معرفی انواع دستگاه‌های لیزر مو زائد که طرفداران زیادی دارند

معرفی انواع دستگاه لیزر مو زائد پرطرفدار

امروزه افراد زیادی استفاده از روش های سنتی را برای حذف موهای زائد کنار گذاشته اند و از دستگاه لیزر مو زائد استفاده می کنند؛ اما تعداد بسیار زیادی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از دستگاه های لیزر، همچنان در استفاده از این روش تردید دارند و حتی برخی از افراد نمی دانند چه دستگاهی از نظر کارایی برای آنها مناسب است.

در این مقاله سه تا از دستگاه های لیزر را به شما معرفی می کنیم و به بررسی آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا باید از دستگاه لیزر مو زائد استفاده کنیم؟

تصور کنید دو راه پیش روی شما قرار گرفته است، یکی از راه ها تغذیه سالم است و در این صورت برای مدت طولانی بدن شما در سلامتی کامل است و شما نیاز به هیچ دارویی نخواهید داشت؛ راه دیگر تغذیه ناسالم است و شما بعد از گذشت مدتی به دارو نیاز پیدا خواهید کرد. شما کدام راه را انتخاب می کنید؟ قطعا راه اول را انتخاب خواهید کرد. به طور کلی ما در هر زمینه ای، بهتر است راهی را انتخاب کنیم که در درجه اول برای سلامتی ما مناسب است.

روش های سنتی حذف مو زائد، مثل اصلاح با تیغ و اپیلاسیون، با وجود اینکه نسبت به لیزر درمانی بسیار کم هزینه هستند، اما دارای عوارض جبران ناپذیری اند؛ از جمله عوارضی که می توانیم به آنها اشاره کنیم ناراحتی های پوستی است، مثل التهاب پوستی، بریدگی و عفونت های پوستی و… . بنابراین چنین روش هایی برای سلامت پوست بسیار نامناسب اند.

عوارض  روش‌های سنتی حذف مو زائد، از لیزر درمانی بسیار بیشتر است

کاربرد دستگاه لیزر مو زائد به این صورت است که نوری از خود منتشر می کند که آن توسط رنگدانه های مو جذب می شود و بعد به گرما تبدیل می شود و ریشه مو را به طور کلی می سوزاند و فولیکول مو را نیز از بین می برد. بنابراین رشد مجدد موهای زائد برای همیشه متوقف خواهد شد.

✔نکته مهمی که بهتر است بدانید این است که برخی از دستگاه های لیزر بی کیفیت و ناشناخته و همچنین برخی از دستگاه های تقلبی از برند های معروف، نمی توانند به فولیکول مو آسیبی برسانند و صرفا موها را به فاز استراحت منتقل می کنند؛ در این صورت مو های زائد پس از مدتی دوباره شروع به رشد می کنند. بنابراین اگر می خواهید از روش لیزر درمانی استفاده کنید، بهتر است به کلینیک های زیبایی بزرگ و معتبر مراجعه کنید.

معرفی انواع دستگاه های لیزر مو زائد

همانطور که در ابتدا گفتیم، برای اینکه بتوانید عوارض دستگاه لیزر را به حداقل برسانید باید در مورد دستگاه های لیزر مو زائد اطلاعات کافی کسب کنید و با دقت و حساسیت بالا انتخاب کنید.

در این بخش به بررسی سه دستگاه لیزر مو زائد پرطرفدار می پردازیم.

دستگاه لیزر ان دی یاگ (Nd:YAG)

اگر شما دارای پوست تیره هستید، قطعا این را می دانید که تمام دستگاه های لیزر برای پوست های برنزه و تیره مناسب نیستند و به جای رنگدانه های مو های زائد، رنگدانه های پوست را هدف قرار میدهند و باعث سوختگی پوست می شوند؛ اما جای نگرانی نیست، زیرا دستگاه هایی نیز طراحی و ساخته شده اند که برای پوست های تیره مناسب اند و دچار بروز عوارض سوختگی نمی شوند.

لیزر ان دی یاگ یکی از همان دستگاه های لیزر است که برای پوست های تیره بسیار مناسب است. این دستگاه لیزر فوق العاده با طول موج 1064 نانومتری به عمق پوست نفوذ می کند و به طور دقیق می تواند رنگدانه های مو را از پوست تشخیص دهد، بدون آسیب رساندن به پوست، به فولیکول های مو آسیب برساند و آنها را از بین ببرد. ان دی یاگ به دلیل اینکه دارای پرتو نور بسیار بلندی است، میزان تاثیر گذاری آن بر روی فولیکول های مو بالا است به همین دلیل تعداد جلساتی که باید به کلینیک مراجعه کنید کمتر است.

🔍معایب دستگاه لیزر ان دی یاگ

یکی از سوالات پرتکرار درباره این دستگاه لیزر این است که آیا بخاطر طول موج بالا به بافت های اطراف مو آسیبی نمی رساند؟ بهتر است این را بدانید، تکنولوژی فوق العاده ای که در این دستگاه به کار رفته است، تنها به رنگ و ملانین حساسیت نشان می دهد؛ بنابراین جای هیچ نگرانی درباره این موضوع نیست و دستگاه آسیبی به بافت های اطراف مو نمی رساند.

تنها مشکلی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که افراد با پوست های روشن نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند؛ در صورت استفاده منجر به بروز عوارضی همچون التهاب پوستی، قرمزی پوست و ایجاد سوختگی می شود. همچنین در صورت استفاده طولانی از لیزر، بدنه دستگاه و هندپیس بیش از حد داغ می شوند.

دستگاه لیزر الکساندرایت

همانطور که تمامی دستگاه های لیزر برای پوست های تیره مناسب نیستند، برای پوست های روشن نیز به همین صورت است؛ اگر به اشتباه از دستگاه لیزری استفاده کنید که مناسب پوست شما نیست، باعث بروز عوارض جبران ناپذیری خواهد شد. بنابراین این بهتر است قبل از استفاده از لیزر، درباره کاربرد دستگاه ها اطلاعاتی را کسب کنید؛ همچنین می توانید از متخصصین کلینیک های زیبایی بزرگ و معتبر بخواهید شما را در این مورد راهنمایی کنند.

یکی از بهترین دستگاه هایی که برای پوست های روشن طراحی و ساخته شده است، لیزر الکساندرایت است. برخی از کارشناسان این دستگاه را یکی از قدرتمند ترین دستگاه های لیزر برای پوست های روشن می دانند. این لیزر پرطرفدار با طول موج 755 نانومتر به عمق پوست نفوذ می کند، جذب موهای تیره می شود و به فولیکول مو آسیب می رساند و آن ها را از بین میبرد. همچنین این دستگاه دارای سیستم کولینگ است، بنابراین هنگام استفاده از لیزر هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد.

لیزر الکساندرایت علاوه بر حذف موهای زائد، دارای کاربردهای دیگری نیز هست که در جدول زیر به آنها اشاره کرده ایم:

دارای قابلیت پاک کردن تتو
درمان لک های مادرزادی 
درمان رد نیش های عنکبوت
درمان تیرگی های پوستی

🔍معایب دستگاه لیزر الکساندرایت

با وجود اینکه این دستگاه بسیار کاربردی و موثر و قدرتمند است، اما قابلیت این را ندارد که رنگدانه های مو را از پوست تشخیص دهد؛ بنابراین صرفا افرادی می توانند از این دستگاه استفاده کنند که دارای پوست روشن و موهای تیره هستند. بهتر است بدانید این دستگاه برای افراد با پوست های تیره بسیار نامناسب است زیرا پرتو نور دستگاه به طور اشتباه جذب رنگدانه های پوست می شود و پوست را می سوزاند؛ بنابراین اگر دارای پوست برنزه یا تیره هستید، لیزر الکساندرایت برای شما مناسب نیست.

همچنین به دلیل گران قیمت بودن قطعات دستگاه هزینه های جلسات درمان نسبت به سایر دستگاه ها بیشتر است.

دستگاه لیزر مو زائد دایود 2020

اگر به دنبال استفاده یا خرید از دستگاه لیزری هستید که برای هر گونه پوست و مو مناسب باشد، ما به شما خرید دستگاه لیزر دایود را پیشنهاد می کنیم. این دستگاه فوق العاده محبوب با طول موج 800 تا 810 نانومتر، یکی از موثرترین و قدرتمندترین دستگاه های لیزر مو زائد است. به گفته متخصصان، لیزر دایود کاملا برای پوست های نژاد ایرانی مناسب است و بدون هیچ نگرانی از بروز عوارض جدی، می توانید به حذف مو های خود بپردازید.

قابلیت‌های دیگر دایود: 
حذف لک‌های پوستی
پاک کردن تاتو
درمان تیرگی‌های پوست

قدرت و نفوذ دستگاه لیزر دایود در مقایسه با دستگاه الکساندرایت، بسیار بیشتر است، در نتیجه تاثیر گذاری آن بر روی فولیکول مو و حذف آنها نیز بیشتر است. همچنین به دلیل سرعت بالا دستگاه، زمان جلسات درمانی نسبت به دستگاه های دیگر کوتاه تر است.

کاربردهای دیگر این لیزر پر طرفدار را در جدول زیر برای شما شرح داده ایم:

حذف لک های پوستی
پاک کردن تاتو
قابلیت استفاده در پوست های تیره
درمان تیرگی های پوست

🔍معایب لیزر دایود

دلیل نارضایتی برخی از افراد از این دستگاه فوق العاده این است که نسخه های تقلبی و فیک لیزر دایود وارد بازار شده است و برخی کلینیک های ناشناخته به دلیل اینکه هزینه کمتری را برای خرید دستگاه لیزر بپردازند،لیزر تقلبی را خریداری می کنند. نسخه تقلبی لیزر دایود دارای کیفیت بسیار پایینی است و به دلیل قدرت پایینی که دارد توان از بین بردن فولیکول موهای زائد را ندارد و صرفا مو ها را به فاز استراحت می برد؛ در نتیجه موهای زائد دوباره شروع به رشد می کنند. 

حرف آخر

به طور کلی دستگاه لیزر دایود در مقایسه با دستگاه های دیگر دارای کیفیت و قدرت بیشتری است. اگر تصمیم دارید از روش لیزر درمانی برای حذف مو های خود استفاده کنید، ما لیزر دایود را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای استفاده از این لیزر محبوب و تاثیر گذار حتما به کلینیک های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید و گول قیمت پایین کلینیک های ناشناخته را نخورید.

ما در شرکت طاهر تاج مادر با فروش دستگاه لیزر دایود، قصد داریم زیبایی را به پوست شما هدیه دهیم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین فروش ما در تماس باشید.

در این مقاله به بررسی سه دستگاه لیزر پرطرفدار پرداختیم؛ اگر تجربه استفاده از دستگاه لیزر دایود را داشته اید، خوشحال می شویم تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سپاس از همراهی شما🌸

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن