دستگاه لیزر الکساندرایت چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه لیزر الکساندرایت چگونه عمل می‌کند؟

اگر قصد استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد را داشته باشید، بهتر است که اطلاعات مناسبی از آنها داشته باشید. در این مقاله دستگاه لیزر الکساندرایت به شما معرفی شده و طریقه عملکرد آن نیز تشریح خواهد شد.

دستگاه لیزر الکساندرایت و آشنایی با آن

لیزر الکساندرایت نیز مانند همه لیزر‌های دیگر از طریق انرژی نوری فعالیت می‌کند. این نور از طریق یک کریستال الکساندرایت به سطح پوست وارد خواهد شد.  گذر نور از کریستال الکساندرایت باعث می‌شود که نوری با طول موج 755 نانومتر به سطح پوست تابیده شود. طول موج در واقع استاندارندی است که تعیین می‌کند نور به چه سطحی از پوست نفود کند. لیزر الکساندرایت می‌تواند در حالتی به نام Q-Switching مورد استفاده قرار گیرد. این حالت اجازه می‌دهد تا نور با پالس کوتاه به سطح پوست ارسال شود. این حالت اجازه می‌دهد که لیزر الکساندرایت تاثیرگذاری مناسبی داشته باشد. لیزر الکساندرایت علاوه بر رفع موهای زائد استفاده‌های پزشکی دیگری نیز دارد. از این لیزر می‌توان در درمان رگ‌های واریکسل، لکه‌های پوستی، اثرات کش آمدن پوست و حتی رفع خالکوبی استفاده شود.

استفاده در کلینیک‌ها

لیزر الکساندرایت، ابزاری بسیار قدرتمند است که صرفا باید توسط افرادی متخصص و ماهر مورد استفاده قرار گیرد. به همین خاطر نیز امکان استفاده خانگی از این دستگاه وجود ندارد. شاید شاهد فروش دستگاه‌های لیزر خانگی الکساندرایت باشید اما باید بدانید که هیچکدام از آنها مورد تایید سازمان‌های جهانی قرار نگرفتند. اگر قصد دارید از این دستگاه برای درمان موهای زائد استفاده کنید، باید حتما به کلینیک‌ها مجاز مراجعه کنید. استفاده از این لیزر در مکان‌های بدون مجوز و تحت نظر افراد بی تجربه می‌تواند عوارضی بسیار بد را به همراه داشته باشد.

دستگاه لیزر الکساندرایت و تفاوت‌های آن با دستگاه‌های مشابه

دستگاه‌های لیزر متنوعی در بازار وجود دارد که توسط پزشک‌ها برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که این دستگاه چه تفاوتی با دیگر نمونه‌ها دارد. در واقع باید گفت که تفاوت اصلی دستگاه‌های لیزر طول موج آنهاست که می‌تواند در درمان نیز تاثیرگذار باشد. همچنین به خاطر استفاده از کریستال مخصوص، نور این لیزر با رنگ قرمز مشاهده خواهد شد که نسبت به دیگر لیزرها متفاوت است. لیزر الکساندرایت از طول موج 755 نانومتر استفاده می‌کند، این مقدار برای لیزر دایود 710 نانومتر است. لیزر Nd:YAG نیز از طول موج بسیار بالای 1064 نانومتر استفاده می‌کند که برای درمان پوست‌هایی با رنگ تیره مناسب است.

مزایا

در حالی که استفاده از لیزر الکساندرایت برای همه نوع ترکیب پوست و مو مناسب است، باید بدانید که این لیزر بهترین عملکرد خود را روی پوست‌هایی با رنگ روشن و موهایی با رنگ تیره ارائه می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های الکساندرایت این است که قدرت درمان موهای بسیار نازک در آن وجود دارد. دیگر لیزر‌ها این قابلیت را ندارند و نمی‌توانند نتیجه مناسب را روی موهایی با ضخامت بسیار کم ارائه کنند. اگر دارای پوستی با رنگ تیره هستید، دستگاه لیزر الکساندرایت نمی‌تواند نتیجه‌ای خوب را ارائه کند و برای رسیدن به بهترین تاثیرگذاری باید از لیزر Nd:YAG استفاده کنید.

تاثیرگذاری و عوارض جانبی احتمالی

بر اساس اطلاعات ارائه شده لیزر الکساندرایت می‌تواند تا بیش از 70 درصد روی کاهش موهای زائد تاثیرگذار باشد. همانگونه که می‌دانید درمان موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر با یک جلسه امکان پذیر نیست. به همین خاطر به تعداد جلسات مختلف درمانی نیازی دارید. این تعداد جلسات به صورت میانگین بین سه تا هشت جلسه خواهد بود که بستگی زیادی به رنگ پوست، مو، ضخامت و تراکم موهای زائد دارد. زیاد بودن ضحامت و تراکم می‌تواند تعداد جلسات درمانی را افزایش دهد. لیزر الکساندرایت یکی از بهترین راهکار‌ها برای رفع موهای زائد با ضخامت بسیار کم است. به خاطر سرعت بسیار بالای درمان، از این لیزر برای درمان سطح مقطع زیاد روی بدن استفاده می‌شود. همانند همه راهکار‌های درمانی، دستگاه لیزر درمانی شامل عوارض جانبی خواهد بود. البته بسیاری از این عوارض جانبی جای نگرانی نخواهند داشت. بسیاری از افراد شاهد قرمزی پوست، تورم و ناراحتی خواهند بود. این عوارض معمولا چند ساعت بعد از عمل بدون نیاز به درمان خاصی رفع می‌شوند. برای بهتر شدن این عوارض می‌توانید از کیسه یخ استفاده کنید. اگر پوست شما رنگی تیره داشته باشد احتمال تغییر رنگ پوست وجود دارد. بهتر است وقتی پوست رنگی تیره داشته باشد، از لیزر الکساندرایت برای درمان استفاده نشود. اگر این دستگاه لیزر به خوبی و توسط یک متخصص استفاده نشود امکان بروز عوارض جانبی حاد مثل اسکار، سوختگی پوست و خون ریزی نیز وجود دارد. البته اگر این عمل تحت نظر یک پزشک انجام شود، شاهد ظهور چنین عوارضی نخواهید بود.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن