نوجوانان و استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

نوجوانان و استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

رسیدن به سن بلوغ می‌تواند مشکلات زیادی را برای نوجوانان به همراه داشته باشد. یکی از این مشکلات ظهور و رشد موهای زائد در بدن است. دختران نوجوان نسبت به پسرها بیزاری بسیار بیشتری نسبت به موهای زائد دارند. اگر هم به صورت حرفه‌ای رشته ورزشی را دنبال می‌کنید، موهای زائد می‌تواند اعتماد به نفس و تاثیرگذاری شما را کاهش دهد. دستگاه لیزر می‌تواند کمک زیادی به کاهش رشد موهای زائد داشته باشد اما سوال اصلی این است که آیا نوجوانان می‌توانند از این راهکار درمانی استفاده کنند؟ در واقع امنیت و به نبود رسیک برای سلامتی افراد جوان بسیار مطرح است.

به صورت کاملا خلاصه باید گفت که استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد در نوجوانان کاملا امن است. البته این امنیت بسته به درمان تحت نظر فردی متخصص و با تجربه بستگی دارد. اگر این درمان توسط فردی با این مشخصات انجام شود، مخاطرات به حدی زیادی کاهش پیدا کرده و شاهد درمانی مناسب خواهید بود. تفاوتی نمی‌کند که شما فردی میانسال یا جوان باشید. البته از آنجا که نوجوانان هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، در حین برگزاری جلسه مشاوره، حتما باید یکی از والدین حضور داشته باشد تا با اطلاع از شیوه درمانی، رضایت خود را به صورت کتبی به پزشک اعلام کند. ریسک‌های بسیار زیادی برای انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد وجود دارد اما حقیقت این است که اگر این عمل به درستی و زیر نظر فردی متخصص و با تجربه عمل شود، هرگز شاهد بروز مشکلات خاص و نادر نخواهید بود. قطعا نوجوانان نیز مانند دیگر افراد عوارض جانبی گذرا مثل قرمزی پوست، ناراحتی آن و حتی تورم را مشاهده خواهند کرد. این عوارض به صورت خودکار بعد از چند ساعت از عمل برطرف می‌شود. برای بهتر شدن حساسیت حتی می‌توانید از کیسه یخ نیز استفاده کنید. اگر در مورد ریسک‌ها اطلاعات درستی ندارید بهتر است که حتما در جلسه مشاوره در مورد آن با پزشم خود مشورت کنید. پزشک راهکار‌های مناسبی را برای درمان آسان‌تر و البته رسیدن به نتیجه بهتر با کمترین مخاطرات را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

راهکار‌های سنتی برای رفع موهای زائد هر کدام شامل مزایا و معایب مخصوص به خود خواهند بود. شیو کردن می‌تواند باعث رشد موهای زیر پوستی و به وجود آمدن جوش و حساسیت شود. برای استفاده از واکس نیز باید تحمل کنید تا موهای زائد به اندازه کافی رشد کند که در مورد نوجوانان می‌تواند نه چندان خوشایند باشد. همچنین واکس آستانه تحمل درد بسیار زیادی می‌خواهد و شاید انجام آن برای نوجوانان بسیار دشوار باشد. کرم‌های موبر نیز به خاطر ترکیب‌های بسیار قوی شیمیایی می‌توانند بسیار خطرناک باشند. این کرم ها حتی در مواقعی می‌توانند باعث به وجود آمدن سوختگی‌های بسیار شدید شوند. در حالی که راهکار‌های سنتی مخاطرات فراوانی داشته و ماندگاری بسیار کمی دارند، استفاده از دستگاه لیزر بدون شک می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی باشد. استفاده از دستگاه لیزر ریسک بسیار کمی دارد و می‌تواند ماندگاری بسیار زیادی را به هر فرد ارائه کند. اگر والدین نگران اشعه‌های دستگاه لیزر هستند باید گفت که دستگاه‌های لیزر همگی از اشعه‌های غیره یونیزه استفاده می‌کنند. بدین ترتیب امکان بروز بیماری‌هایی مثل سرطان غیر ممکن است.

البته استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد در نوجوانان دارای محدودیت‌هایی نیز هست. برای مثال پزشک‌ها کمترین سن برای استفاده از این دستگاه را چهارده سال عنوان می‌کنند. بسیاری دیگر نیز بر این عقیده هستند که برای انجام عمل بهتر است که دوران بلوغ به صورت کلی سپری شده باشد. همچنین نوجوان‌های دختر نباید برای درمان در دوران قاعدگی قرار داشته باشند. تناسب هورمون‌ها می‌تواند تاثیر زیادی روی درمان و نتیجه آن داشته باشد. از آنجا که سطح هورمون‌ها در نوجوان ها بسیار متغییر است نتایج به دست آمده تحت درمان با لیزر می‌تواند بسیار گذرا و موقت باشد. به همین خاطر در این سن تعداد جلسات درمانی می‌تواند نسبت به بزرگسالان بیشتر باشد. سطح هورمون با تمام شدن دوران بلوغ در بین سنین هفده تا نوزده سالگی متعادل خواهد شد. یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد درمان لیزر این است که نوجوان باید تحمل مناسبی در مورد درد داشته باشد. همچنین نوجوان‌ها باید حتما دستورالعمل‌های پزشک متخصص خود را با دقت بالا انجام دهند.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن