استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد، نکات مثبت و منفی

استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد، نکات مثبت و منفی

هر درمان و عمل می‌تواند نکات مثبت و منفی را به همراه داشته باشد. مخاطراتی برای انجام هر نوع راهکار پزشکی و زیبایی وجود دارد که می‌تواند برای هر فرد کاملا متفاوت باشد. دستگاه لیزر نیز به عنوان یک عمل زیبایی از این قاعده مستثنی نیست و برای استفاده از آن شاهد نقاط قوت و ضعف خواهیم بود. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا این نکات را با جزئیات بیشتری برای شما شرح دهیم.

نکات مثبت

  • همانگونه که انتظار می‌رود بزرگترین نکته مثبت در استفاده از دستگاه لیزر، رفع موهای زائد و جلوگیری از رشد مجدد آنهاست. برخلاف راهکار‌های سنتی، دستگاه لیزر ماندگاری بسیار بیشتری دارد و موهای زائد برای رشد مجدد نیاز به زمان زیادی دارند. دستگاه لیزر با استفاده از نور و تبدیل کردن آنها به انرژی حرارتی موهای زائد را نابود کرده و در واقع روی فولیکول مو تاثیرگذار است. آسیب دیدن فولیکول باعث نی‌شود که موهای زائد برای رشد دوباره با مشکل مواجه شده و در برخی از موارد رشد مجدد به صورت کامل متوقف خواهد شد. البته هنوز هم راهکار‌های سنتی مثل واکس محبوبیت زیادی بین مردم دارد اما باید بدانید که واکس صرفا می‌تواند تا چند هفته شما را از دست موهای زائد راحت کند اما دستگاه لیزر این قابلیت را دارد که تا این مدت را به ماه ها افزایش دهد. دلیل اصلی شناخته‌تر شدن و افزایش محبوبیت استفاده از دستگاه لیزر در طی چند سال گذشته نیز دقیقا همین مورد است.
  • بر اساس تحقیقات و نتایج به دست آمده می‌توان با اطمینان گفت که استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد تاثیر بسیار زیادی نسبت به شیوه‌های دیگر دارد. لیزر می‌تواند برای برخی از افراد نتایج نسبتا دائمی به همراه داشته باشد.
  • استفاده از دستگاه لیزر محدودیت خاصی ندارد. تقریبا همه افراد با رده‌های سنی مختلف می‌توانند از این راهکار بهره ببرند.
  • یکی دیگر از نکات مثبت در مورد دستگاه لیزر این است که می‌توان از آن حتی در نقاط حساس بدن نیز استفاده کرد.
  • لیزر درد کمتری را به همراه دارد. اگر از واکس برای رفع موهای زائد استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که این شیوه درد زیادی را به فرد وارد می‌کند. لیزر بنا به استفاده از دستگاه خنک سازی سطح پوست می‌تواند درد بسیار کمتری نسبت به واکس را همراه داشته باشد. همچنین بی حس کننده‌های موضعی نیز می‌توانند کمک بسیار زیادی در این مورد انجام دهند.
  • سرعت بسیار بالا در درمان. دستگاه لیزر سرعت بسیار زیادی در درمان دارد و می‌تواند نواحی کوچک مثل پشت لب‌های را صرفا در چند دقیقه درمان کند. این میزان حتی برای سطح مقطع‌های بسیار بزرگ مثل کمر نیز تنها به سی دقیقه افزایش پیدا می‌کند.
  • همانگونه که گفته شد لیزر می‌تواند باعث کاهش رشد موهای زائد شده و رشد مجدد آنها را با تاخیر مواجه کند. اگر بعد از درمان لیزر شاهد رشد مجدد بودید، از ضخامت موها به شکل قابل توجهی کاسته شده و رنگ آنها نیز روشن‌تر خواهد بود.
  • استفاده از دستگاه لیزر عوارض جانبی کمی را به همراه دارد. بسیاری از این عارضه‌ها نیز بسیار طبیعی هستند و طی چند ساعت تا چند روز بدون نگه‌داری پزشکی برطرف خواهند شد. از این عوارض می‌تواند به قرمزی، حس ناراحتی و تورم پوست اشاره کرد. برای بهبود این عوارض می‌توانید از کیسه آب یخ استفاده کنید. البته اگر این موارد تا چند روز ادامه پیدا کرد حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • به خاطر ساختار خاص لیزر احتمال بروز عفونت بعد از درمان نسبت به شیوه‌های دیگر بسیار کمتر است.

نکات منفی

  • باید گفت که هزینه مورد نیاز برای انجام عمل لیزر یکی از بزرگترین نکات منفی خواهد بود. برای رسیدن به نتیجه مد نظر و رفع موهای زائد شما به حداقل شش جلسه درمانی نیازی خواهید داشت. اگر این تعداد جلسه انجام نشود قطعا شاهد نتیجه خوبی نخواهید بود. هر جلسه بسته به کلینیک می‌تواند هزینه خاص و نسبتا زیادی را به همراه داشته باشد.
  • یکی دیگر از نکات منفی در مورد لیزر وابستگی نتایج به ترکیب رنگ پوست و مو است. بهترین نتیجه را افرادی با رنگ پوست روشن و موهای تیره دریافت خواهند کرد. در سمت مقابل افرادی با موهایی با رنگ بلوند، سفید، خاکستری و قرمز شانس چندان زیادی برای رسیدن به نتیجه حتی متوسط را هم ندارند.
  • دلیل اصلی انجام جلسات مختلف درمانی این است که لیزر می‌تواند صرفا موهایی را که در فاز رشد فعال قرار دارند درمان کند. موهای روی بدن انسان همگی در یک فاز قرار ندارد. در حالی که یک مو در فاز رشد فعال است، ممکن است که موهای کناری در فاز استراحت یا ریزش باشند.
  • ضخامت مو می‌تواند روی نتیجه درمان تاثیرگذار باشد.
هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن