رفع موهای‌ زائد برای آقایان

در گذشته، رفع موهای زائد دغدغه اصلی بانوان به شمار می‌رفت و مردان چندان علاقه‌ای به این کار نداشتند غیر از اینکه یکی از رشته‌های ورشی پرورش اندام و یا دوچرخه سواری را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دادند. البته در حال حاضر شرایط تغییر بسیار زیادی داشته است. بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط متخصصین امر به نظر می‌رسد که هر روز به تعداد مردانی که به رفع موهای زائد بدن خود علاقه نشان می‌‌دهند افزایش پیدا می‌کند. دکتر David Goldberg در این مورد اعلام کرد:« بسیاری از مردان نمی‌خواهند که همه موهای زائد بدنشان از بین برود بلکه بسیاری دوست دارند که ضخامت آن کاهش پیدا کند.» این پزشک بیشتر عمل لیزر برای رفعه موهای زائد را انجام می‌دهد.

متخصص واکس کردن موهای زائد Michelle Serniuk نیز در مورد استفاده مردان از واکس گفت:« ما مشتریان زیادی داریم که مرد هستند. آنها برای مرتب کردن ابرو‌ها از این شیوه استفاده می‌کنند. همچنین از واکس از روی صورت، گوش و حتی پشت گردن برای رفع موهای زائد استفاده می‌کنند.» در عین حال نیز رسانه‌های مختلف حدس می‌زنند که استفاده از شیوه‌های رفع موهای زائد در میان مردان نیز به امری عادی تبدیل شده است. از نظر متخصصان دلیل افزایش استفاده مردان از شیوه‌های مدرن رفع موهای زائد این است که عده بسیار زیادی نمی‌دانند که دیگر چگونه با رشد موهای زائد بدنشان برخورد کنند.

استفاده از عمل لیزر برای رفع موهای زائد

عمل لیزر موهای زائد چه کاری انجام می‌‌دهد:

در این عمل از نور لیزر برای نفوذ به پوست استفاده خواهد شد تا ریشه موهای زائد نابود شود. در واقع با استفاده از لیزر موها به صورت کامل نابود نمی‌شوند اما رشد مجدد آنها بسیار دشوار است. به همین دلیل نیز باید گفت که از نظر تکنیکی این عمل تاثیر و البته ماندگاری بسیار زیادی دارد.

عمل لیزر موهای زائد چه کاری انجام می‌‌دهد:
عمل لیزر موهای زائد چه کاری انجام می‌‌دهد

جلسه درمان با دستگاه لیزر چه قدر زمان می‌برد:

هر جلسه درمانی تقریبا به سی دقیقه زمان نیاز دارد که البته بسته به سطح مورد نظر پوست برای درمان می‌تواند افزایش پیدا کند. هر فرد نیز برای رسیدن به نتایج مناسب و قابل توجه باید هشت جلسه درمانی را با فاصله مناسب طی کند.

بهترین انتخاب برای نابود کردن یا کاهش رشد موهای پشت، سینه، شکم، شانه و … . لیزر معمولا بهترین نتیجه را روی موهای تاریک و پوست روشن ارائه می‌کند. متخصصین نیز استفاده از لیزر را برای افرادی با موهای روشن مثل بلوند یا سفید اصلا سفارش نمی‌کنند. افراد با پوست تیره رنگ نیز بهتر است که با لیزر Nd:YAG مورد درمان قرار گیرند.

هزینه عمل لیزر موهای زائد

 بسته به مرکز درمانی و استفاده از لیزر‌های مختلف می‌تواند کاملا متفاوت باشد. بهتر است قبل از شروع درمان در مورد هزینه‌ها نیز با متخصص مشورت کنید.

ماندگاری نتایج:

بعد از اینکه جلسات درمانی لیزر به صورت کامل انجام شدند، نتایج ممکن است حتی دائمی باشد. شاید در طول سال‌ به انجام یک جلسه نگه داری نیاز داشته باشید. شاید نیز در طول چند سال نیازی به انجام این جلسات نداشته باشید.

نظر متخصصین:

بسیاری از مردان استفاده از لیزر به به نواحی مثل پشت، قیمت بالای دست و بازو، سینه و شکم محدود می‌کنند و بسیاری از آنها نیز فقط می‌خواهند که از ضخامت مو کاسته شود نه اینکه به صورت کامل از بین برود. لیزر می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد. به جز الکترولیسس، لیزر تنها شیوه درمانی است که امکان کاهش ضخامت موهای زائد را در اختیار بیمار قرار می‌دهد. در حالی که یک مرد عادی به پنج تا هفت جلسه درمانی نیاز دارد، با افزایش سن موهای زائد بیشتری رشد خواهد کرد به خصوص در قسمت پشت بدن. به صورت معمول نیز به یک جلسه درمانی برای نگهداری در طول سال برای مردان پیشنهاد می‌شود.

استفاده از واکس برای رفع موهای زائد

واکس چگونه عمل می‌کند:

واکس‌های قدیمی که شبیه به عسل بودند را فراموش کنید. در حال حاضر از واکس سویا استفاده می‌شود که یک لوسین کرم مانند است که روی سطح پوست استفاده می‌شود اما فقط موها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پارچه‌های مخصوص سپس روی واکس قرار می‌گیرند. وقتی این ترکیب بعد از چند دقیقه خشک شد، این پارچه‌های از روی پوست کنده خواهند شد و خواهید دید که دیگر خبری از موهای زائد نیست.

واکس چگونه عمل می‌کند:
واکس چگونه عمل می‌کند:

استفاده از واکس به چه میزان زمان نیاز دارد:

بین ده دقیقه تا یک ساعت، البته بستگی دارد که کدام ناحیه از بدن را واکس می‌کنید.

بهترین انتخاب برای شکل دادن به ابرو، حذف موهای اضافه روی گوش، گردن، پا، زیر بقل و دستان.

ماندگاری نتایج: تقریبا بین یک تا شش هفته

نظر متخصصین: اگر قبلا از واکس استفاده نکردید، بهتر است که برای اولین دفعه حتما از کمک متخصص بهره ببرید. برخی از سالن‌های واکس حتی واکس کل بدن را نیز انجام می‌دهند. باید توجه داشت به خاطر اینکه واکس می‌تواند باعث به وجود آمدن عفونت روی پوست شود، باید حتما بعد از انجام اینکار از پوست خود مراقبت کنید. مثل استفاده از لوسین‌های ضد باکتری برای چند روز بعد از درمان.

استفاده از شیوه الکترولیسس (Electrolysis) برای رفع موهای زائد

الکترولیسس چگونه عمل می‌کند:
الکترولیسس چگونه عمل می‌کند:

برای انجام این عمل یک سوزن بسیار نازک را وارد بدنه مو خواهند کرد. این سیستم شوک‌های الکتریکی بسیار کوچک را به فولیکول مو وارد کرده و سلول‌های آن را نابود می‌کند. این سلول‌ها در واقع به رشد مجدد مو کمک می‌کنند. وقتی این سلول از بین برود، دیگر شاهد رشد موهای زائد نخواهید بود.

جلسه درمان الکترولیسس چه مقدار زمان می‌برد:

در جلسه درمانی الکترولیسس تقریبا کوتاه است و می‌تواند بین ده الی بیست دقیقه طول بکشید. البته اگر قصد داشته باشید مقدار زیادی مو زائد را نابود کنید شاید به درمان های هفتگی در طول یک سال نیاز داشته باشید.

بهترین انتخاب برای در حالی که الکترولیسس تقریبا برای درمان موهای زائد در تمامی نقاط بدن بدون هیچ مشکلی عمل می‌کند اما به خاطر وقت گیر بودن این شیوه، معمولا قسمت‌های کوچکی از بدن برای شروع درمان مد نظر قرار خواهند گرفت مثل ابرو یا گردن. اگر قصد استفاده از این شیوه درمانی در نقاط حساس بدن را دارید بهتر است که قبل از شروع جلسه از بی حس کننده استفاده کنید.

ماندگاری نتایج: دائمی

نظر متخصصین: متداول‌ترین قسمت برای درمان الکترولیسس در مردان جوان، ابروهای پیوندی است. البته با افزایش سن مردان نگران رشد موهای زائد در قسمت‌هایی مثل بینی، گوش و یا گردن نیز خواهند بود. طبق نتایج به دست آمده نیز الکترولیسس می‌تواند نتایج درمانی دائمی را به بیمارانی ارائه کند که حتی دوست ندارند جلسات نگه‌داری سالیانه را انجام دهند.

استفاده از تیغ برای شیو (اصلاح)

شیو چگونه است:

با استفاده از تیغ هایی یک و نیم اینچی و دستگیره‌ای مناسب به اندازه یک فوت، این تیغ‌های بسیار تیز برای شیو کردن موهای بدن مثل پشت، کمر و سرشانه استفاده می‌شوند.

بهترین انتخاب برای: هر قسمتی از پشت بدن، سرشانه و … . شیو کردن تقریبا در هر جای بدن ممکن است اما استفاده از آن در هر جایی پیشنهاد نمی‌شود چون یک برش اشتباه می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

شیو کردن به چه میزان زمان نیاز دارد: چیزی بین بیست دقیقه تا یک ساعت، بسته به مقدار سطحی که قرار است شیو شود.

ماندگاری نتایج: در بهترین حالت، صرفا چند روز

نظر متخصصین: شیو کردن بسیار سریع و البته راحت‌ترین راه برای رفع موهای زائد است. این شیوه ریسک به وجود آمدن رشد داخل پوستی موها را افزایش می‌دهد. این مشکل باعث می‌شود که عفونت‌هایی خاص به وجود آید. مطمئن شوید که قبل از انجام شیو حتما ناحیه مد نظر مرطوب شده باشد یا حتی از کرم‌های مخصوص شیو استفاده کنید. بر خلاف نظر عموم، شیو کردن باعث نمی‌شود که مو‌ها بعد از رشد دوباره ضخیم‌تر باشند.

استفاده از کرم‌های مو بر برای رفع موهای زائد

 

کرم‌های مو بر چگونه عمل می‌کنند:

کرم‌های مو بر در واقع ترکیبی شیمیایی هستند که به مانند ژل یا کرم طراحی می‌شوند. این ترکیبات به پروتئین مو حمله کرده و آنها را ذوب می‌کند. این عمل باعث می‌شود که مو از ریشه رها شده و در نهایت مو‌های زائد رفع شوند.

کرم‌های مو بر چگونه عمل می‌کنند:
کرم‌های مو بر چگونه عمل می‌کنند:

بهترین انتخاب برای: پشت، کمر، سینه و پاها. بهتر است که از کرم‌های مو بر در قسمت‌های حساس بدن به خاطر ترکیبات شیمیایی استفاده نشود.

استفاده از کرم‌های مو بر به چه میزان زمانی نیاز دارد: برای تکمیل استفاده از کرم‌های مو بر و برای رسیدن به بهترین نتیجه به سی دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارید. در حالی که ماده مد نظر صرفا پنج دقیقا روی پوست قرار خواهد گرفت.

ماندگاری نتایج: یک تا چند هفته

نظر متخصصین: به خاطر استفاده از برخی مواد شیمیایی در ساخت کرم‌های مو بر و قوی بودن آنها بهتر است هیچگاه در نقاط حساس بدن از این شیوه استفاده نشود. همیشه قبل از درمان اولیه، کرم‌ را روی قسمت کوچکی از بدن تست کنید تا از عکس‌العمل پوست خودتان در قبال کرم‌ مو بر آگاه شوید. شاید این کرم‌ها باعث به وجود آمدن سوختگی، قرمزی، تاول و یا خارش شوند. در صورت مشاهده چنین عوارض جانبی سریعا کرم را از روی پوست پاک کرده و از آن استفاده نکنید. هر کرم از ترکیبات خاص خود استفاده می‌کند و ممکن است که شما به محصولی دیگر حساسیت نداشته باشید.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن