بهترین درمان لیزر برای افرادی با پوست تیره چیست؟

بهترین شیوه درمانی رفع موهای زائد برای افرادی که دارای پوست تیره رنگ هستند استفاده از لیزرهای دایود و Nd:YAG است. این لیزرها با طول موج مناسب قدرت عبور از ملانین در سطح پوست را دارند که پایه اصلی درمان با استفاده از لیزر است. برخی از موهای زائد با ضخامت کم، معمولا با طول موج لیزر الکس با پوست و موی با رنگ تاریک تاثیر گذار هستند. محصولات مختلف لیزر IPL برای استفاده روی پوست‌هایی با رنگ تیره نیز می‌تواند به خوبی عمل کنند.

طول موج لیزر

لیزر IPL: این دست از لیزر‌ها مانند محصولات دایود به خوبی عمل نمی‌کنند و برای استفاده روی همه نوع پوست مناسب نیستند. شاید برای انجام درمان لیزر با این دستگاه‌ها نیاز به انجام تعداد جلسات بیشتری داشته باشید و به صورت معمول درمان با IPL درد بیشتری را نسبت به دایود به بیمار وارد خواهد کرد.

لیزر Alex با طول موج 755 نانومتر: بهترین عملکرد را روی پوست‌هایی با رنگ روشن دارد. عملکرد مناسب روی موهای با رنگ روشن و البته ضخامت کم از ویژگی‌های اصلی این لیزر است.

لیزر دایود با طول موج 810 نانومتر: تقریبا با مدل‌های مختلفی از پوست سازگاری دارد.

لیزر Nd:YAG با طول موج 1064 نانومتر: این لیزر به صورت عمومی برای استفاده روی پوست‌ و موهایی با رنگ تیره مناسب است.

سیستم خنک کننده

بسیار مهم است که استفاده از دستگاه‌های خنک کننده در موقع درمان لیزر مد نظر گرفته شود. اینکار باعث می‌شود که تجربه بهتری در حین درمان به وجود آید و در نهایت افرادی با رنگ پوست تیره نیز بتوانند به راحتی از این درمان استفاده کنند.  معمولا از سه روش زیر برای خنک کردن پوست استفاده می‌شود:

خنک سازی سطحی: این شیوه خنک سازی بهترین روش برای استفاده در درمان لیزر است. این نوع از خنک سازی سطح مقطع مناسبی را تحت پوشش قرار داده و از آسیب رسیدن به اپیدرم جلوگیری می‌کند.

اسپری کریوژن: در این شیوه، کریوژن به صورت مستقیم روی پوست اسپری می‌شود. اینکار بدون فاصله قبل یا بعد از پالس لیزر انجام خواهد شد.

خنک سازی با استفاده از هوا: هوای خنک با درجه منفی 34 درجه را با فشار زیاد روی سطح پوست وارد می‌کند.

بسیار مهم است که استفاده از دستگاه‌های خنک کننده در موقع درمان لیزر مد نظر گرفته شود
بسیار مهم است که استفاده از دستگاه‌های خنک کننده در موقع درمان لیزر مد نظر گرفته شود

شیوه‌های متفاوت درمان دستگاه لیزر مو

در حالت کلی برای انجام درمان لیزر دو شیوه متفاوت وجود دارد:

شلیک: قسمتی از بدن که قرار است درمان لیزر روی آن انجام شود انتخاب شده و سپس یک جدول روی آن کشیده می‌شود. انرژی لیزر به صورت تک پالس یا شلیک روی هر کدام از نقاط این جدول انجام می‌شود. بعد از انجام یک شلیک، پزشک به سراغ قسمت بعدی جدول می‌رود. این شیوه درمانی درد بیشتری را به بیمار القا می‌کند و می‌تواند باعث به وجود آمدن عوارض جانبی بیشتری دارد.

SHR: در این شیوه نیز یک جدول روی قسمتی از بدن که قرار است لیزر روی آن انجام شود، کشیده می‌شود. در نقاط مشخص شده، لیزر هر بار ده فلش را در ثانیه با انرژی پایین القا می‌کند. این کار اجازه می‌دهد که انرژی و حرارت در پوست به وجود بیاید. بدین ترتیب دیگر شاهد درد زیاد با ارائه یک شلیک بسیار قوی نخواهد بود.

شیوه‌های متفاوت درمان دستگاه لیزر مو
شیوه‌های متفاوت درمان دستگاه لیزر مو

نتیجه گیری

طول موج

باید در هنگام انتخاب لیزر در رفع موهای زائد روی پوست های مختلف از لیزر هایی با طول موج مناسب استفاده کرد. نمی‌توان برای درمان پوست‌هایی با رنگ تیره از لیزر با طول موج کم استفاده کرد.

سیستم خنک کننده

لیزرهای سری Sporano Ice معمولا بهترین شیوه خنک سازی در حین درمان را ارائه می‌کنند. به راحتی می‌توان گفت که این لیزر فاصله زیادی با محصولات دیگر در زمینه خنک سازی پوست دارد. به همین خاطر درد در هنگام استفاده از Soprano Ice نامحسوس است.

شلیک یا SHR

می‌توان گفت که لیزر‌های Soprano Ice در این زمینه نیز با استفاده از شیوه مبتکرانه SHR بهترین کارایی را ارائه می‌کند.

بهترین لیزر برای استفاده روی پوست‌های تیره

باید گفت که Soprano Ice Platinum با توجه به استفاده از سه نوع طول موج مختلف، استفاده از دستگاه خنک سازی سطح پوست هماهنگ و بهره برداری از سیستم مبتکرانه SHR برای استفاده روی پوست‌های تیره رنگ مناسب است.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن