نکاتی که برای درمان موهای زائد از طریق دستگاه لیزر باید به آنها دقت کنید

نکاتی که برای درمان موهای زائد از طریق دستگاه لیزر باید به آنها دقت کنید

استفاده از دستگاه لیزر در حالی که می‌تواند مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد اما در سمت مقابل برخی مشکلات را نیز به همراه خواهد داشت. از میان این نکات می‌توان به درد در حین درمان، وقت گیر بودن فرآیند برای رسیدن به نتیجه مناسب و ایجاد برخی از عوارض جانبی اشاره کرد. بسیاری از افراد همچنان از راهکارهای سنتی مثل شیو کردن با تیغ استفاده می‌کنند که در کنار تمام نکات منفی خود همچنان کاملا به صرفه است. استفاده از تیغ در حالی که بسیار آسان و البته ارزان است به این نیاز دارد که شما موهای زائد خود را هر چند روز یکبار اصلاح کنید. این فرآیند می‌تواند در طولانی مدت بسیار خسته کننده شود. رفع موهای زائد به صورت روزانه بعد از مدتی به فرآیندی تبدیل می‌شود که هیچکس علاقه به انجام آن نخواهد داشت. بسیاری از افراد به خاطر عدم علاقه به انجام روزانه شیو به راهکاری مثل واکس روی می‌آورند. در حالی که واکس ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به تیغ دارد اما درد بسیار زیادی را به فرد متحمل کرده و البته امکان رشد موهای زیر پوستی را افزایش می‌دهد. در نهایت اگر از راهکار‌های سنتی برای رفع موهای زائد خسته شدید، دستگاه لیزر می‌تواند جایگزین بسیار خوبی باشد. گرچه بسیار خوب است که قبل از انجام این عمل در مورد آن اطلاعاتی جامع کسب کنید.  لیزر این روزها توسط میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود. شیوه‌های سنتی صرفا موهای زائد را به صورت موضعی برطرف می‌کنند اما لیزر به سراغ ریشه مو خواهد رفت. دستگاه لیزر با تابیدن نور روی سطح پوست، این نور را به انرژی حرارتی تبدیل کرده و سپس این حرارت فولیکول موها را تحت تاثیر قرار داده و به آنها آسیب وارد می‌کند. فولیکول‌هایی که در این فرآیند آسیب ببینند دیگر امکان رشد نخواهند داشت.

استفاده از تیغ را ادامه دهید

باید گفت که در حین انجام عمل لیزر هنوز هم به تیغ نیاز دارید. شما برای رسیدن به نتیجه بهتر باید قبل از انجام عمل لیزر موهای زائد خود را تا حد ممکن کوتاه کنید و تیغ می‌تواند بهترین ابزار در این زمینه باشد. دلیل اصلی اینکار این است که انرژی لیزر باید توسط فولیکول مو که در ریشه آن قرار دارد جذب شود. اگر موهای زائد روی پوست بلند باشد، این انرژی به آنها جذب شده و درمان تاثیرگذاری روی ریشه نخواهد داشت. از این رو باید برای تاثیرگذاری لیزر روی فولیکول و رسیدن به نتیجه بهتر، موهای زائد حتما توسط تیغ اصلاح شود. لازم به ذکر است که متخصصین صرفا تیغ را برای کوتاه کردن موهای زائد پیشنهاد می‌کنند چون ریشه مو باید برای درمان لیزر حضور داشته باشد. راهکار‌هایی مثل واکس ریشه مو را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بدین ترتیب لیزر نخواهد توانست درمان را به خوبی انجام دهد.

لوازم آرایشی و بهداشتی و تاثیر آنها روی فرآیند درمانی

بانوان به صورت کلی در طول روز از لوازم آرایشی و بهداشتی روی پوست خود استفاده می‌کنید. به صورت کلی اگر از این لوازم استفاده می‌کنید پزشک‌ها پیشنهاد می‌کنند که چند روز قبل از درمان با لیزر، اینکار را تکرار نکنید. به خصوص قبل از درمان بسیار مهم است که پوست بسیار تمیز بوده و به رنگ طبیعی خود نزدیک باشد. بدین ترتیب امکان به وجود آمدن عوارض جانبی با عدم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی کاهش پیدا خواهد کرد. برخی از لوازم بهداشتی تا چند هفته قبل از درمان نباید استفاده شوند که از آنها می‌توان به کرم‌های ضد آکنه اشاره کرد. اگر از هر نوع دارویی استفاده می‌کنید، بهتر است حتما نام آن و شیوه استفاده را با پزشک خود قبل از درمان مطرح کنید. برخی از داروها می‌توانند حساسیت به نور را در بدن زیاد کنند. اگر این مشکل برای شما به وجود آمد بهتر است که با مشورت با پزشک، درمان لیزر را تا مدتی متوقف کنید.

عدم برنزه کردن پوست

همانگونه که اشاره شد، برای عمل لیزر پوست باید به نزدیک ترین رنگ طبیعی خود نزدیک باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که از برنزه کرده پوست قبل از عمل خودداری کنید. برنزه کردن پوست به دو شیوه طبیعی با استفاده از اسپری یا حتی دستگاه انجام می‌شود. هیچ تفاوتی نمی‌کند که شما با چه راهکاری پوست را برنزه خواهید کرد، برای موفقیت لیزر و البته حفظ سلامتی پوست نباید آن را برنزه کنید.

جلسات درمانی و زمان مورد نیاز

در حالی که دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد اما برای رسیدن به نتیجه باید صبور باشید. شما صرفا با انجام یک جلسه نمی‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. از آنجا که لیزر باید موهای زائد را در فاز رشد فعال هدف قرار دهد، امکان درمان صرفا در یک جلسه وجود ندارد و بیمار برای رسیدن به نتیجه دلخواه به صورت میانگین به سه تا هشت جلسه درمانی نیاز خواهد داشت. همچنین زمان مورد نیاز برای انجام درمان می‌تواند کاملا متفاوت باشد. زمان هر جلسه درمانی ارتباط مستقیمی به سطح مقطع مورد نظر بستگی دارد. نقاط کوچک مانند گونه، پشت لب یا چانه صرفا در چند دقیقه درمان می‌شود اما نقاطی مثل کمر یا ران‌ها به زمانی بیشتر تا حداکثر سی دقیقه نیاز خواهند داشت.

تاثیرگذاری با سرعتی بالا

لیزر می‌تواند تاثیرگذاری خود را صرفا در یک جلسه نیز نمایش دهد. شما با درمان بعد از یک جلسه شاهد کاهش رشد موهای زائد خواهید بود. البته برای رسیدن به نتایج مد نظر باید جلسات مختلف درمانی را با دقت پیگیری کنید. صبر کردن برای همه افراد کار آسانی نیست اما بعد از تحمل خواهید دید که لیزر تاثیر بسیار خوبی روی کاهش رشد موها خواهد داشت. البته لیزر راهکاری دائمی برای رفع موهای زائد نیست ولی می‌تواند باعث کاهش رشد مو تا حد بسیار زیادی شود.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن