الکترولیسیس یا دستگاه لیزر، کدام یک بهتر عمل می‌کند؟

الکترولیسیس یا دستگاه لیزر، کدام یک بهتر عمل می‌کند؟

در این مقاله سعی داریم اطلاعات کاملی در مورد لیزر و الکترولیز موهای زائد در اختیار شما قرار دهیم. درواقع می‌خواهیم به سؤال الکترولیز چیست، به‌صورت دقیق پاسخ دهیم. لیزر و الکترولیز هر دو روشی معتبر برای از بین بردن موهای زائد هستند.

الکترولیز یکی از روش‌های از بین بردن موهای بدن و یا صورت است. با استفاده از قرارگیری یک پروب در فولیکول‌های سطح پوست، این عملیات صورت می‌گیرد.

الکترولیز مو چیست؟

همان‌طور که گفتیم الکترولیز یک روش برای رهایی از موهای زائد بدن و صورت است. دستگاه‌های الکترولیز امروزی فرکانس‌های رادیویی با موج‌کوتاه را ایجاد می‌کنند. این فرکانس‌ها باعث از بین رفتن مرکز رشد مو می‌شوند. این عملیات توسط یک پروب بسیار ظریف در سطح پوست و درون فولیکول مو انجام می‌گیرد. بعد از انجام این مراحل، به‌راحتی می‌توان موها را با موچین و هر وسیله مرتبط دیگری برداشت. درواقع الکترولیز موهای زائد یک درمان بسیار راحت برای از بین بردن موهای زائد است. همه افراد باپوست‌های مختلف و با هر نوع رنگ پوستی می‌توانند از این روش برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند. الکترولیز یک درمان بسیار مؤثر و رضایت‌بخش است. درروند الکترولیز تمامی موهای بدن به‌طور کامل و اساسی ریشه‌کن می‌شوند. در ادامه این مقاله به سؤال الکترولیت چیست، به‌طور واضح‌تری می‌پردازیم.

الکترولیز یکی از روش‌های از بین بردن موهای بدن و یا صورت است. با استفاده از قرارگیری یک پروب در فولیکول‌های سطح پوست، این عملیات صورت می‌گیرد.

نحوه از بین رفتن موهای زائد با الکترولیز

درروش الکترولیز موهای زائد می‌توان برای همیشه با موهای زائد بدن خداحافظی کرد. این روش کاملاً علمی و اصولی است. لیزر هم روشی دیگر برای از بین بردن موهای زائد بدن است. علاوه بر لیزر و الکترولیز روش‌های دیگری هم برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارند؛ اما روش‌های دیگر مانند الکترولیز برای از بین بردن دائمی موهای بدن، پایه و اساس علمی ندارند. لیزر و الکترولیز روش‌های دقیقی هستند که باگذشت زمان، می‌توان شاهد از بین رفتن موهای زائد بدن بود. قطعاً در مورد روش‌های دیگر نمی‌توان به این صراحت صحبت کرد. فولیکول‌ها تحت تأثیر الکترولیز از فاز فعال رشد وارد مرحله توقف می‌شوند؛ اما گاهی پیش می‌آید که در حین درمان، سوزن الکتریکی برخی از فولیکول‌ها را درمان نمی‌کند. به‌احتمال‌زیاد این فولیکول‌ها در فاز فعال رشد خود قرار نگرفته بودند. حتی ممکن است بنا بر دلایلی درمان آن‌ها به‌خوبی صورت نگرفته باشد. تخریب فولیکول مو باید بسیار دقیق انجام شود. توجه داشته باشید که تخریب فولیکول مو هم فقط در زمان فاز آناژن امکان‌پذیر است.

دستگاه لیزر یا الکترولیسیس، کدام بهتر عمل می‌کنند؟

هر دو شیوه می‌توانند عملکرد بسیار خوبی داشته و همچنین ماندگاری زیادی را ارائه کنند. در قیاس با شیوه‌های سنتی باید گفت که هر دو درمان ماندگاری باورنکردنی خواهند داشت. با توجه به شواهد موجود به نظر می‌رسد که الکترولیسیس موفقیت نسبتا بیشتری را نسبت به دستگاه لیزر دارد و نتیجه به دست آمده ماندگارتر است. الکترولیسیس شامل مخاطرات کمتری است و عوارض جانبی آن بسیار محدودتر به شمار می‌رود. همچنین نیاز به انجام جلسات درمانی نگه‌داری وجود ندارد که در عمل با دستگاه لیزر به آن نیاز دارید. یکی از مشکلات اصلی الکترولیسیس این است که به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارد. همچنین این شیوه درمانی نمی‌تواند نواحی بسیار وسیع در بدن را در یک جلسه درمانی پوشش دهد. دستگاه لیزر قابلیت انجام این کار را دارد. باید گفت که انجام این دو شیوه درمانی مدرن به صورت همزمان ایده مناسبی نیست. انجام این شیوه می‌تواند روی درمان مداخله ایجاد کند. بهتر است قبل از انتخاب هر نوع درمان تحقیقات دقیقی در مورد آن انجام داده و سپس با پزشک متخصص مشورت کنید تا مشخص شود کدام شیوه برای رفع موهای زائد بدن شما بهترین نتیجه را ارائه خواهد کرد.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن