بایدها و نبایدها حین خرید دستگاه لیزر

بایدها و نبایدها حین خرید دستگاه لیزر

دستگاه لیزر یکی از مؤثرترین و بهترین روش‌های رفع موهای زائد است. انواع مختلفی از این دستگاه در بازار وجود دارد. هر یک از این دستگاه‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و برای نوع خاصی از پوست و مو مناسب هستند. تشخیص دستگاه مناسب و انتخاب بین مدل‌های متنوع کار آسانی نیست. پیش از خرید دستگاه لیزر تیتانیوم لازم است نکات مهمی را مورد ارزیابی قرار دهید. باتوجه‌به اهمیت و محبوبیت استفاده از لیزر، آشنایی با این نکات نیز ضرورت دارد.

تفاوت عمده دستگاه‌های مختلف لیزر موجود در بازار در کیفیت و عملکرد آن‌ها و نوع تکنولوژی استفاده شده است. همچنین طول موج ساطع شده از هر دستگاه می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. کارایی و میزان تأثیر دستگاه‌های لیزر در گذر زمان به‌خوبی مشخص می‌شود و باتوجه‌به عوارض کمی که دارد روش بسیار مناسبی برای رفع موهای زائد محسوب می‌شود.

از اصلی‌ترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های هر کلینیکی تجهیزات آن است. انتخاب دستگاه‌های لیزر اهمیت بسیار زیادی دارد. به دلیل تنوع زیاد دستگاه‌ها و به‌کارگیری تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مختلف در هرکدام، انتخاب دستگاه مناسب دشوار شده است؛ بنابراین حتماً باید پیش از خرید لیزر به نکاتی توجه داشت. انتخاب دستگاه نامناسب می‌توان ضررهای جبران‌ناپذیری را به کلینیک وارد کند. علاوه بر کلینیک دستگاه‌های نامرغوب و بی‌کیفیت می‌توانند عوارض ناگواری برای بیماران نیز داشته باشند و باعث بروز حوادث جانی نیز شوند. تمام این موارد، اهمیت رعایت یک سری نکات پیش از خرید دستگاه را نشان می‌دهد. در این مقاله نکات مهم در خرید دستگاه‌های لیزر را بررسی کرده و راهنمای خرید را به شما ارائه می‌دهیم. حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم درباره خرید دستگاه لیزر

در این بخش نکات مهم پیش از خرید دستگاه لیزر را عنوان می‌کنیم. در هنگام خرید نیاز است به برخی ویژگی‌های دستگاه توجه داشته و آن‌ها را به‌دقت بررسی کنید. در ادامه برخی از این ویژگی‌های مهم را ذکر کرده و در بخش‌های بعد راهنمایی‌های بیشتری برای خرید و انتخاب دستگاه مناسب ارائه می‌دهیم.

خرید دستگاه لیزر و بررسی قیمت آن

بررسی لیزر بار یا منبع تولید لیزر

از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید دستگاه لیزر باید به آن توجه داشت، بررسی لیزر بار است. این بخش میزان قدرت و توان دستگاه را مشخص می‌کند. لیزر بار توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود؛ اما از جمله مطرح‌ترین شرکت‌ها در این زمینه می‌توان به DILAS و JENOPTIK اشاره کرد.

توجه به تیپ پوستی اکثر مراجعه‌کنندگان

همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد، دستگاه‌های مختلفی برای لیزر موهای زائد وجود دارند؛ اما تنها بعضی از آن‌ها می‌تواند برای همه تیپ‌های پوستی استفاده شوند. اکثر دستگاه‌های لیزر به دلیل ویژگی‌هایی که دارند برای نوع خاصی از رنگ پوست و نوع مو مناسب بوده و می‌توانند فقط موهای زائد آن نوع تیپ پوستی را از بین ببرند؛ بنابراین توجه به وضعیت پوست و مو اکثر بیماران اهمیت دارد. نوع رنگ پوست مشتریان کلینیک می‌تواند تعیین‌کننده دستگاه مناسب باشد. حتماً در هنگام خرید دستگاه لیزر این موضوع را در نظر داشته باشید.

بررسی سیستم خنک‌کنندگی دستگاه

سیستم خنک‌کننده یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه لیزر است. وجود این سیستم باعث می‌شود که فرایند لیزر بدون درد یا احساس ناخوشایند انجام شود؛ بنابراین افزایش رضایت مشتریان را به دنبال دارد. این سیستم همچنین باعث بالابردن میزان ایمنی دستگاه نیز می‌شود و طول عمر لیزر بار یا منبع تولید لیزر را بیشتر می‌کند. سیستم خنک‌کننده شامل فن‌های خنک‌کننده، پمپ آب، TEC و رادیاتور است. این قسمت‌ها در مجموع باعث می‌شوند گرمای ایجاد شده در اثر تابش لیزر به حداقل رسیده و کریستال هند پیس خنک شود. در نهایت فرایند بدون درد انجام می‌شود. در دستگاه‌های جدید لیزر این سیستم‌ها بسیار قوی و مجهز هستند و می‌توانند از بروز هرگونه احساس ناخوشایند به طور کامل جلوگیری کنند.

گارانتی دستگاه و خدمات پس از فروش

یکی از مواردی که هنگام خرید دستگاه لیزر باید به آن توجه کنید، گارانتی است. تعمیر دستگاه‌های زیبایی و لیزر بسیار پرهزینه بوده و اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین هنگام خرید باید حتماً به گارانتی و ضمانت آن توجه داشت. این گارانتی می‌تواند تا چند میلیون هزینه برای تعمیر قطعات را به همراه داشته  باشد. در هنگام خرید دستگاه حتماً این مورد را بررسی کنید که در صورت خرابی دستگاه، شرکت ارائه‌دهنده تعمیرات دستگاه را برعهده می‌گیرد.

خدمات پس از فروش نیز از عوامل مهم در انتخاب دستگاه لیزر است. شما حتماً باید اعتبار شرکت ارائه‌دهنده را در این مورد بررسی کنید. دستگاه لیزر مو بسیار تخصصی است و تعمیر آن از عهده هر تکنسینی برنمی‌آید؛ بنابراین شما باید پیش از خرید دستگاه لیزر این اطمینان را حاصل کنید که در صورت خرابی امکان تعمیر آن توسط شرکت ارائه‌دهنده وجود دارد. ارائه خدمات سریع و حرفه‌ای در تعمیرات دستگاه بسیار مهم است. حتماً باید یک تکنسین ماهر و باتجربه تعمیرات دستگاه لیزر را برعهده بگیرد؛ بنابراین پیش از خرید این موضوع را به‌دقت بررسی کنید.

کاربری و سیستم‌عامل دستگاه لیزر

کاربری آسان نیز نکته حائز اهمیتی است. سیستم‌عامل دستگاه و کاربری آن نیز از قسمت‌های کلیدی دستگاه است؛ چراکه در صورت بروز هرگونه نقص یا خطا در آن، اپراتور از امکانات لیزر بی‌اطلاع می‌ماند و نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. عدم تسلط به کاربری می‌تواند باعث شود نتایج نامطلوبی برای مشتریان حاصل شود و در نهایت ضرر آن برای کلینیک خواهد بود.

بررسی طول عمر هند پیس‌های دستگاه و اسپات سایز

علاوه بر مواردی که در بخش پیش ذکر شد، یکی از ویژگی‌های مهمی که باید بررسی شود، طول عمر هند پیس و اسپات سایز است. این موضوع ازآن‌جهت اهمیت دارد که طول عمر طولانی‌تر هند پیس‌ها باعث کاهش هزینه در هر شات می‌شود. اسپات بزرگ‌تر یعنی تعداد شات‌های کمتر چراکه در اسپات‌هایی با سایز بزرگ می‌توان از هر شات برای رفع موهای زائد ناحیه وسیعی از بدن استفاده کرد؛ بنابراین این مورد می‌تواند رضایت مشتریان را نیز به همراه داشته باشد.

راهنمای خرید دستگاه لیزر

در این بخش راهنمای خرید دستگاه لیزر را بیان می‌کنیم. در بخش قبل نیز به نکات مهمی که در هنگام خرید باید بررسی شوند اشاره کردیم. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که می‌توانند در انتخاب دستگاه مناسب به شما کمک کرده و مانند یک راهنما عمل کنند. حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب دستگاه لیزر مناسب

اولین گام در خرید دستگاه لیزر، انتخاب دستگاه مناسب است. هر یک از دستگاه‌های دایود، الکساندرایت و اندیاگ خصوصیات ویژه‌ای داشته و برای نوع خاصی از مو مناسب هستند؛ بنابراین باید نوع مراجعه‌کنندگان را از نظر پوستی بررسی کرد و سپس برای خرید دستگاه اقدام کرد. این مرحله مهم‌ترین گام در خرید دستگاه مناسب است. بررسی تمام دستگاه‌ها و مقایسه ویژگی‌های آن‌ها از مواردی است که حتماً باید پیش از خرید موردتوجه قرار گیرد. بعد از انجام تحقیقات لازم و مقایسه دستگاه‌های مختلف می‌توان مناسب‌ترین دستگاه را باتوجه‌به نوع نیاز تعیین کرد. دریافت مشاوره در این گام می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

توجه به سایر کاربردهای دستگاه

دستگاه لیزر تنها برای رفع موهای زائد استفاده نمی‌شود. بلکه کاربردهای دیگری نیز دارد. اگر قصد دارید در کلینیک خود از بقیه کاربردهای دستگاه بهره ببرید، پیش از خرید باید قابلیت‌های دستگاه را بررسی کنید. از جمله دیگر کاربردهای دستگاه لیزر می‌توان به جوان‌سازی و پاک‌سازی پوست، لیفتینگ، ازبین‌بردن خال و کک‌ومک و پاک‌کردن تتو اشاره کرد. تمام دستگاه‌های لیزر چنین قابلیت‌هایی ندارند و فقط بعضی از آن‌ها می‌توانند علاوه بر لیزر مو در موارد دیگر استفاده شوند؛ بنابراین اگر قصد دارید از دستگاه استفاده‌های دیگری نیز داشته باشید حتماً بررسی این مورد را پیش از خرید در نظر بگیرید.

بررسی اعتبار شرکت‌های واردکننده

یکی از مهم‌ترین موارد در خرید دستگاه لیزر، توجه به اعتبار شرکت فروشنده است. بررسی این مورد ضروری است؛ چراکه در صورت بی‌احتیاطی ممکن است ضررهای بزرگی را متحمل شوید. باتوجه‌به محبوبیت زیاد دستگاه‌های لیزر نمونه‌های فاقد مجوز و تقلبی از این دستگاه بسیار زیاد است. همچنین  ممکن است در هنگام خرید با دستگاه‌هایی مواجه شوید که دست‌دوم هستند؛ اما به‌عنوان دستگاه نو به فروش می‌رسند. اکثر شرکت‌های معتبر توانایی ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش را دارند. همچنین مشاوره پیش از خرید یکی دیگر از امکانات فروشگاه‌های معتبر است.

برای تشخیص معتبر بودن شرکت یا فروشگاه باید مدارک و اسناد لازم را استعلام کنید این لینک در سامانه تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت قابل استعلام است. می‌توانید پیش از خرید این مورد را از شرکت درخواست کنید. شرکت‌های معتبر هیچ مشکلی برای ارائه استعلام محصولات ندارند. در صورت عدم همکاری می‌توان به اعتبار شرکت شک کرد.

بررسی نکات مهم در خرید دستگاه لیزر

بررسی شرایط خرید دستگاه  به‌صورت نقد و اقساط

یکی از امکاناتی که در اکثر شرکت‌های معتبر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، خرید قسطی است. اگر سرمایه اولیه شما کم است و قصد خرید دستگاه لیزر را دارید می‌توانید از این روش استفاده کنید. این موضوع می‌تواند در راه‌اندازی بسیاری از کلینیک‌ها کمک‌کننده باشد. حتماً پیش از خرید میزان بودجه خود را به طور دقیق تعین و باتوجه‌به آن، ‌یکی از روش‌های خرید دستگاه را انتخاب کنید.

قیمت دستگاه لیزر موهای زائد

از دیگر نکاتی که پیش از خرید دستگاه لیزر حائز اهمیت است، بررسی قیمت دستگاه لیزر مو است. تعیین بودجه پیش از خرید و تصمیم‌گیری بسیار مهم است. با تعیین بودجه شما می‌توانید گزینه‌های خود را محدودتر کرده و در نهایت با بررسی ویژگی‌های گزینه‌های باقی‌مانده، دستگاه مناسب را انتخاب کنید. این موضوع در رسیدن به نتیجه دلخواه هم برای کلینیک و هم بیمار نقش پررنگی دارد. به دلیل توجه زیاد به حوزه زیبایی و اهمیت و جایگاه بالای آن در جوامع امروزی، قیمت دستگاه‌های مرتبط با این حوزه تقریباً بالا است. دستگاه لیزر موهای زائد نیز یکی از دستگاه‌های گران‌قیمت است. اما این دستگاه‌ها باتوجه‌به کاربردهای وسیعی که دارند، همچنین میزان اثربخشی بالا می‌توانند بسیار به‌صرفه باشند.

در واقع می‌توان گفت که سود حاصل از لیزر موهای زائد می‌تواند تمام هزینه‌های اولی راه‌اندازی را جبران کند. تجهیزات مختلفی برای راه‌اندازی کلینیک لازم است. پیش از خرید دستگاه بتر است هدف خود را تعیین کرده و باتوجه‌به آن دستگاه مناسب را خریداری نمایید. دریافت مشاوره در این مورد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

فاکتورهای تعیین کننده قیمت دستگاه لیزر

فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت دستگاه لیزر مو تأثیرگذار هستند. لازم به ذکر است که این دستگاه به دلیل وارداتی بودن، تحت‌تأثیر بازار ارز بوده و قیمت آن دائماً تغییر می‌کند. بااین‌حال انتخاب فروشگاه مناسب می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. در برخی از شرکت‌ها، دستگاه‌هایی لیزر  با قیمت‌های معقول و مناسب‌تری عرضه می‌شوند. حتماً پیش از خرید دستگاه، قیمت فروشگاه‌های مختلف را با یکدیگر بررسی کنید. از جمله عوامل دیگری که در تعیین قیمت دستگاه لیزر مو دخیل هستند، می وان به کشور سازنده، برند دستگاه، ویژگی‌ها و مشخصات فنی، استانداردهای کیفی و نوع طول‌موج‌های مورداستفاده اشاره کرد.

این­ها مواردی هستند که پیش از خرید باید به‌دقت بررسی شوند و همگی در قیمت و کیفیت نهایی دستگاه مؤثر هستند. اگر قصد راه‌اندازی کلینیک و خرید دستگاه لیزر را دارید، حتماً به نکات ذکر شده در این مقاله توجه داشته و آن‌ها را رعایت کنید. دریافت مشاوره پیش از خرید نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. این مشاوره­ها می­توانند به صرفه­جویی در وقت و هزینه شما کمک کنند. با دریافت مشاوره می­توانید دستگاه مناسب با نیاز و متناسب با بودجه­تان را خریداری کنید. پس دریافت مشاوره پیش از خرید را جدی بگیرید.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن