قبل از رفع موهای زائد با دستگاه لیزر باید به چه نکاتی توجه کنید

قبل از رفع موهای زائد با دستگاه لیزر باید به چه نکاتی توجه کنید

قبل از انجام هر نوع عملی شما باید آگاهی مناسبی به فرآیند پزشکی مد نظر داشته باشید. استفاده از دستگاه لیزر دایود برای رفع موهای زائد نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید شما انتظار داشته باشید که با استفاده از دستگاه لیزر همه موهای بدن خود را رفع کنید اما در واقع این فرآیند به همین سادگی نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا به کلینیک معتبر مراجعه کنید که معتبر و شناخته شده هستند. در ادامه با نکاتی اشاره می‌کنیم که قبل از استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد باید به آن توجه داشته باشید.

برخی ویتامین‌ها را مصرف نکنید

پیشنهاد می‌شود که قبل از انجام عمل لیزر از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که در حالت کلی از ویتامین E قبل از درمان به صورت گسترده خودداری کنید. استفاده از این ویتامین می‌تواند روی فرآیند درمان تاثیر منفی بگذارد.

دوری از مواد آرایشی

پزشک‌ها پیشنهاد می‌کنند که قبل از درمان با استفاده از دستگاه‌ لیزر به هیچ عنوان از لوازم آرایشی استفاده نکنید. وجود لوازم آرایشی می‌تواند روی جذب نور و انرژی لیزر تاثیرگذار باشد. وجود لوازم آرایشی همچنین می‌تواند روی فرآیند درمانی تاثیرگذار بوده و باعث به وجود آمدن عوارض جانبی ناخوشایند شود.

از عطر یا ادکلن دوری کنید

قبل از جلسه درمانی نباید از عطر یا ادکلن استفاده کنید. اگر اینکار را انجام دادید، حتما با دقت زیاد آنها را از روی پوست پاسازی کنید. عطر به خاطر ساختار خاص خود باعث می‌شود که نور لیزر به خوبی وارد سطح پوست نشود. بدین ترتیب شاهد نتیجه مناسبی بعد از عمل نخواهید بود. پیشنهاد می‌شود که یک روز قبل از درمان به هیچ عنوان از عطر یا ادلکن استفاده نکنید.

عادت ماهیانه و استفاده از دستگاه لیزر

به خاطر افزایش حساسیت در مقابل درد در این دوره، استفاده از لیزر به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. پزشکان پیشنهاد می‌کنند که درمان لیزر بعد از اتمام دوران عادت ماهیانه انجام شود. البته این مورد پیشنهادی برای کاهش حس درد است و شما می‌توانید از لیزر در دوران عادت ماهیانه استفاده کنید اما باید درد بسیار زیادی را تحمل کنید.

مصرف آنتی بیوتیک و استفاده از دستگاه لیزر

آنتی بیوتیک‌ها به صورت کلی باعث می‌شوند که حساسیت به نور بیش از پیش افزایش پیدا کند. افزایش حساسیت در حین عمل لیزر باعث می‌شود که شاهد عواض جانبی بیشتری باشید. همچنین ممکن است عوارض جانبی بسیار نادری بعد از درمان در پوست شما ظهور کند. از این عوارض می‌توان به اسکار، تاول، سوختگی و حتی تب اشاره کرد. اگر از آنتی بیوتیک استفاده می‌کنید قبل از درمان آن را با پزشک مطرح کنید. اگر در میان جلسات درمانی مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک شدید، باید جلسات درمانی دوباره زمان بندی شوند یا شما مصرف آنتی بیوتیک را قطع کنید.

برنزه کردن پوست

پیشنهاد می‌شود که پوست شما در موقع درمان به رنگ طبیعی خود بسیار نزدیک باشد. برنزه کردن پوست با استفاده از دستگاه، آفتاب و یا اسپری می‌تواند روی درمان با استفاده از لیزر تاثیر منفی بگذارد. اگر پوست شما در حین درمان برنزه باشد، امکان بروز عوارض جانبی افزایش پیدا می‌کند و شاید حتی شاهد سوختگی سطح پوست باشید.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن