آشنایی کامل با دستگاه لیزر الکساندرایت

اگر به دنبال آشنایی با متود‌های مختلف لیزر برای رفع موهای زائد هستید، باید همه گزینه‌ها را مد نظر قرار دهید. شاید از قبل اینکار را انجام داده و دستگاه لیزر مناسب خود را انتخاب کرده باشید. در این مقاله تلاش شده تا آشنایی کاملی با دستگاه لیزر الکساندرایت برای شما به وجود آوریم.

در چه مکانی از لیزر الکساندرایت استفاده می‌شود؟

دستگاه لیزر الکساندرایت، ابزاری بسیار قدرتمند است که صرفا باید توسط افراد متخصص مورد استفاده قرار بگیرد. بدین ترتیب باید گفت که امکان استفاده خانگی از آن وجود ندارد. در حال حاضر هیچ دستگاه لیزر الساندرایت خانگی که توسط سازمان‌های بهداشت جهانی تایید شده باشد وجود ندارد. بدین ترتیب اگر قصد استفاده از دستگاه لیزر دایود الکس دایود را دارید بهتر است که در کلینیک‌های مخصوص از آن بهره ببرید.

دستگاه لیزر الکساندرایت چیست؟

الکساندرایت در واقع یک نوع از لیزر است که انرژی نور را از طریق کریستال الکساندرایت ساطع می‌کند. وقتی نور از درون کرستال السکاندرایت عبور می‌کند، نوری با طول موج 755 نانومتر به وجود می‌آید. طول موج نور تعیین می‌کند که لیزر به چه سطحی از پوست نفوذ می‌کند. رنگ این لیزر قرمز خواهد بود. لیزر الکساندرایت می‌تواند در حالت Q-Switching استفاده شود. این حالت اجازه می‌دهد که نور لیزر با پالس‌های کوتاه به پوست القا شود. همین مورد است که باعث می‌شود دستگاه لیزر الکساندرایت در زمینه رفع موهای زائد بسیار موفق ظاهر شود. در کنار رفع موهای زائد، لیزر الکساندرایت می‌تواند برای درمان لکه‌های مربوط به پیر شدن پوست، رگ‌های واریکسل، اثرات بارداری روی پوست و حذف خالکوبی از روی پوست استفاده شود.

دستگاه لیزر الکساندرایت چیست؟

تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت با دیگر محصولات مشابه

یکی از سوال‌های بسیار بزرگ، تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت با دیگر لیزر‌های موجود در بازار است. به جز تفاوت در رنگ، طول موج نور تقریبا تنها تفاوت اصلی الکساندرایت با دیگر دستگاه‌های لیزر است. برای مثال باید گفت که طول موج دستگاه الکساندرایت 755 نانومتر است. دستگاه لیزر دایود در سمت مقابل دارای طول موج 810 نانومتر و دستگاه لیزر YAG دارای طول موجود 1064 نانومتر است.

مزایای دستگاه لیزر الکساندرایت

این دستگاه به عنوان یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های لیزر برای استفاده روی انواع پوست و مو در نظر گرفته می‌شود. تقریبا مانند هر نوع دستگاه لیزر دیگر، الکساندرایت نیز بهترین عملکرد خود را روی ترکیب رنگ پوست روشن و موهای تیره ارائه خواهد کرد. همچنین الکساندرایت قابلیت درمان موهای بسیار نازک را دارد که دیگر لیزر‌ها از انجام آن عاجز هستند. طول موجود تولید شده توسط این دستگاه به راحتی توسط ملانین یا رنگدانه های پوست جذب شده و این مورد باعث می‌شود که سلول‌های مد نظر انرژی حرارتی را جذب کرده و در نهایت نابود شوند. برای پوست‌هایی با رنگ بسیار تیره بهترین انتخاب استفاده از دستگاه Nd:YAG خواهد بود چون طول موج بسیار بالای آن اجازه می‌دهد تا نفوذ به فولیکول‌های مو به راحتی انجام شود.

تاثیرگذاری دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه الکساندرایت می‌تواند تاثیرگذاری در حد 70 درصد بعد از انجام تعداد جلسات پیشنهاد شده ارائه کند. تعداد جلسات درمانی بعد از مشاوره تعیین خواهد شد. موهای نازک با شش تا هشت جلسه درمانی شاهد تغییرات اساسی خواهند بود. برای موهایی با ضخامت بیشتر جلسات درمانی بیشتری نیاز خواهد بود. همچنین از الکساندرایت به عنوان سریع‌ترین شیوه درمانی موهای زائد یاد می‌شود در حالی که تعداد جلسات درمانی نیز زیاد نخواهند بود. برای افرادی که نیاز دارند بخش زیادی از بدن خود را تحت درمان لیزر قرار دهند، استفاده از این نوع لیزر پیشنهاد می‌شوند. این نوع لیزر برای درمان بیماران پرمو نیز بسیار کاربردی است.

تاثیرگذاری دستگاه لیزر الکساندرایت
تاثیرگذاری دستگاه لیزر الکساندرایت

عوارض جانبی دستگاه لیزر الکساندرایت

آیا لیزر الکساندرایت دارای عوارض جانبی است؟ باید گفت که بله این لیزر نیز همانند دیگر دستگاه‌ها دارای عوارض جانبی است. در ابتدا باید گفت که اگر دستگاه لیزر توسط فردی متخصص انجام شود امکان به وجود آمدن عوارض جانبی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. عوارضی مانند قرمزی پوست و تورم معمولا در جلسات درمانی مختلف ظاهر خواهند شد که بدون نیز به درمان پزشکی، بعد از چند ساعت رفع می‌شود. در افرادی با پوست رنگ تیره، ریسک تغییر رنگ وجود دارد. باید توجه داشته باشید که الکساندرایت لیزری مناسب برای استفاده روی پوست‌هایی با رنگ تیره نیست. امکان تغییر رنگ پوست همچنین در افرادی با پوستی با رنگ روشن نیز وجود دارد. یکی دیگر از عوارض جانبی مربوط به درد است. باید گفت که درد مربوط به درمان با استفاده از این لیزر چندان زیاد نیست و تقریبا همه افراد می‌توانند به راحتی آن را تحمل کنند. بسیاری از متخصصین نیز برای کاهش این درد از ژل‌های خنک کننده استفاده می‌کنند تا از درد یا حتی ایجاد ورم جلوگیری کنند. معمولا بعد از جلسه درمان شاهد قرمزی، ورم و خارش خواهید بود اما این عوارض جانبی معمولا چند ساعت تا چند روز بعد از درمان رفع خواهند شد. شانس بسیار کمی برای به وجود آمدن کبودی وجود دارد و این عارضه نیز معمولا بدون نیاز به درمان پزشکی برطرف می‌شود.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن