هشت دلیل برای عدم کارکرد دستگاه‌های خانگی لیزر برای رفع موهای زائد

استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد در چند سال گذشته به محبوبیت بسیار خوبی دست پیدا کرده. در این بین شاهد عرضه دستگاه‌های لیزر برای استفاده خانگی به بازار عرضه شدند که البته توسط متخصصان پیشنهاد نمی‌شوند. در این مقاله سعی داریم هشت دلیل برای عدم کارکرد مفید دستگاه‌های خانگی لیزر را معرفی کنیم.

شما دستگاه نادرستی را طبق رنگ مو و پوست انتخاب کردید

به این نکته باید توجه کنید چون بیشترین مشکل در زمینه خرید اشتباه مربوط به آن است. در حالت کلی باید گفت دستگاه‌های لیزر نتیجه بسیار بهتری را روی افرادی با رنگ پوست روشن و موهای تیره خواهند داشت. برخی از لیزر‌ها نیز می‌توانند افرادی با رنگ پوست تیره را نیز تحت درمان قرار دهند که البته نیاز به دقت بسیار بیشتری دارد. پوست‌های تیره نور بیشتری را به خود جذب می‌کنند و اگر تخصص کافی برای استفاده از لیزر را نداشته باشید امکان به وجود آمدن سوختگی به وجود خواهد آمد. بهتر است که آشنایی مناسب با پوست و موی خود داشته باشید و سپس اقداد به خرید دستگاه لیزر کنید.

شما صبر کافی ندارید

بسیاری از کاربران لیزر‌های خانگی به این فکر هستند که استفاده از این عمل می‌تواند بلافاصله نتایج بسیار خوبی را ارائه کند. درمان لیزر برای رفع دائم موهای زائد به زمان بسیار زیادی نیاز دارد و به همین خاطر باید صبر زیادی داشته باشید. باید برای درمان خود با استفاده از لیزر برنامه زمانی دقیق داشته باشید که با صبر زیاد پیاده سازی شود. اگر اینکار به درستی پیاده سازی نشود بدون شک شما صرفا پول خود را هدر داده‌اید.

شما دفترچه راهنمای محصول خریداری شده را مطالعه نکردید

وقتی خریدار مشتاق است تا از وسیله جدیدی که خریداری کرده استفاده کنید، معمولا این اشتیاق باعث می‌شود که دفترچه راهنمای محصول به درستی مطالعه نشود. دستگاه‌های لیزر خانگی معمولا دارای دستورالعمل‌های بسیار خاص هستند که می‌تواند سرنوشت درمان را تعیین کنند. بسیار مهم است که دفترچه راهنمای محصول به صورت کامل و با دقت مطالعه شود. از تیزر‌های منتشر شده توسط شرکت سازنده دوری کنید چون صرفا جهت استفاده تبلیغاتی ساخته شدند.

برنامه درمان به خوبی توسط شما دنبال نشده است

این دلیل همانند نکته قبلی است، معمولا کاربران خانگی صبر چندان درستی در استفاده از دستگاه‌های لیزر ندارند. اگر قصد دارید تا به هدف خود که رفع نسبتا دائمی موهای دائم با استفاده از لیزر است برسید، باید به یک برنامه دقیق پایبند باشید. هر کدام از دستگاه‌های خانگی دارای یک برنامه تعیین شده هستند که در دفترچه راهنما توضیح داده شدند. اگر شما این دستورالعمل‌ها و برنامه را به صورت دقیق پیاده سازی نکنید قطعا شاهد نتیجه مناسب نیز نخواهید بود و به این فکر می‌کنید که دستگاه‌های خانگی لیزر به درستی عمل نمی‌کنند.

جلسات نگه‌داری را فراموش کرده‌اید

بسیاری از افراد با تفکر اشتباه، انجام جلسات نگه‌داری را بعد از عمل اولیه مناسب نمی‌دانند. اگر دستگاه انتخاب شده توسط شما، نتایج مناسب را ارائه کنند شما باید برای رسیدن به بهترین نتیجه و ماندگاری بالا جلسات نگه‌داری را انجام دهید. اگر درمان توسط متخصص در یک کلینیک انجام دهد معمولا به جلسات نگه‌داری نیازی نیست اما در درمان خانگی جلسات نگه‌داری یکی از اصول پایه لیزر هستند. به یاد داشته باشید که کلمه “دائمی” به عنوان یک حرف تبلیغاتی در فروش لیزر استفاده می‌شود. جلسات نگه‌داری بدین معنی است که حتی اگر شاهد حذف دائمی موهای زائد هستید، هنوز به استفاده از دستگاه لیزر نیاز دارید اما این جلسات دیگر به صورت مقاطع کوتاه مدت نخواهند بود. اگر درمان اصلی هفته‌ای یکبار انجام می شد، درمان نگه‌داری باید ماهی یکبار انجام شود. این نگه داری بدین منظور می‌شود که شما رشد فولیکول را با تاخیر مواجه کنید.

تحمل شما در مقابل درد بسیار کم است

در حالی که بسیاری از تولید کنندگان دستگاه‌های لیزر به عدم وجود درد با استفاده از این عمل اشاره می‌کنند اما باید گفت که میزان کمی از درد در حین درمان وجود دارد. هر چه باشد شما بدن خود را در مقابل تابش لیزر قرار داده‌اید. اگر تحمل درد در جلسات درمانی را ندارید یا تحمل شما بسیار کم است شاید از استفاده از لیزر ترس داشته باشید و در نهایت درمان را نیمه کاره رها کنید. در این صورت بهتر است که از کرم‌های بی حس کننده و یا ژل‌های خنک کننده استفاده کنید تا میزان درد کاهش یابد.

در نواحی با موهای نازک از لیزر استفاده کردید

موهای روی چانه یا بالای لب به صورت طبیعی نازک هستند. متاسفانه دستگاه‌های لیزر خانکی دقت چندان مناسب در رفع موهای زائد با این شرایط ندارند. در برخی از موارد وقتی مصرف کننده دانش درستی در این مورد ندارد هنوز از دستگاه لیزر استفاده می‌کند و در عین حال از عملکرد دستگاه ناراضی هستند. این نوع اطلاعات معمولا در دفترچه راهنمای محصول وجود دارد. در نهایت باید گفت که لیزر روی موهای زائد بسیار نازک اصلا عملکرد مناسب ندارد و در حقیقت به درستی کار نمی‌کند. برخی از محصولات خانگی نیز صرفا برای درمان موهای نازک روی صورت طراحی شدند که در صورت علاقه زیاد به لیزر می‌توانید از آنها استفاده کنید.

شما از دستگاه روی خالکوبی استفاده کردید

دستگا‌ه‌های لیزر به صورت عمومی با تشخیص رنگدانه‌ها کار می‌کنند. دلیل ارائه لیزر بر اساس رنگ پوست نیز همین است. خال یا خالکوبی موجود روی پوست در واقع رنگ محسوب می‌شوند و می‌توانند باعث ناکارآمدی دستگاه لیزر در درمان شوند. بدین ترتیب شاید دستگاه خالکوبی را با رنگدانه مو اشتباه گرفته و حرارت را مستقیما به پوست وارد کند که در نهایت می‌تواند باعث به وجود آمدن سوختگی شدید شود. حتما در مورد استفاده از لیزر در نواحی دارای خال یا خالکوبی با دقت زیادی عمل کنید.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن