دستگاه لیزر IPL SHR مدل Medilite 5- دارای ( 3Hand piece )

راهکارهایی برای درمان پوست توسط دستگاه لیزر

کیلینک‌های خصوصی یکی از مکان‌های مخصوص برای ارائه درمان با استفاده از دستگاه لیزر دایود الکس از دهه نود میلادی است. به همین خاطر است که متخصصان زیادی در این مراکز مشغول به کار هستند. دستگاه‌های لیزر علاوه بر درمان موهای زائد می‌توانند برخی از بیماری‌های دیگر را نیز تحت درمان قرار دهند. در این مقاله به بیماری‌هایی که توسط دستگاه لیزر درمان می‌شوند اشاره خواهیم کرد.

درمان آکنه روزاسه توسط دستگاه لیزر

آکنه روزاسه یکی از بیماری‌های پوستی بسیار شایع است که می‌تواند افراد را بعد از سن سی سال درگیر خود کند. افرادی که درگیر آکنه روزاسه هستند معمولا با کاهش اعتماد به نفس مواجه می‌شوند. این بیماری می‌تواند باعث ایجاد قرمزی بینی، گونه، چانه و پیشانی شود. برخی افراد شاید شاهد برآمدگی روی پوست شده و حتی شاهد التهابات پوستی در صورت باشند. روزاسه حتی می‌تواند باعث سوزش یا خستگی چشم شود. درمانگران برای مقابله با آکنه روزاسه از دستگاه لیزر IPL استفاده می‌کنند. نور ساطع شده توسط دستگاه لیزر توسط آکسی هموگولوبین در رگ‌های مد نظر جذب خواهد شد. خون غلیظ شده و رگ‌های رشته شده به ذرات کوچک تقسیم می‌شوند و توسط سیستم لنفی بدن دفع خواهند شد. دستگاه لیزر IPL بیشتر با پوست‌های رنگ روشن سازگاری دارد. همچنین روزاسه بیشتر در افرادی با پوست رنگ روشن مشاهده می‌شود.

درمان آکنه روزاسه توسط دستگاه لیزر
درمان آکنه روزاسه توسط دستگاه لیزر

درمان اسکار ناشی از آکنه توسط دستگاه لیزر

اسکار‌های به وجود آمده بر اساس آکنه می‌تواند تاثیر زیادی روی اعتماد به نفس افراد داشته باشد. به همین خاطر بسیاری از افراد که با این مشکل مواجه هستند به دنبال راهکاری برای درمان قطعی هستند. دستگاه لیزر می‌تواند برای درمان اسکار ناشی از آکنه نیز مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از دستگاه لیزر، انرژی مد نظر به صورت کنترل شده به ناحیه اسکار تابیده می‌شود. این عمل باعث می‌شود که پورفیرین‌ها در پوست تحریک شوند. وقتی حرارت مد نظر به وجود آمد دیواره باکتری توسط پورفیرین‌ها مختل می‌شود و به صورت کلی آسیب می‌بیند. بدین ترتیب باکتری آکنه کمتری در پوست وجود خواهد داشت. در نهایت نیز بیمار شاهد اسکار بسیار کمتری خواهد بود.

 

درمان اسکار ناشی از آکنه توسط دستگاه لیزر
درمان اسکار ناشی از آکنه توسط دستگاه لیزر

درمان مویرگ‌های قابل مشاهده روی صورت توسط دستگاه لیزر

بهترین درمان پیشنهاد شده برای مویرگ‌های قابل مشاهده روی صورت، استفاده از دستگاه لیزر است. بدین ترتیب از دستگاه لیزر همانند درمان اسکار استفاده شده و مویرگ‌های قابل مشاهده درمان خواهند شد.

علاوه بر موارد اشاره شده، دستگاه لیزر می‌تواند بیماری‌های پوستی بسیار زیادی را تحت درمان قرار دهد. دستگاه لیزر علاوه بر درمان‌های اشاره شده می‌تواند باعث نرمی و لطافت پوست شود. بهتر است برای اطلاع بیشتر از درمان‌های دستگاه لیزر با پزشک متخصص مشاوره کنید.

 

درمان مویرگ‌های قابل مشاهده روی صورت توسط دستگاه لیزر
هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن