در لیزر موهای زائد برای پوست‌های تیره باید به چه نکاتی توجه شود

بدون شک دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد نعمت بزرگی برای افرادی است که قصد دارند از شر آنها راحت شوند اما باید گفت که استفاده از این شیوه درمانی برای افرادی با رنگ پوست تیره، پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد. یکی از بزرگترین شایعات در مورد عمل لیزر روی پوست‌های تیره که حقیقت ندارد، نا امن بودن آن است. در چند سال اخیر با وجود پیشرفت در تکنولوژی و استفاده از آنها در ساخت لیزر‌های جدید باید گفت که امکان استفاده از لیزر روی پوست‌هایی با رنگ تیره نیز وجود دارد. در واقع بسیاری از این شایعات به خاطر استفاده نادرست از لیزر به وجود آمده است. به عنوان مثال استفاده نادرست از دستگاه لیزر مو زائد روی پوست‌هایی با رنگ تیره امکان تغییر رنگ را به وجود می‌آورد.

از موسسه درمان کننده با لیزر باید چه انتظاری داشت؟

افرادی با پوست رنگی و به خصوص تیره باید از لیزر‌های Nd:YAG برای درمان استفاده کنند. فرقی ندارد که بیمار مراجعه کننده زن باشد یا مرد، استفاده از لیزر Nd:YAG برای افرادی با رنگ تیره پوست بسیار خوب است. لیزر Nd:YAG با پالس‌های طولانی همراه با طول موج بالا به راحتی از اپیدرم عبور می‌کند. به خاطر عبور از اپیدرم، این لیزر آسیبی به این بافت وارد نخواهد کرد و در نتیجه شاهد سوختگی نخواهیم بود. با استفاده از این لیزر می‌توان فرآیند رشد مو در فولیکول را در زمان مناسب هدف قرار داد و بدین ترتیب آسیبی به پوست وارد نخواهد شد.

متخصص باید رنگ پوست را آزمایش کند

وقتی شک و شبهه وجود دارد، حتما از آزمایش استفاده کنید. رنگ پوست در هر فردی با دیگری متفاوت خواهد بود. بسیار مهم است که تنظیمات دستگاه لیزر بر اساس رنگ پوست شما تعیین شود. معمولا متخصص‌ها از طریق رده بندی Fitzpatrick برای تعیین دقیق رنگ پوست استفاده می‌کنند. رنگ پوست بین یک تا سی و شش امتیاز بندی می‌شود که بر اساس آن طول موج لیزر تعیین می‌شود. این تست می‌تواند تعیین کننده این باشد که از چه نوع لیزر برای درمان استفاده شود. وقتی نوع لیزر انتخاب شود، هر چه قدر رنگ پوست تیره تر باشد باید از تنظیمات ملایم‌تر استفاده کرد تا پوست دچار سوختگی نشود.

بدن خود را برای لیزر آماده کنید

مانند هر درمان یا عملی دیگر، مهم است که منطقه مورد نظر برای لیزر را در بدن خود آماده کنید. مطمئن باشید که ناحیه مد نظر به تازگی واکس نشده باشد و به صورت کلی از دیگر متود‌های رفع موهای زائد قبل از درمان استفاده نکنید. این مقدار می‌تواند به هشت هفته قبل از درمان برسد.

درمان برای افرادی زال و چند ملیتی چگونه است؟

برای افراد زال و افرادی که تغییر در رنگ پوست دارند، درمان‌های ملایمی مثل دستگاه لیزر IPL پیشنهاد می شود. انجام این درمان روی افراد زال امکان پذیر است اما بهتر است قبل از انجام این درمان آزمایش روی سطح کوچکی از پوست انجام شود. آزمایش‌های متفاوتی نیز برای افراد چند ملیتی وجود دارد. برای درمان این افراد بسیار مهم است که لیزر از سیستم خنک کننده سطح پوست استفاده شود. اهمیتی ندارد که از چه لیزر با چه طول موجی استفاده می‌شود، حتما باید از سیستم خنک کننده استفاده شود. شاید در سطح پوست این افراد بعد از درمان شاهد سوختگی سطحی باشیم.

از لیزر‌های خانگی استفاده نکنید

بنا به نظر متخصص‌ها این لیزر‌ها به درستی کار نمی‌کنند و در واقع اسباب‌بازی هستند. همچنین بسیار مهم است که افرادی با پوست رنگی حتما از این دستگاه‌ها دوری کنند. اگر رنگ پوست شما از 4 بالاتر است بهتر اصلا از این دستگاه‌ها استفاده نکنید. اگر واقعا قصد استفاده از این نوع دستگاه‌های لیزر خانگی را دارید حتما بهتر است که قبل از استفاده در مورد آن تحقیق کنید. حتما از دستگاهی استفاده کنید که هماهنگی بسیار بالایی با رنگ پوست شما دارد. حتما قبل از درمان کلی نیز از این لیزر روی قسمت کوچکی از پوست استفاده کرده و نتیجه را مشاهده کنید.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن