چرا دستگاه‌های لیزر خانگی عملکرد مناسبی ندارند؟

چرا دستگاه‌های لیزر خانگی عملکرد مناسبی ندارند؟

دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد در چند سال گذشته توانسته به محبوبیت بسیار خوبی دست پیدا کند. این محبوبیت در حدی بوده که بسیاری از شرکت‌ها دست به تولید مدل خانگی این محصول زدند. البته شک و شبهات زیادی در مورد دستگاه‌های خانگی لیزر وجود دارد و در کنار آن بسیاری از متخصصان نیز استفاده از آن را منع می‌کنند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا شما را بیشتر با دستگاه‌های لیزر خانگی و دلایل عدم استفاده از آن آشنا کنیم.

 

انتخابی نامناسب

یکی از نکات بسیار مهم در موقع درمان با استفاده از دستگاه لیزر، انتخاب درست دستگاه بر اساس ترکیب رنگ پوست و مو، ضخامت و البته حجم است. تشخیص این مورد به صورت کلی بر عهده پزشک است و برای خرید دستگاه‌های لیزر خانگی معمولا بیشترین اشتباه در این قسمت رخ خواهد داد. لیزر به صورت کلی پاسخ دهی بسیار بهتری روی موهای تیره و پوست روشن دارند. پوست‌های تیره نیز قابل درمان هستند اما به نوع خاصی از لیزر نیاز دارند و البته باید حتما توسط فردی با تجربه استفاده شوند. پوست‌های تیره در حین درمان لیزر، حرارت زیادی را به خود جذب کرده و اگر تحت شرایط مناسبی درمان نشوند و فرد معالج نیز تجربه خوبی نداشته باشد، احتمال بروز سوختگی و اسکار افزایش پیدا می‌کند. اگر واقعا قصد خرید دستگاه لیزر خانگی دارید، حتما دستگاهی مناسب برای ترکیب رنگ پوست و مو خود را انتخاب کنید.

 

صبر و تحمل

بسیاری از افراد انتظاراتی عجیب از درمان لیزر دارند. آنها فکر می‌کنند که صرفا با یکبار استفاده از لیزر تا مدت بسیار زیادی شاهد رشد موهای زائد نخواهند بود. این انتظار بیهوده باعث می‌شود که آنها صرفا با انجام یک یا دو جلسه درمانی، از ادامه دادن آن صرف نظر کنند. باید گفت که درمان لیزر به صورت کامل به زمانی نسبتا زیاد نیاز دارد. به صورت معمول برای رسیدن به نتیجه مناسب شما به شش تا هشت جلسه درمانی نیازی دارید. در میان هر جلسه نیز باید فاصله چند هفته‌ای وجود داشته باشد که معمولا میزان آن را پزشک تعیین می‌کند. برای درمان لیزر باید از صبر و تحمل زیادی برخوردار باشید. در دسترس بودن دستگاه‌های لیزر خانگی و عدم استفاده درست از آن می‌تواند پیامد‌های خوبی نداشته باشد.

 

آشنایی کامل با دستگاه لیزر خریداری شده

شوق خرید، چیزی است که در تمامی انسان‌ها مشاهده می‌شود. این اشتیاق باعث می‌شود که بسیاری از افراد بعد از خرید دستگاهی جدید، بدون مطالعه دفترچه راهنما سریعا از آن استفاده کنند. البته دستگاه لیزر مانند یک تلویزیون یا یخچال، دستگاهی آسان برای استفاده نیست. این دستگاه‌ها معمولا دارای دستور العمل‌های خاصی هستند که می‌توانند روی فرآیند درمان تاثیرگذار باشند. اگر واقعا قاصد استفاده از دستگاه لیزر خانگی را دارید، دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنید.

 

پیگیری درمان

همانگونه که گفته شد، صبر و تحمل در درمان لیزر تاثیر بسیار زیادی دارد. درمان موهای زائد با استفاده از لیزر به برنامه دقیقی بستگی دارد. این برنامه باید با دقت مناسب توسط بیمار پیاده سازی شود تا در نهایت منجر به نتیجه‌ای مناسب شود. معمولا دفترچه‌های راهنما دارای برنامه از پیش تعیین شده هستند که می‌توانند به شما برای رسیدن به نتیجه بهتر کمک کنند. اگر این کارها را انجام ندهید، انتظار رفع موهای زائد را نیز نداشته باشید.

 

نگه‌داری از نتایج

دستگاه لیزر، راهکاری برای رفع موهای زائد به صورت دائم را ارائه نمی‌کند. این دستگاه می‌تواند رشد موهای زائد را تا مدت بسیار قابل توجهی متوقف کند اما در نهایت دوباره شاهد رشد آنها خواهید بود. به همین خاطر شما نیاز دارید که بعد از رشد موهای زائد جلسات نگه‌داری را انجام دهید. اگر از لیزر در درمانگاه ها تحت نظر پزشک استفاده کرده باشید معمولا بسیار کم به جلسات نگه‌داری نیاز پیدا خواهید کرد. در سمت مقابل جلسات نگه داری یکی از اصول درمان خانگی هستند. اگر جلسات نگه داری را انجام ندهید دوباره شاهد رشد کامل موهای زائد خواهید بود

 

مقابله با درد

بدون شک استفاده از دستگاه لیزر می‌تواند شامل درد نیز باشد. در حالی که درد ناشی از این عمل کاملا قابل تحمل است اما آستانه تحمل در هر فرد بسیار متفاوت است. اگر نمی‌توانید تحمل درد را داشته باشید احتمال این بسیار زیاد است که درمان را نیمه کاره رها کنید. به همین خاطر نیز نباید انتظار نتایج مناسب را داشته باشید. برای کاهش درد عمل با استفاده از دستگاه لیزر معمولا از ژل های بی حس کننده موضعی و دستگاه‌های خنک سازی پوست استفاده می‌شود. بسیاری از افراد درد ناشی از عمل را به کندن سریع یک چسب زخم تشبیه می‌کنند که البته صرف چند ثانیه برطرف می‌شود.

 

دقت کم در رفع موهای نازک

ضخامت موها در همه نقاط بدن یکی نیست. موهای روی سینه معمولا ضخامت بسیار بیشتری نسبت به گونه یا پشت لب دارند. دستگاه‌های لیزر خانگی به خاطر ساختار خود دقت چندان زیادی نسبت به دستگاه‌هایی که در کلینیک‌ها استفاده می‌شوند، ندارند. این مورد باعث می‌شود که کاربر از نتیجه دریافت شده از دستگاه‌های خانگی رضایت نداشته باشد. در حالت کلی باید گفت که دستگاه‌های لیزر خانگی، تاثیرگذاری مناسبی ندارند و نمی‌توانند نتیجه مناسبی ارائه کنند.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن