سوال‌های متداول در مورد دستگاه لیپوسونیکس

دستگاه لیپوسونیکس چگونه بافت‌های چربی را نابود می‌کند؟

سیستم لیپوسونیکس (Liposonix) از موج فراصوت به صورت فوق متمرکز برای نفوذ به عمق 1.3 سانتیمتری برای رسیدن به بافت‌های چربی استفاده می‌کند. در این فرآیند البته به پوست یا بافت‌های اطراف آسیبی وارد نخواهد شد. این موج‌ها باعث از بین رفتن چربی خواهد شد. بافت‌های نابود شده و تریگلیسرید از طریق یاخت ها به کبد انتقال داده می‌شوند، جایی که این چربی‌ها توسط کبد فرآوری می‌شوند. بعد از فرآوری شدن توسط کبد، انرژی توسط بدن مانند هر چربی دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکان‌های درمان شده در سطح بدن دیگر قابلیت نگه داری از چربی را نخواهند داشت.

آیا استفاده از درمان لیپوسونیکس امن است؟

استفاده از درمان لیپوسونیکس برای افرادی که دارای شرایط کافی برای استفاده از آن هستند، کاملا امن است. بیش از ده سال تحقیقات و مطالعه روی این شیوه درمانی انجام شده است. در تمامی این آزمایشات انجام شده هیچگاه دلیلی برای نا امن بودن کشف نشده است. در طول درمان ممکن است که بیمار با برخی از ناراحتی‌ها مثل درد، خارش و یا قرمزی پوست روبرو شود اما تمامی عوارض جانبی به راحتی قابل پیشگیری هستند و در بسیاری از موارد بدون نگه داری خاص رفع خواهند شد.

آیا چربی‌های درمان شده به صورت دائمی رفع می‌شوند؟

معمولا برای درمان چربی در نواحی شکم و کنار آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. نواحی درمان شده توسط لیپوسونیکس دیگر قادر به نگه‌داری و ذخیره‌سازی چربی نخواهند بود و بعد از هشت تا دوازده هفته توسط سیستم ایمنی بدن حذف می‌شوند.

میزان درد در هنگام درمان لیپوسونیکس چه قدر است؟

در هنگام درمان، بیمار شاید حس سرما، خارش، مور مور شدن و یا گرما را حس کند. بیشتری عارضه جانبی بعد از انجام عمل شامل درد، ورم، اریتما و … باشد که سطح آن بسیار متوسط و کم است. میزان این عوارض جانبی برای هر فرد متفاوت است اما به صورت کلی مشکل خاصی را به وجود نخواهد آورد.

آیا درمان لیپوسونیکس برای همه افراد مناسب است؟

اگر فردی دارای شرایط زیر باشد، انجام عمل لیپوسونیکس برای او پیشنهاد نمی‌شود:

  • فردی که قصد درمان دارد، زمان بارداری خود را می‌گذراند، مشکوک به بارداری است یا در دوران شیردهی به سر می‌برد. بیماران مونث باید قبل از انجام عمل از تست منفی بارداری مطمئن باشند.
  • وقتی عمق چربی کمتر از یک سانتیمتر باشد.
  • بیمار در ناحیه مد نظر برای درمان دچار فتق باشد

درمان لیپوسونیکس جایگزینی برای لیپوساکشن نیست.

لیپوسونیکس برای چه نوع پوست مناسب است؟

در حال حاضر تحقیقات دقیقی برای تاثیر نوع و رنگ پوست در عمل لیپوسونیکس انجام نشده است. فرکانس فراصوت استفاده شده در این دستگاه توسط ملانین در پوست جذب نمی‌شود به همین دلیل نیز هیچ نوع یا رنگی از پوست برای استفاده از این عمل مشکلی نخواهد داشت.

لیپوسونیکس برای افرادی دارای اسکار قابل مشاهده قابل استفاده خواهد بود؟

پیشنهاد نمی‌شود که از لیپوسونیکس دقیقا روی بافت دارای اسکار استفاده شود چون اسکار می‌تواند از فعالیت درست موج فرا صوت جلوگیری کند.

نتایج تحقیقات کلینیکی در مورد لیپوسونیکس چیست؟

تحقیقات کلینیکی انجام شده نشان داده که دستگاه لیپوسونیکس می‌تواند باعث کاهش قطر چربی در اندازه 2.5 سانتیمتر شود. بدین ترتیب اندازه لباس یا شلوار شما یک سایز کوچکتر خواهد شد. این کاهش بعد از انجام یک جلسه انجام خواهد شد که البته برای رسیدن به نتیجه کامل باید هشت تا دوازده هفته صبر کنید. بسیاری از بیماران که توسط این شیوه درمان شدند از نتایج به دست آمده راضی بوده و قصد داشتند که برای کاهش مجدد چربی از این درمان استفاده کنند.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن