نکاتی که در تابستان برای استفاده از دستگاه لیزر باید به آنها توجه کرد

نکاتی که در تابستان برای استفاده از دستگاه لیزر باید به آنها توجه کرد

تقریباً بیشتر افراد مخصوصاً در فصل تابستان، به دنبال حذف موهای زائد خود هستند. حذف سریع موهای زائد با روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ اما همان‌طور که می‌دانید هیچ‌یک ازاین‌روش‌ها نتایج همیشگی و دائمی ندارند. لیزر موهای زائد فرایندی است که توسط آن امواج ایمن از لایه‌های سطحی پوست نفوذ کرده و با از بین بردن فولیکول‌های مو از رشد سریع مو جلوگیری کرده و درنهایت باعث نازک شدن تارهای مو و حذف تدریجی آن‌ها می‌شود؛ بنابراین لیزر مو زائد در تابستان بهترین گزینه برای حذف سریع موهای زائد و ناخواسته است.

عملکرد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد از فوتوترمولیزر انتخابی استفاده می‌کند. فوتوترمولیز انتخابی یک روش میکروسکوپی و دقیق است که از آن برای هدف قرار دادن یک منطقه خاص استفاده می‌شود. امواج لیزر به‌صورت انتخابی و دقیق رنگ‌دانه‌های مو را هدف قرار داده و انرژی نورانی را به فولیکول مو می‌فرستد. در فولیکول مو انرژی نورانی به انرژی گرمایی تبدیل‌شده و چرخه رشد سلول‌های مو را با اخلال مواجه می‌کند. باگذشت زمان و تداوم دوره‌های درمانی سلول‌های رشد موهای زائد ازکارافتاده و موهای زائد حذف می‌شوند. درواقع هدف اصلی لیزر موهای زائد آسیب رساندن به سلول‌های مو بدون امکان ترمیم مجدد و بازسازی آن‌ها است.

به گفته پزشکان برای افزایش اثر درمان، پس از طی مراحل اولیه و حضور به‌موقع در جلسات درمانی (هرماه یا 2 ماه یک‌بار)، ابتدا لازم است ابتدا هر سه ماه یک‌بار، سپس 6 ماه یک‌بار و پس‌ازآن سالی 1 بار درمان را ادامه دهید. شرایط لیزر موهای زائد در تابستان کمی متفاوت‌تر فصول دیگر است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

لیزر موهای زائد در تابستان

لیزر موهای زائد در تابستان در یک دوره درمانی چند جلسه‌ای انجام می‌شود. پس از گذشت حدوداً 6 ماه موهای زائد ناحیه تحت درمان به میزان قابل‌توجهی کم می‌شوند. لیزر موهای زائد برای افرادی که رنگ موهایشان تیره‌تر از رنگ پوستشان است نتیجه بهتری می‌دهد. چراکه اساس کار امواج لیزر هدف قرار دادن رنگ‌دانه‌های فولیکول مو بوده و موهایی که رنگ بلوند و روشنی دارند پاسخ مناسبی به درمان نمی‌دهند؛ اما به‌طورکلی لیزر دایود، الکساندرایت و ان‌دی:یاگ با فناوری‌های یکسان و طول‌موج‌های متفاوت برای درمان موهای زائد در تایپ‌های پوستی متفاوت مناسب هستند.

دوری از نور خورشید

پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا مدتی بعد از انجام عمل لیزر از حضور در نور مستقیم خورشید خودداری کنید. اگر انجام اینکار برای شما مقدور نیست باید از کرم‌های ضد آفتاب با SFP بالاتر از 50 استفاده کنید. اگر این مورد انجام نشود شاهد ظهور عوارض جانبی مثل تغییر رنگ پوست باشید. حتی المقدور سعی کنید که همیشه برای حفظ سلامت پوست خود از کرم‌های ضد آفتاب خوب استفاده کنید.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن