بایدها و نباید‌های درمان با دستگاه لیزر در طول فصل تابستان

تابستان و ترکیب آن با موهای زائد بدن، چیزی نیست که برای بسیاری از افراد خوشایند باشد. یکی از تفریحات بسیار محبوب در تابستان شنا است که پوشیدن لباس آن با وجود موهای زائد روی بدن چندان جالب نیست و می‌تواند باعث خجالت زده شدن فرد شود. در گذشته شیوه‌های سنتی مثل شیو، واکس و اپیلاسیون از راهکار‌های بسیار محبوب بین افراد مختلف بودند اما هر کدام از آنها نکات منفی بسیار زیادی دارند که شاید در طولانی مدت افراد را از رفع موهای زائد ناامید کند. البته راهکاری دیگر با ماندگاری بیشتر و عوارض جانبی کمتر نیز وجود دارد، لیزر موهای زائد بدن با استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد.

در انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد، فرآیند با نفوذ لیزر به سطح پوست و جایی که مو رشد می‌کند شروع می‌شود. این لیزر‌ها فولیکول مو را در چند درمان نابود می‌کند. در نهایت دو الی سه هفته بعد از انجام درمان موهای زائد شروع به ریختن خواهد کرد. این فرآیند درمانی به صورت عمومی بهترین نتیجه را به افرادی با موهای تیره رنگ و پوست روشن ارائه خواهد کرد. باید توجه داشت که لیزر موهای زائد عوارض جانبی کمی دارد و در کنار آن آسیبی به بافت پوست و بدن وارد نخواهد کرد. در حالی که لیزر نکات بسیار مثبتی را برای درمان موهای زائد ارائه می‌کند اما برخی از ویژگی‌های منفی نیز در هنگام فصل تابستان در مورد این درمان وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

در مورد لیزر برای رفع موهای زائد و برنزه کردن پوست بدن چه باید بدانیم؟

این امکان وجود دارد که پوست شما برنزه باشد اما هنوز هم از درمان لیزر استفاده کنید. گرچه بسیار بهتر است که در هنگام درمان لیزر پوست شما برنزه نبوده و رنگ طبیعی داشته باشد. در صورت نزدیک بودن رنگ پوست و البته مو نمی‌توان درمان را به صورت هجومی انجام داد و به همین خاطر جلسات بیشتری برای رفع موهای زائد نیاز خواهد بود. همچنین پیشنهاد می‌شود حداقل 72 ساعت قبل از انجام عمل از نور خورشید دوری کنید چون ممکن است عوارض جانبی نه چندان خوشایندی مثل تغییر رنگ پوست، تاول و اسکار بعد از انجام جلسه درمانی روی پوست شما به وجود آید.

از شنا دوری کنیم؟

پیشنهاد می‌شود که 24 الی 48 ساعت بعد از انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد از انجام ورزش، رفتن به سونا یا جکوزی و همچنین شنا کردن به صورت عمومی در دریا یا استخر خودداری کنید. بعد از گذشت این زمان تمام ورزش‌های آبی کاملا بی خطر خواهند بود.

در مورد دوری از نور خورشید بعد از انجام جلسات درمانی چه باید بدانیم؟

پیشنهاد می‌شود که بعد از انجام عمل در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم‌های ضد آفتاب SFP +50 استفاده کنید. در صورت عدم استفاده امکان تغییر رنگ پوست در ناحیه درمان شده وجود خواهد داشت. حتی اگر در روز ابری قصد دارید از خانه یا محل کار خارج شوید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از پوست خود حافظت به عمل آورید.

در چه زمانی می‌توانیم به لایه برداری پوست ادامه دهیم؟

امکان لایه برداری از پوست چهار الی پنج روز بعد از درمان لیزر وجود دارد. این فاصله زمانی اجازه می‌دهد که پوست درمان شده زمان مناسب برای ریکاور شدن را داشته باشد تا حساسیت و مشکلات دیگر رخ ندهد.

کاملا ممکن است که در فصل تابستان باشیم و از درمان لیزر استفاده کنیم. البته باید توجه داشته باشید که در این فصل مراقبت‌های بیشتری برای رسیدن به بهترین نتیجه و همچنین به وجود نیامدن عوارض جانبی است. اگر آگاه باشید که چگونه از پوست خود قبل و بعد از درمان لیزر نگهداری کنید، هیچ محدودیت زمانی در طول سال برای اینکار وجود ندارد.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن