راهکار‌هایی برای رسیدن به بهترین نتیجه با استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

راهکار‌هایی برای رسیدن به بهترین نتیجه با استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

همانند تمامی راهکارهای درمانی برای رسیدن به بهترین نتیجه برای رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر نیاز به  انجام کارهای خاصی است. اگر جز افرادی هستید که به خوبی از پوست خود مراقبت نمی‌کنید، عمل لیزر نمی‌تواند نتیجه مناسبی را به شما ارائه کند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا چند راهکار کوتاه و کارآمد را برای بهتر شدن نتیجه عمل لیزر به شما ارائه کنیم.

ریشه مو برای رسیدن به نتیجه مناسب مهم است

در عمل لیزر، نوری روی سطح پوست تابیده می‌شود. این نور به انرژی حرارتی تبدیل می‌شود و رنگدانه‌ها، ملانین و در نهایت فولیکول و ریشه مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر از شیوه‌های سنتی مثل واکس برای رفع موهای زائد قبل از عمل لیزر استفاده کرده باشید، شانس به موفقیت رسیدن با استفاده از دستگاه لیزر به شدت کاهش پیدا می‌کند. البته قبل از انجام عمل لیزر باید موهای زائد بدن شما تا حد بسیار زیادی کوتاه شده باشند. برای اینکار بهتر است از تیغ برای کوتاه کردن استفاده کنید تا ریشه مو برای عمل حاضر باشد.

دستگاه لیزر برای پوست‌های برنزه مناسب نیست

همانگونه که گفته شده، لیزر روی رنگدانه‌های پوست تاثیر می‌گذارد. هر چه قدر این رنگدانه‌ها به رنگ تیره نزدیک شده باشند، امکان بروز عوارض جانبی افزایش پیدا کرده و تاثیرگذاری درمان نیز کمتر خواهد شد. اگر پوست خود را برنزه کرده باشید، بهتر است تا نزدیک شده رنگ پوست به حالت طبیعی برای درمان لیزر صبر کنید. پوست‌های برنزه حساسیت بسیار بیشتری نسبت به نور دارند و با انجام عمل لیزر پوست به شدت تحریک خواهد شد. در نهایت نیز شاید شاهد بروز عوارض جانبی مثل تاول و حتی اسکار باشید. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که تا چندین هفته قبل و حتی بعد از درمان با لیزر از برنزه کردن پوست خود خودداری کنید. یکی از دلایل دیگری که فصل زمستان برای انجام عمل لیزر بسیار مناسب است، نزدیک شدن رنگ پوست به طبیعی‌ترین حالت ممکن است.

شیو کردن موهای زائد

لیزر باید بتواند که با نفوذ درون پوست، ریشه مو و رنگدانه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر مقدار زیادی موهای زائد روی پوست شما قرار داشته باشد، انرژی لیزر جذب آنها شده و درمان به خوبی انجام نمی‌گیرد. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که قبل از انجام لیزر موهای زائد را با استفاده از تیغ شیو کنید. بدین ترتیب ریشه مو برای عمل حضور داشته و تاثیرگذاری لیزر نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

برخی از رنگ‌های مو به خوبی درمان نمی‌شوند

رنگ‌های مو مانند بلوند، سفید، خاکستری و قرمز نمی‌توانند به خوبی درمان شوند. دستگاه‌های لیزر به خاطر نیاز به رنگدانه نمی‌توانند تاثیر خوبی روی این موها داشته باشند. امکان انجام عمل روی این ترکیب‌های رنگ مو وجود دارد اما نباید انتظار نتیجه‌ای مناسب داشته باشید. این افراد با درمان الکترولیسیس به به نتایج بسیار بهتری خواهند رسید. البته عمل الکترولیسیس بسیار وقت‌گیر و البته دردناک است اما ماندگاری بسیار بیشتری حتی نسبت به لیزر دارد.

نیاز به انجام جلسات درمانی مختلف

از آنجا که موهای زائد برای درمان لیزر باید در فاز رشد فعال هدف قرار گیرند، نیاز دارید که جلسات مختلف درمانی را انجام دهید. این جلسات هر چهار الی شش هفته انحام می‌شوند. تعداد جلسات درمانی نیز کاملا به شرایط بستگی دارد. شما به صورت میانگین به سه تا هشت جلسه درمانی نیاز خواهید داشت. نکته مهم این است که باید همه این جلسات را با دقت انجام دهید. انجام ندادن یک جلسه درمانی در زمان معین و یا به تعویق انداختن آن می‌تواند روی نتایج دریافت شده تاثیر زیادی بگذارد.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن