آیا استفاده از دستگاه لیزر، شیوه‌ای تاثیرگذار برای رفع موهای زائد است؟

نگه‌داری از بدن به شیوه‌ای که موهای زائد در آن حضور نداشته باشند چالش بسیار بزرگی برای بسیاری از بانوان در طول زندگی روزمره است. راهکار‌های زیاد و البته متنوعی مثل شیو، واکس و الکترولیسی برای رفع موهای زائد وجود دارند اما حقیقت این است که تمام این شیوه‌ها دارای نکات منفی مثل درد زیاد یا عدم ماندگاری مناسب هستند اما استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد چگونه عمل می‌کند؟ آیا این شیوه می‌تواند برای رفع موهای زائد تاثیرگذار بوده و در کنار آن ماندگاری مناسب داشته باشد؟

درصد موفقیت

از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد، به صورت عمومی به عنوان شیوه‌ای دائمی یاد می‌شود. البته این مورد صرفا حقیقت ندارد و این شیوه نمی‌تواند سال‌های زیادی را بدون موهای زائد برای شما به ارمغان آورد. به صورت کلی متخصصین و دکتر‌هایی که این عمل را انجام می‌دهند، 70 درصد کم شدن مو را موفقیت می‌نامند. تعداد بسیار زیادی از بانوان که جلسات کامل درمانی با استفاده از دستگاه لیزر را انجام دادند، تایید می‌کنند که این شیوه درمانی به خوبی عمل می‌کند. صحبت‌های زادی در مورد رفع موهای زائد به صورت کامل و دائمی در گوشه و کنار جهان تنها بعد از چند جلسه درمانی شنیده می‌شود اما در سمت مقابل این شیوه منتقدان خاص خودش را نیز دارد. باید تایید کنیم که استفاده از لیزر، راهکاری دائمی برای رفع موهای زائد نیست. دلیل اصلی این امر این است که تمام فولیکول‌های در زمان درمان تحت تاثیر قرار نگرفته و نابود نمی‌شوند و به همین خاطر در طول زمان شاهد رشد مقداری از موهای زائد خواهیم بود. دلیل اصلی که کاربر برای رفع کامل موهای زائد نیاز به انجام جلسات متعدد درمانی دارد نیز همین است. در واقع همین تعداد جلسات است که موفقیت درمان را تعیین می‌کند. این درمان صرفا در یک جلسه نمی‌تواند موفق ظاهر شود.

پوست و موهای شما تاثیر زیادی در موفقیت دارند

نوع پوست، رنگ آن و همچنین همین ترکیب برای مو نقش بزرگی در درمان با استفاده از دستگاه لیزر دارند. دستگاه‌های لیزر به صورت عمومی روی ترکیب پوست‌هایی با رنگ روشن و موهایی با رنگ تیره بهترین عملکرد را دارند. با پیشرفت در زمینه ساخت و تکنولوژی دستگاه‌های لیزر به گونه‌ای انجام شده که حالا تقریبا اکثر ترکیب‌های رنگ پوست و مو قابل درمان هستند. البته هنوز استثنائاتی مثل موهایی را با رنگ خاکستری، بلوند و قرمز وجود دارند که نمی‌توانند تاثیر چندان مناسب از درمان لیزر دریافت کنند.

نواحی تحت درمان و تاثیرگذاری

ناحیه تحت درمان نیز نقش زیادی در تاثیرگذاری مناسب درمان دارد. برخی از بانوان گزارش دادند که تاثیرگذاری درمان در نواحی زیر بقل بیشتر از پاها است. نوع موهای نواحی مختلف بدن نیز می‌تواند تاثیر زیادی روی درمان داشته باشد.

برای درمان به کجا مراجعه کنید؟

یکی از فاکتور‌های بسیار مهم انتخاب مکانی مناسب برای انجام درمان با استفاده از دستگاه لیزر است. بله، مکان‌های مختلفی سرویس درمانی لیزر را ارائه می‌کنند که تخفیف‌های مناسب هم دارند اما شاید نتایح به دست آمده شاید مطابق میل شما نباشند. حتی در سناریو‌های بسیار بد ممکن است شاهد درمان توسط فردی بی تجربه باشید که شانس به وجود آوردن عوارض جانبی را افزایش می‌‌دهد. برای جلوگیری از این شرایط بهتر است که به کلینیک‌های تخصصی که این سرویس را ارائه می‌کنند مراجعه کنید. هر چه باشد درمان با استفاده از دستگاه لیزر، عملی پزشکی به شمار می‌رود. حتما برای انجام این درمان به دنبال پزشک یا متخصص خوب با تجربه مناسب باشید تا ریسک درمان تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و حتی به صفر برسد. البته برای انجام اینکار در کلینیک‌های تخصصی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید که با توجه به شرایط ذکر شده قطعا ارزش خواهد داشت. برخی از عوارض جانبی به وجود آمده توسط لیزر که توسط فردی بی تجربه انجام شده باشد تقریبا غیر قابل جبران است، مثل به وجود آمدن اسکار یا سوختگی‌های شدید.

نکاتی کوتاه که باید برای رسیدن به موفقیت به آنها توجه کنید

  1. از دیگران پرسش کنید: اگر در دوستان یا آشنایان خود افرادی هستند که از درمان لیزر استفاده کردند، قبل از شروع درمان حتما در مورد آن پرسش کنید تا از تجربه آنها برای بهتر شدن شرایط استفاده کنید.
  2. از جلسات مشاوره بهره ببرید: وقتی به کلینیک تخصصی مراجعه کنید، این امکان وجود دارد که درخواست برگزاری جلسه مشاوره را ارائه کنید. در این جلسه متخصصین به شما کمک خواهند کرد تا شیوه‌ای مناسب برای درمان موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر پیش بگیرید.
  3. جلسه به جلسه پیش بروید: از قبول کردن پیشنهادهایی که به صورت بسته‌های درمانی ارائه می‌شوند خودداری کنید. متخصصین پیشنهاد می‌کنند که درمان با استفاده از دستگاه لیزر بهتر است که به صورت جلسه به جلسه پیش برود. بعد از هر جلسه میزان موفقیت اندازه گیری شده و در صورت نیاز جلسه بعدی درمانی مد نظر قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب در میزان هزینه صرف شده و زمان صرفه جویی خواهید کرد.
  4. از دستورالعمل‌های درمانی پیروی کنید: برخلاف دیگر شیوه‌های درمان موهای زائد به صورت سنتی، نیاز به حضور مقدار زیادی موهای زائد روی بدن نیست. شما باید قبل از درمان موهای زائد را شیو کنید.
هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن