دستگاه لیزر و درمان اسکارهای ناخواسته

دستگاه لیزر و درمان اسکارهای ناخواسته

لیزر اسکار یکی از مؤثرترین و ایمن‌ترین درمان‌های پوستی است. برخی از زخم‌های آکنه با مراقبت‌های موضعی پوست از بین می‌روند اما درمان جای زخم اتروفیک که براثر آکنه‌های شدید، در زیر قسمت‌های فوقانی بافت پوست ایجاد می‌شود، دشوارتر است. به گفته کارشناسان رفع جای جوش و آکنه و همچنین از بین بردن جای زخم با لیزر یکی از پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی در بین مراجعین کلینیک‌ها است. از همین رو قصد داریم، انواع مختلف دستگاه لیزر اسکار پوست را به‌طور کامل معرفی کنیم.

Pulse dye و Fractioned CO2
Pulse dye و Fractioned CO2

انواع لیزر درمانی برای درمان جای زخم

درمان جای زخم با لیزر اسکار به نوع زخم بیمار بستگی دارد. زخم‌های ناشی از آکنه معمولاً سبب تغییر بافت و رنگ پوست می‌شوند؛ بنابراین از بین بردن جای زخم با لیزر با ترکیب چند روش سبب بهبود رنگ و حالت ظاهری زخم می‌شود. در ادامه بهترین دستگاه‌ لیزر اسکار پوست را معرفی خواهیم کرد:

Fractionated resurfacing laser

در این روش لیزر درمانی از پرتوهای ریز نور که به عمق پوست نفوذ می‌کنند استفاده می‌شود. درنتیجه در محل تحت درمان که سلول‌های پوستی در حال حذف شدن هستند؛ ده‌ها یا صدها حفره میکروسکوپی توسط پوست سالم احاطه می‌شوند. این حفره‌ها ضمن تحریک تولید کلاژن در لایه‌های عمیق‌تر پوست، باعث تجزیه سلول‌های قدیمی پوست می‌شوند. پوست سالم اطراف حفره‌ها نیز به بهبود سریع‌تر آسیب‌های ناشی از لیزر درمانی کمک می‌کنند. در آخر نیز سلول‌های پوستی تازه ایجاد می‌شوند.

این لیزر بهترین گزینه برای درمان جای زخم‌های ضخیم و ناهموار بوده و سبب صاف و نرمال شدن سطح پوست می‌شود. اگر قصد دارید رنگ‌دانه‌های قهوه‌ای ناشی از زخم را کاهش دهید توصیه می‌شود درمان را با طول‌موج 1927 نانومتر انجام دهید.

این نوع لیزر باعث افزایش کلاژن سازی بافت پوست شده و به همین دلیل پس از طی شدن پروسه درمان، بعد از مدتی قسمت مربوط به‌جای زخم پوست، نرم و لطیف می‌شود. در آخر محل درمان با نواحی اطراف ترکیب‌شده سطحی هموار ایجاد می‌شود.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن