لیزر موهای زائد با استفاده لیزر، راهکاری مناسب برای آقایان

لیزر موهای زائد با استفاده لیزر، راهکاری مناسب برای آقایان

در گذشته بدون شک رفع موهای زائد بدن، یکی از مشکلات اصلی بانوان به شمار می‌رفت. در آقایان رفع موهای زائد بیشتر به ورزشکاران در رشته‌های ورزشی خاصی محدود می‌شد اما حالا این وضعیت با تغییرات زیادی همراه شده است. حالا آقایان به صورت کلی علاقه بیشتری برای رفع موهای زائد بدن خود دارند. موهای زائد به صورت کلی می‌توانند ظاهر بدن را زشت کنند و مشکلات دیگری را نیز به وجود می‌آورند. برخی از مردان نیز صرفا به خاطر ضخامت زیاد موهای زائد از آنها خسته شدند.

بسیاری از مردان با مراجعه با کلینیک‌هایی که لیزر انجام می‌دهند برای مرتب کردن ابرو، رفع موهای زائد روی گردن، سینه، گونه و یا زیر بقل استفاده خواهند کرد. طبق گزارش‌های مختلف ارائه شده این روزها رفع موهای زائد با استفاده از لیزر برای مردان کاملا عادی شده است. تاثیرگذاری بسیار بهتر این شیوه نسبت به راهکار‌های سنتی و ماندگاری بالای آن باعث می‌شود که هر فردی به انجام آن علاقه داشته باشد.

دستگاه لیزر برای درمان از نور استفاده می‌کند. این نور روی سطح پوست تابیده خواهد شد و با تبدیل به انرژی حرارتی ریشه مو را نابود می‌کند. البته لیزر نمی‌تواند موهای زائد را به صورت کامل و دائمی نابود کند اما رشد مجدد آنها را با دشواری همراه خواهد کرد. به همین خاطر موهای زائد کاهش پیدا کرده، رشد آنها بسیار دیرتر رخ داده و بعد از رشد نیز رنگ آنها روشن بوده و ضخامت نیز کاهش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر می‌توان گفت که لیزر ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به شیوه‌های سنتی دارد که حداکثر چند هفته مانع رشد مو خواهند شد. هر جلسه درمانی به حداکثر سی دقیقه زمان نیاز دارد. سطح مقطع پوستی که باید تحت درمان قرار گیرد، تعیین کننده زمان مورد نیاز است. نقاط بسیار کوچک مثل گونه صرفا در چند دقیقه درمان می‌شوند اما نقطه‌ای مثل کمر برای درمان به حداکثر سی دقیقه زمان نیاز دارد. البته صرفا با یک جلسه درمانی نخواهید توانست به نتیجه مد نظر برسید. هر فرد به صورت میانگین به سه تا هشت حلسه درمانی نیاز دارد.

لیزر می‌تواند روی نقاط مختلف از بدن استفاده شود. شاید تنها استثنا در زمینه استفاده از دستگاه لیزر، چشم و منطقه اطرف آن است. بهترین افراد برای رسیدن به نتیجه مناسب برای رفع موهای زائد کسانی هستند که ترکیب رنگ پوست روشن و موهایی تیره دارند. البته حالا با پیشرفت تکنولوژی تفاوت زیادی وجود ندارد و با استفاده از دستگاه لیزر Nd:YAG افرادی با پوستی تیره نیز می‌توانند از این راهکار استفاده کنند. البته با تمام نکات اشاره شده هنوز هم استثنائاتی وجود دارد. برای مثال افرادی با رنگ موهای روشن مثل بلوند، سفید و خاکستری نخواهند توانست به نتیجه مناسبی برسند. همچنین موهای قرمز نیز نتیجه مناسبی را ارائه نمی‌کنند. هزینه‌های مربوط به استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. هر کلینیک بنا به خدمات و نوع لیزر قیمتی کاملا متفاوت دارد. باید به این نکته توجه داشته باشید که شاید استفاده از دستگاه لیزر در نگاه اول بسیار گران قیمت باشد اما با دید کلی و توجه به آینده، این شیوه می‌تواند حتی باعث شود که شما در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. شیوه‌های سنتی ماندگاری زیادی ندارند و شما مجبور خواهید بود که هر چند روز یا حداکثر چند هفته هزینه‌هایی را در این زمینه انجام دهید. با استفاده از لیزر می‌توانید تا ماه‌ها شاهد رشد موهای زائد نباشید.

بر اساس نظر متخصصان و آمارهای ارائه شده توسط آنها بسیاری از مردان صرفا دوست دارند تا از لیزر در ناحیه بالای دست، بازو، شکم، سینه و شانه استفاده کنند. آنها همچنین مانند بانوان انتظار ندارند که موهای زائد به صورت کامل رفع شوند بلکه دوست دارند صرفا از ضخامت آنها کاسته شود. لیزر قدرت این را دارد که خواسته‌های مد نظر را برطرف کند. لیزر تقریبا در کنار الکترولیسیس تنها شیوه‌ای است که می‌تواند خدمات کاهش ضخامت موهای زائد را ارائه کند. همانگونه که اشاره شد افراد مختلف برای رسیدن به نتیجه مناسب در درمان اولیه به تعداد جلسات درمانی متعددی نیاز دارند. همچنین در هر سال انجام یک جلسه درمانی برای نگه‌داری، مناسب به نظر می‌رسد.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن