه مجبور باشد آن را چندین بار تکرار کند تا بدنی عاری از موهای زائد داشته باشد. دستگاه لیزر جایگزینی مطمئن، ماندگار و البته مدرن برای راهکار سنتی است. اگر از شیوه‌های سنتی رفع موهای زائد خسته شدید، بهتر است که لیزر را به عنوان جایگزین در نظر بگیرید. اگر قبلا این تصمیم را اتخاذ کردید باید قبل از عمل نکاتی را در نظر داشته باشید که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

کوتاه کردن موهای زائد

یکی از نکاتی که قبل از عمل باید به آن توجه داشته باشید، کوتاه کردن موهای زائد است. اگر موهای زائد بیش از حد بلند باشند، نور لیزر را به خود جذب کرده و خواهند سوخت. بدین ترتیب ریشه موها که هدف اصلی درمان هستند تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند و شاهد نتیجه خوبی نخواهید بود.

انتظاری نه چندان دردناک

لیزر با استفاده از تابش نور روی پوست، تبدیل آن به انرژی حرارتی و نابود کردن فولیکول مو عمل می‌کند. لیزر عملکردی بسیار سریع دارد اما می‌تواند درد نسبی را به بیمار القا کند. این درد کاملا قابل کنترل است. در حین عمل با استفاده از دستگاه لیزر، از دستگاه خنک سازی سطح پوست استفاده می‌شود. این دستگاه خنک سازی باعث می‌شود که درد تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. پیشنهاد می‌شود که قبل از انجام عمل لیزر از ورزش‌های سنگین خودداری کنید. این کار باعث می‌شود که حس درد افزایش پیدا کند.

صبر پیشه کنید

در حالی که سرعت عمل دستگاه لیزر بسیار زیاد است اما برای رسیدن به نتیجه مناسب باید صبور باشید. بعد از انجام عمل اولیه شاید چند هفته زمان نیاز باشد تا شاهد نتایج اولیه باشید. همچنین صرفا با یک جلسه درمانی نخواهید توانست شاهد کاهش رشد موهای زائد به صورت گسترده باشید. برای رسیدن به نتیجه مناسب باید به صورت میانگین شش تا هشت جلسه درمانی انجام دهید. ترکیب رنگ پوست و مو تاثیر بسیار زیادی روی فرآیند درمانی و نتیجه آن خواهد داشت. افرادی که دارای پوست روشن و موهای رنگ تیره دارند، بهترین کاندید برای رسیدن به نتیجه مناسب خواهند بود

دوری از آفتاب

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، دوری از نور مستقیم آفتاب است. چند هفته قبل و بعد از عمل باید به این نکته به شدت توجه کنید. اگر نمی‌توانید اینکار را انجام دهید باید با لباس پوشش مناسب به وجود آورید یا از کرم ضد آفتاب با کیفیت خوب استفاده کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که چند هفته قبل و بعد از عمل لیزر نباید پوست خود را برنزه کنید. برنزه شدن پوست می‌تواند روی نتیجه عمل لیزر تاثیر بسیار زیادی گذشته و باعث به وجود آمدن عوارض جانبی ناخواسته شود.

نتیجه معکوس

در بعضی از موارد ممکن است که لیزر نتیجه معکوس داشته و رشد موهای زائد حتی بیشتر شود. البته جای نگرانی در این مورد وجود ندارد، اگر موهای شما قابلیت درمان را نداشته باشد، متخصص در جلسه مشاوره این مورد را به شما گوشزد خواهد کرد.

دوری از ورزش

همانگونه که می‌دانید، لیزر با استفاده از حرارت باعث می‌شود تا موهای زائد نابود شود. این حرارت تا حداکثر یک شبانه روز در پوست حفظ می شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که در این مدت از فعالیت‌های ورزشی که باعث افزایش حرارت بدن می‌شود دوری کنید. همچنین پزشک در این مدت شما را از حضور در محیط های گرم و مربوط مثل سونا، جکوزی، استخر و حمام آب داغ منع خواهد کرد. افزایش حرارت بدن باعث بروز عوارض جانبی و در مواردی عفونت خواهد شد.

لیزر، راهکاری مناسب با تاثیرگذاری چندگانه

دستگاه لیزر و درمان موهای زائد از طریق آن می‌تواند مزیت‌هایی چندگانه داشته باشد. علاوه بر رفع موهای زائد، شاهد کاهش ریسک رشد موهای زائد زیر پوست خواهید بود. همچنین بعد از انجام عمل لیزر شاهد نرم شدن پوست خواهید بود.

دوری از واکس و رنگ

از آنجا که واکس باعث می‌شود که موهای زائد از ریشه جدا شوند، باید از این راهکار در حین درمان لیزر دوری کنید. برای رسیدن به نتیجه مناسب در درمان لیزر ریشه مو باید وجود داشته باشد. همچنین موهای شما در حین درمان باید به رنگ طبیعی باشد. به همین دلیل نباید موهای مد نظر برای درمان را رنگ کنید.

تنوع در درمان پوست و مو

از لیزر می‌توان روی هر ترکیب رنگ پوست و مو استفاده کرد. با پیشرفت در تکنولوژی، حتی قابلیت درمان پوست‌هایی با رنگ تیره نیز وجود دارد. البته همچنان بهترین کاندید برای رفع موهای زائد، ترکیب رنگ موهای تیره و پوستی روشن است.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن