مزایای میکرو نیدلینگ چیست؟

اگر نیاز به بهترین شیوه بازسازی پوست دارید، پس دستگاه میکرو نیدلینگ (Microneedling) می‌تواند انتخابی بسیار مناسب برای شما باشد. درمان میکرو نیدلینگ که از آن با نام سوزن زدن پوست نیز یاد می‌شود، عملی کوچک و سرپایی برای ترمیم پوست است. در این عمل از دستگاه‌هایی با سوزن در داخل آنها استفاده می‌شود. این سوزن‌ها برای ایجاد سوراخ‌های کوچک در لایه بالایی پوست استفاده می‌شوند. این سوزن‌ها زخم‌هایی میکروسکوپی به وجود می‌آورند که باعث به وجود آمدن کلاژن و الاستین جدید خواهد شد که ترمیم این زخم‌ها را بر عهده دارند. این درمان می‌تواند به بهبود بافت، استحکام، کاهش زخم‌ها و اندازه منافذ پوستی کمک کند. حالا که می‌دانید این شیوه درمانی چگونه عمل می‌کند باید بدانید که مزایای انجام عمل میکرو نیدلینگ چیست؟

تمام زمانی که در جوانی زیر نور آفتاب سپری کردید می‌تواند آسیب زیادی به پوست رسانده و باعث ایجاد چروک در پوست صورت شود. نازک شدن پوست نیز باعث از دست رفتن الاستین و کلاژن خواهد شد. با استفاده از شیوه میکرو نیدلینگ شما می‌توانید انتظار بهبود این مشکلات را تا حد زیادی داشته باشید. در واقع این شیوه باعث می‌شود تا الاستین و کلاژن طبیعی به پوست وارد شود. در نهایت نیز شاهد کم شدن چین و چروک در پوست به شکل قابل توجهی خواهید بود.

میکرو نیدلینگ برای رفع چروک پوست
میکرو نیدلینگ برای رفع چروک پوست
  • پیر شدن زودهنگام پوست

شیوه میکرو نیدلینگ فرآیند ذکر شده در نکته قبل را برای پوست‌هایی که با پیری زودرس مواجه شدند انجام می‌دهد. این شیوه رشد دوباره الاستین و کلاژن را به همراه دارد و به همین خاطر پوست طراوت سابق خود را پیدا خواهد کرد و چروک به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. وقتی پوست کمی ضخیم‌تر می‌شوند، الاستین سرعت فرآیند پیری پوست را کاهش می‌دهد.

پیر شدن زودهنگام پوست
پیر شدن زودهنگام پوست
  • بهبود آثار زخم

اگر شما جز افرادی هستید که از آثار زخم جوش‌ها و یا هر نوع زخم دیگری در پوست خود رنج می‌برید، میکرو نیدلینگ می‌تواند پاسخی مناسب ارائه کند. این شیوه بر اساس نتایج به دست آمده در رفع آثار زخم بسیار خوب عمل می‌کند و باعث می‌شود که آثار زخم به راحتی از روی پوست ناپدید شوند. با تحریک کردن الاستین و کلاژن، پوست به راحتی خود را ترمیم خواهد کرد.

آثار زخم
آثار زخم
  • علائم کشش پوست

پوست‌های کشیده شده آثاری را از خود نشان می‌دهند که درمان آنها کمی سخت‌تر از بقیه زخم‌ها است. البته بسیاری از افراد استفاده کننده از شیوه میکرو نیدلینگ برای رفع علائم کشش پوست، رضایت زیادی از آن دارند. اگر علائم کشش پوست کمی بیشتر باشد، برای رسیدن به نتیجه مناسب نیاز به انجام جلسات بیشتر خواهید داشت.

علائم کشش پوست
علائم کشش پوست
  • سیاهی یا تاریک شدن پوست

سیاهی یا تاریک شدن پوست در واقع وضعیتی است که قسمتی کوچک از پوست نسبت به دیگر قسمت‌ها از نظر رنگ تاریک‌تر خواهد شد. این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که نقطه مد نظر از پوست ملانین بیش از حد تولید می‌کند. تولید بیش از حد ملانین در مناطقی از پوست می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مثل بیماری خاص یا استفاده از داروی خاص. شیوه درمانی میکرو نیدلینگ می‌تواند درمان مناسبی برای تصحیح رنگ پوست باشد.

سیاهی یا تاریک شدن پوست
سیاهی یا تاریک شدن پوست
  • پیری پوست

همانند سیاهی یا تاریک شدن پوست، میکرو نیدلینگ می‌تواند آثار پیری پوست را درمان کرده و به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

پیری پوست
پیری پوست
  • آکنه روزاسه

آکنه روزاسه یک عارضه پوستی است که بیشتر پوست صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قرمزی پوست، تورم، ضخیم شدن بیش از حد، لکه‌ها از آثار این عارضه است. روزاسه می‌تواند به نابودی کلاژن منجر شود گرچه با استفاده از شیوه درمانی میکرو نیدلینگ، پوست مقدار زیادی کلاژن تولید خواهد کرد که وضع بیمار را به شکل قابل توجهی بهتر می‌کند.

آکنه روزاسه
آکنه روزاسه
  • آکنه

میکرو نیدلینگ همچنین برای درمان آکنه بسیار مناسب است. این شیوه همراه با استفاده از دیگر محصولات پوستی می‌‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد. سوراخ‌های ایجاد شده روی پوست با استفاده از میکرو نیدلینگ، می‌تواند کمک کند تا محصولات درمانی پوست، بهتر جذب شوند و در نتیجه درمان آکنه بسیار راحت‌تر باشد. اگر از آکنه رنج می‌برید با استفاده از میکرو نیدلینگ درمان بسیار راحت‌تری خواهید داشت.

آکنه
آکنه

باید توجه داشته باشید که برای انجام درمان میکرو نیدلینگ برای هر منظوری، باید اینکار توسط متخصص انجام شود. بهتر است که قبل از انجام عمل حتما با پزشک پوست و مو مشاوره کنید تا همه نکات مربوط به این شیوه درمانی در اختیار شما قرار داده شود. میکرو نیدلینگ حتما باید توسط افراد ماهر انجام شود تا از آسیب احتمالی به پوست جلوگیری شود.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن