لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس

برای پوست‌های حساس، شیو یا واکس کردن می‌تواند دردسر‌های بسیار زیادی را ایجاد کند. شیو یا واکس روی این نوع پوست‌ها می‌تواند باعث به وجود آمدن جوش یا قرمزی شود. خوشبختانه استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد راهکاری آسان و تاثیر‌گذار را نسبت به واکس یا شیو ارائه می‌کند که به نوعی انتخاب بسیار بهتر برای پوست‌های حساس خواهد بود.

از لیزر می‌توان برای رفع مو‌های زائد در نقاط مختلف بدن مثل صورت، پشت، دست‌ها و پا استفاده کرد. لیزر‌ حتی می‌تواند در نقاط حساس بدن نیز مورد استفاده قرار گیرد و به همین خاطر برای پوست‌های حساس انتخاب مناسب‌تری است. طراحی لیزر با در نظر داشتن پوست‌های حساس انجام شده و استفاده از آنها بسیار امن است. از لیزر می‌توان روی انواع مختلف پوست استفاده کرد که در نهایت نتیجه بسیار خوبی را به همراه دارد. لیزر‌ها معمولا برای درمان از دستگاه‌های خنک سازی سطح پوست استفاده می‌کنند که درمان را آسان کرده و از پوست نیز محافظت می‌کنند. در ادامه این مطلب تفاوت‌های استفاده از لیزر، واکس و شیو را برای رفع موهای زائد بررسی خواهیم کرد.

 

لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس

 

رفع موهای زائد با استفاده ازدستگاه لیزر

لیزر برای رفع موهای زائد از نور استفاده می‌کند. بدین ترتیب که نور به صورت متمرکز به فولیکول مو تابیده خواهد شد و با آسیب زدن به آن از رشد مجدد جلوگیری می‌کند. این فرآیند به شکلی انجام می شود که به سطح پوست هیچ آسیبی وارد نمی‌شود. لیزر‌ها با استفاده از پرتو عریض می‌توانند به رفع چند فولیکول در یک زمان کمک زیادی کنند.

می‌دانیم که از یک نوع لیزر نمی‌توان برای درمان هر نوع پوست و مو استفاده کرد. بدین ترتیب یک راه حل واحد در لیزر برای درمان مو‌های زائد مانند شیو یا واکس وجود ندارد. البته مهم است که بدانید متخصصین این امر برای درمان با استفاده از لیزر نوع پوست و جنس مو شما را قبل از درمان در نظر گرفته و شیوه مناسب را برای انجام عمل استفاده می‌کنند. لیزر‌های دایود بیشتر با رنگ پوست روشن به خوبی عمل می‌کنند اما لیزر‌های Nd:YAG عملکرد بهتری روی پوست با رنگ تیره دارند.

اگر نسبت به واکنش پوست خود نسبت به لیزر نگران هستید می‌توانید درخواست کنید که نقطه بسیار کوچکی روی بدن شما توسط لیزر درمان شود. بدین ترتیب هم می‌توانید با شیوه درمانی آشنا شده و سپس حتی نتیجه درمان از طریق لیزر را بهتر مشاهده کنید.

 

لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس
لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس

شیو (Shaving)

استفاده از تیغ برای اصلاح یا شیو می‌تواند عوارض جانبی شدیدی داشته باشد. از بریدن یک جوش یا رشد مو درون پوست، اگر تکنیک درستی برای شیو کردن نداشته باشید ممکن است پوست خود را ویران کنید. البته اگر شیو کردن چندان زیاد روی پوست شما تاثیر منفی ندارد باید از خود سوال کنید چند بار از یک تیغ استفاده می‌کنید؟ بله همه ما از تیغ‌ها مدت زیادتر از چیزی که استاندارد است از تیغ استفاده می‌کنیم. باید توجه داشته باشید که باکتری می‌تواند در ابزار شیو کردن جمع شده و با هر بار شیو کردن این باکتری روی پوست منتشر می‌شود. در کنار آن باید گفت که کف‌های شیو یا محصولات مربوط به آن دارای مواد شیمیایی هستند که می‌توانند پوست را بیش از پیش تحریک کند.

واکس (Waxing)

پوست‌های حساس شیوه رفع موهای زائد با استفاده از واکس را پس می‌زنند. ریختن واکس با حرارت بالا روی پوست؟ کندن باند مربوط به واکس و مشاهده درد زیاد و قرمزی پوست؟  صبر کردن برای خراشیدن شدن و پوسته شدن منطقه‌ای از پوست که واکس شده؟ قطعا این شیوه برای افرادی که پوست حساس دارند اصلا مناسب نیست. برخی از افراد دارای پوست حساس شاید بعد از انجام این شیوه بعد از عوارض جانبی زیاد و متحمل شدن درد بی سابقه، شاهد کبودی پوست نیز خواهند بود. اگر واقعا قصد انجام این شیوه را دارید بهتر است که حتما از واکس مناسب استفاده کنید و حتما قبلا از استفاده مراحل آماده سازی را به درستی انجام داده و باند واکس را به درستی از بدن جدا کنید.

کرم‌های رفع موهای زائد

درد کمتر نسبت به شیوه واکس. رفع مو‌های زائد با استفاده از کرم‌های مخصوص موبر می‌تواند جایگزین مناسبی نسبت به واکس برای پوست‌های حساس باشد اما مشکل جدی دیگری در این شیوه وجود دارد. کرم‌های مخصوص موبر از مواد شیمیایی بسیار قدرتمند برای نابودی مو‌های زائد استفاده می‌کند. کرم‌های رفع موهای زائد به خاطر عوارض جانبی خود مثل سوختگی، قرمزی، کنده شدن و خراش دادن پوست معروف هستند. باید هشدار دهیم که قبل از استفاده از کرم‌های مو بر بهتر است که دوباره به آن فکر کنید.

در نهایت می‌تواند گفت که برای رفع مو‌های زائد آن هم به صورت دائمی برای پوست‌های حساس بهتر است که از شیوه لیزر استفاده کنید. شاید در ابتدا به نظر هزینه بسیار زیاد از شیوه‌های سنتی باشد اما در نهایت نتایج ماندگار‌تر و عدم ایجاد آسیب به پوست می‌تواند نظر هر شخصی را تغییر دهد.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن