رشد فروش آنلاین محصولات آرایشی در آمریکای لاتین

رشد فروش آنلاین محصولات آرایشی در آمریکای لاتین

شیوع ویروس کرونا شاید تاثیر منفی قابل توجهی روی بسیاری از حوزه‌های اقتصادی داشته اما تجارت الکترونیک به واسطه آن روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. آخرین اطلاعات به دست آمده نشان از این دارد که وضعیت فعلی باعث رشد چشم‌گیر تجارت الکترونیک آمریکای لاتین در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی شده. ترس از ابتلا به ویروس و کاهش امکان خرید حضوری، به خوبی نشان می‌دهد که وضعیت برای فروش محصولات این بخش در قالب فروشگاه‌های آنلاین وضعیت خوبی را پشت سر گذاشته و فعلا توانسته بخش عمده‌ای از کاهش درآمدها را جبران کند.

آخرین آمار منتشر شده نشان از این دارد که طی ماه‌های اخیر چیزی حدود 10 میلیون نفر از ساکنین آمریکای لاتین به سراغ خرید آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی رفته‌اند. موضوعی که شاید تنها پاندمی و شیوع ویروس کرونا می‌توانست به ایجاد آن کمک کند. جالب است بدانید که برخلاف دیگر نقاط دنیا، د ران منطقه آمازون یا eBay حرف اول را نزده و این مرکادو لیبره است که توانسته با حضور در 18 کشور لاتین به عنوان قطب فروش آنلاین محصولات آرایشی شناخته شود. این کمپانی آرژانتینی با وجود شیوع کرونا توانسته 45 درصد رشد فروش را تجربه کرده و حالا تعداد مشتری‌های خود را به 51.1 میلیون نفر برساند. با این تفاسیر پیش‌بینی می‌شود که کمپانی آرژانتینی فروشی معادل 55 میلیارد دلار را تجربه کند.

آخرین آمار منتشر شده نشان از این دارد که طی ماه‌های اخیر چیزی حدود 10 میلیون نفر از ساکنین آمریکای لاتین به سراغ خرید آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی رفته‌اند
آخرین آمار منتشر شده نشان از این دارد که طی ماه‌های اخیر چیزی حدود 10 میلیون نفر از ساکنین آمریکای لاتین به سراغ خرید آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی رفته‌اند

دیوید گایسن به عنوان مدیر شعبه مکزیک مرکادو لیبره توضیح داده که مشتری‌های وفادار آنها تا پیش از شیوع کرونا، معمولا هر 17 روز به سراغ خرید مجدد می‌آمدند اما اکنون این زمان به 12 روز کاهش پیدا کرده. نکته قابل توجه این است که بخشی از مشتری‌های آنها که معمولا در بازه‌های یکساله به سراغ خرید محصولات آرایشی و بهداشتی می‌رفتند، حالا این کار را در زمانی کمتر از 29 روز صورت می‌دهند. مسئله‌ای که به خوبی نشان می‌دهد در شرایط فعلی، فروش آنلاین و تکیه بر تجارت الکترونیک می‌تواند به عنوان راه نجات تولیدکننده‌ها و فروشندگان محصولات آرایشی و بهداشتی شناخته شود. آمار منتشر شده به ما می‌گوید که در ابتدای شیوع کرونا، مشتری‌ها تنها به سراغ خرید ماسک، ژل ضدباکتری و دماسنج رفته‌اند اما اکنون نگاه ویژه‌ای به دیگر محصولاتی دارند که معمولا و در شرایط عادی به سراغ آنها می‌رفتند.

شرایط البته برای تمامی کشورهای حوزه آمریکای لاتین به این خوبی نیست و مشکلات اقتصادی و ضعف زیرساخت‌ها باعث شده تا مشتری‌های کوبایی وضعیت خوبی را تجربه نکنند. اکثر تولیدات بهداشتی و آرایشی در این کشور توسط درگاهی دولتی به فروش می‌رسد که از لحاظ فنی با مشکلات بسیاری روبرو است. مشکلاتی که باعث شده، مشتری‌ها نتوانند به راحتی تمام نیازهای خود را برآورده کرده و خرید‌های مد نظر خود را صورت دهند. کارشناس‌ها اکنون با توجه به تمامی مسائل موجود پیش‌بینی می‌کنند که تولیدکنندگانی که بستر فروش آنلاین مناسبی ندارند، در طولانی مدت با مشکلات جدیدی روبرو شوند. آنها اعتقاد دارند که حتی در صورت پایان یافتن شیوع کرونا، سبک خرید مشتری‌ها تغییر کرده و از این پس باید انتظار افزایش چشم‌گیر علاقه آنها به پلتفرم‌های آنلاین را شاهد باشیم. نکته‌ای که می‌تواند برای فروشندگان سنتی، مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد و آنها را مجبور به خروج از بازارهای اصلی کند.

اطلاعات استخراج شده از وضعیت اپلیکیشن‌های حوزه تجارت الکترونیک و فروش محصولات آرایشی/بهداشتی نشان می‌دهد که تنها در آمریکای لاتین، دانلود این دست محصولات چیزی حدود 93 درصد غافزایش داشته. این در حالی است تنها طی چهار ماه اخیر رشدی 57 درصدی را در این حوزه شاهد بوده‌ایم. در حال حاضر تایید شده که در یک سال اخیر 135 هزار فروشگاه آنلاین جدید در این بخش راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک به شکل کلی گرایش مشتری‌های محصولات آرایشی بهداشتی به خرید آنلاین متمایل شود.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن