آشنایی بیشتر با دستگاه IPL SHR

آشنایی بیشتر با دستگاه IPL SHR

رفع موهای زائد به هیچوجه مبحثی جدید در زیبایی و نظافت بدن نیست. در طول تاریخ بشریت راهکار‌های بسیار زیادی برای رفع موهای زائد ارائه شده که بسیاری از آنها هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بین تکنولوژی نوظهوری وجود دارد که سابقه چند دهه فعالیت دارد اما شاید در طی ده سال گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. دستگاه لیزر IPL نیز یکی از این دستگاه ها است. دستگاه‌های لیزر همانند IPL SHR می‌توانند ماندگاری بسیار بیشتری داشته باشند. در واقع IPL باعث نابود شدن ریشه مو خواهد شد و به نوعی از رشد مجدد بسیاری از موهای زائد جلوگیری می‌کند. البته همیشه امکان رشد مجدد وجود داشته و به همین خاطر دستگاه‌های لیزر به عنوان راهکاری برای کاهش موهای زائد معرفی می‌شوند.

دستگاه IPL SHR چگونه باعث کاهش رشد موهای زائد می‌شود؟

IPL SHR مخفف Intense Pulsed Light Super Hair Removal است. سازندگان این دستگاه مدعی هستند که IPL SHR تاثیرگذاری بسیار خوبی حتی نسبت به دستگاه‌های مشابه دارد. SHR در واقع راهکاری نوآورانه در صنعت رفع موهای زائد است. این دستگاه می‌تواند موهای زائد را حتی نسبت به دستگاه‌های لیزر قدیمی بسیار سریع‌تر و البته  دقت بیشتری نابود کند. همچنین میزان درد وارد شده به بیمار نیز در حین درمان بسیار کمتر خواهد بود. IPL SHR نسبت به نسل قدیمی خود دارای ویژگی‌های جدید‌تری هستند. در این دستگاه از یک نور با انرژی بسیار بالا استفاده می‌شود. این نور ملانین مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین باید گفت که این دستگاه روی افرادی با رنگ مو تیره و پوست روشن تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد. پوست‌های تیره نمی‌توانند عملکرد مناسبی را با استفاده از دستگاه IPL  شاهد باشند. همچنین جلسات درمانی می‌تواند حالتی ناخوشایند برای آنها داشته باشند. پوست‌های تیره به صورت کلی انرژی بیشتری را به خود جذب می‌کنند و دستگاه IPL  نیز برای درمان این رنگ از پوست طراحی نشده است. در سمت مقابل دستگاه IPL SHR ار انرژی کمتری استفاده می‌کند. در حالی که فرکانس این دستگاه بالاتر است اما حالا دیگر مشکل گرم شدن بیش از حد پوست رخ نخواهد داد. حالا صرفا نیمی از انرژی روی ملانین متمرکز خواهد شد. حالا موهای زائد با تمرکزی بهتری تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. در کنار این نکته باید گفت که انرژی کمتر باعث می‌شود که شاهد بروز عوارض جانبی کمتری باشیم. IPL SHR با مشخصات جدید تقریبا برای هر نوع ترکیب رنگ پوست و مو مناسب است. حتی اگر جز افرادی باشید که حساسیت پوستی دارید باز هم می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید.

نور ساطع شده از دستگاه لیزر IPL SHR گرمای بسیار کمتری را تولید می‌کند. این نور فولیکول مو را تحت تاثیر قرار داده و در همین فرآیند از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری خواهد شد. دستگاه IPL SHR صرفا به فولیکول آسیب می‌رساند و به همین خاطر سطح پوست، بافت‌های دیگر و حتی ارگان‌های داخل بدن اصلا تحت تاثیر نخواهند گرفت. دستگاه IPL SHR می‌تواند تاثیرگذاری بسیار مناسبی داشته باشد. بسیاری از افراد شاهد کاهش رشد موهای زائد تا حد بسیار زیاد خواهند بود. همچنین در مواردی بسیار نادر فرد دیگر شاهد رشد موهای زائد نیست و به صورت کامل موهای زائد رفع می‌شوند.

قبل از درمان باید به چه نکاتی توجه کرد

همانند هر شیوه درمانی انجام درمان IPL SHR نیز نیاز به رعایت نکات خاصی است. در ابتدا باید گفت که انتظار نداشته باشید که صرفا با یک جلسه درمانی همه موهای زائد برطرف شوند. برای رسیدن به نتیجه مناسب باید شش تا ده جلسه درمانی انجام شود. همچنین هر جلسه درمانی باید به جلسه بعدی فاصله یک ماهه داشته باشد. دلیل این فاصله این است که موهای زائد باید در فاز رشد فعال تحت درمان قرار گیرند. درمان موهای زائد در فاز‌هایی به جز فاز رشد فعال تاثیرگذاری ندارد. قبل از عمل لیزر نباید پوست خود را برنزه کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود تا چند هفته قبل و حتی بعد از عمل بیمار در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

سوالات

همانند هر فرآیند پزشکی، سوالات زیادی در مورد IPL SHR وجود دارد. اولین و بزرگترین سوال امن بودن این شیوه است. باید گفت که ای نگرانی وجود ندارد. اگر این عمل تحت نظر پزشکی متخصص و با تجربه انجام شود جای نگرانی برای امنیت وجود ندارد. همچنین عوارض جانبی زیادی برای این عمل وجود ندارد. عوارض مثل قرمزی پوست، تورم، خارش و … همگی به صورت خودکار چند ساعت بعد از عمل رفع خواهند شد. یکی دیگر از سوالات مطرح شده قطعا ماندگاری این درمان است. باید گفت که دستگاه‌های لیزر فارغ از نو خود راهکاری برای رفع موهای زائد به صورت دائم نیستند اما ماندگاری بسیار زیادی دارند. اگر هم بعد از عمل شاهد رشد مجدد موهای زائد باشید، این موها تراکم بسیار کمتری داشته، ضخامت کمتری دارند و رنگ آنها روشن خواهد بود. سوال متداول بعدی در مورد تعداد جلسات درمانی نسبتا زیاد است. همانگونه که گفته شده موها در بدن دارای فاز‌های مختلفی هستند. این فاز‌ها به چهار دسته رشد اولیه، رشد فعال، پسرفت و استراحت تقسیم می‌شوند. لیزر تنها در حالتی می‌تواند تاثیرگذار باشد که مو در فاز رشد فعال قرار داشته باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که در یک ناحیه به خصوص از بدن که برای لیزر مد نظر گرفته شده، همه موهای زائد در فاز رشد فعال نیستند. بدین ترتیب باید جلسات مختلف درمانی انجام شود تا همه موها در فاز رشد فعال تحت درمان قرار گیرند.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن