آشنایی با دستگاه لیزر دایود و IPL

آشنایی با دستگاه لیزر دایود و IPL

استفاده از دستگاه‌های لیزر IPLاز وقتی محبوبیت پیدا کرد که شرکت‌های بزرگ آرایشی مثل فیلیپس تصمیم به تولید و فروش دستگاه‌های لیزر خانگی IPL نمود. اما برای افراد سخت پسند که همواره به دنبال گرفتن بهترین نتیجه هستند و همچنین اپراتورها و کلینیک‌ها ممکن است سؤال باشد که این لیزر برای چه کسانی مفید است و اینکه آیا واقعاًآن‌چنان که باید تأثیرگذار خواهد بود؟ در این مقاله به تمام چیزهایی که نیاز است در مورد این ابزار بدانید پرداخته‌ایم تا شما تصمیم درست‌تریداشته باشید.

معرفی

IPL مخفف کلمه «نور شدید پالسی» است که به آن فوتوفاشیال نیز گفته می‌شود. درست است که این دستگاه برای درمان‌های پوستی ازجمله لکه گیری پوست، بهبود رنگ، رفع کک و مک، رفع رگ‌های واریسی و رفع زخم‌های ناشی از قرارگیری در آفتاب استفاده می‌شود، ولی اخیراً استفاده از این تکنولوژی در رفع موهای زائد بدن نیز مؤثربوده است. هرچند که تأثیر آن به اندازه تأثیر لیزرهای کلینیکی، قوی نخواهد بود و درنتیجه به تعداد جلسات بیشتری برای سپری کردن یک دوره کامل لیزر نیاز است.

دستگاه‌های لیزرIPLبرای حذف موهای زائدپالس‌های بسیار ملایم اما متمرکز را بر مو می‌تابانند. تکرار این عمل باعث استراحتمو و در آخر ریزش مو می‌گردد که با گذشت زمان رشد مجدد آن نیز کمتر خواهد بود.

امکانات

اشعه‌های لیزرIPLمستقیماً با رنگ‌دانه‌های مو به نام ملانین سر و کار دارند. این رنگ‌دانه‌ها نور حاصل از پالس‌های اشعه را به خود جذب می‌کنند و جذب این نور باعث می‌شود که موها به حالت استراحت رفته و مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا دوباره موها شروع به رشد کنند.

این لیزرها با اینکه جثه کوچکی دارند اما روی تمام موهای بدن کارساز هستند. با استفاده از این دستگاه‌هامی‌توانموهای بیکینی، پا، زیربغل و حتی موهای صورت را تحت معالجه قرار داد. البته لیزرIPLروی پوست‌های نواحی صاف مثل پاها و شکم بیشترین تأثیر را خواهد گذاشت. هرچه سری این لیزرها نیز کوچک‌تر باشد،لیزر کردن نواحی منحی و دور از دسترس نیز بهتر و آسان‌تر خواهد بود. برای موهای صورت نیز پیشنهاد می‌شود از ظریف‌ترین سری استفاده گردد تا نور بیشتر متمرکز شده و دقت لیزر بالاتر برود.

آشنایی بیشتر با دستگاه لیزر IPL

کلمه IPL در واقع کوتاه شده Intense Pulsed Light است. به صورت کلی می‌توان گفت که IPL در واقع به عنوان یک لیزر دسته بندی نمی‌شود. دستگاه IPL طیف گسترده‌ای از نور را با طول موج‌های مختلف استفاده می‌کند. به همین خاطر دیگر تمرکز نور روی پوست و مو مانند دایود وجود ندارد. به خاطر عدم تمرکز نور همچنین انرژی بسیار زیادی در این شیوه درمانی هدر می‌رود. عدم تمرکز نور همچنین باعث می‌شود که مقدار کمتری از نور نسبت به لیزر دایود به سطح پوست و فولیکول مو جذب شود. جذب کمتر نیز در نهایت باعث می‌شود که تاثیر گذاری IPL کمتر باشد. به خاطر موارد اشاره شده همچنین امکان به وجود آمدن عوارض جانبی بیشتر خواهد بود. عدم استفاده از دستگاه خنک سازی سطح پوست در دستگاه لیزر IPL همچنین امکان بروز عوارض جانبی را بیش از پیش خواهد کرد. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که از دستگاه لیزر IPL برای افرادی با ترکیب رنگ پوست روشن استفاده شود.

لیزر دایود و IPL چه تفاوتی دارند؟

لیزر IPL به خاطر شکل متفاوت ساختاری برای درمان به تعداد جلسات درمانی بیشتری نیاز دارد. همچنین به خاطر عدم تمرکز نور زمان مد نظر برای پیاده سازی جلسات درمانی طولانی‌تر خواهد بود. لیزر دایود به خاطر ساختار تکنولوژی تاثیرگذاری بسیار بیشتری و مناسب‌تری دارد. در کنار آن باید گفت که لیزر دایود قدرت دارد تا سطح بیشتری از پوست را نسبت به IPL تحت درمان قرار دهد. در نهایت نیز باید گفت که رضایت بیمار شرط اصلی است. لیزر دایود به خاطر تکنولوژی جدید تاثیرگذاری بهتری دارد. تاثیر بهتر باعث می‌شود که رضایت مشتریان نیز بیشتر شود.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن