فناوری SHR برای رفع موهای زائد چگونه عمل می‌کند؟

فناوری SHR برای رفع موهای زائد چگونه عمل می‌کند؟

فناوری SHR یکی دیگر از راهکار جدید برای رفع موهای زائد است. SHR در واقع مخفف Super Hair Removal است که بسیار امن بوده و امکان استفاده آن در هر فصلی از سال وجود دارد.

امنیت استفاده از SHR در چه حد است؟

متود SHR از انرژی کمتری نسبت به IPL استفاده می‌کند اما تعداد پالس‌ها برای تابش نور به سطح پوست بیشتر است. متود SHR از تکنیک در حرکت استفاده می‌کند در حالی که حرارتی بسیار کمتری تولید خواهد کرد. دلیل اصلی امنیت بسیار بهتر دستگاه SHR نسبت به IPL نیز همین است. انرژی تولید شده توسط دستگاه به گونه‌ای است که نیمی از آن توسط ملانین جذب خواهد شد. سپس سلول‌های بنیادی مو تحت تاثیر قرار گرفته و فرآیند رشد موهای زائد با مشکل مواجه خواهد شد. این شیوه می‌تواند ریسک بسیار کمتری را به همراه داشته باشد. تولید کمتر حرارت باعث می‌شود که امنیت SHR بسیار بالا باشد.

آیا SHR راهکاری دائمی برای رفع موهای زائد است؟

دستگاه SHR همانند دیگر راهکارها، موهای زائد را در فاز رشد فعال تحت تاثیر قرار می‌دهد. موهایی که در این فاز درمان می‌شوند نباید رشد کنند. وقتی فولیکول مو به درستی آسیبی ببیند، قابلیت رشد مجدد را از دست خواهد داد. از آنجا که همه موهای زائد همیشه در فاز رشد فعال قرار ندارند، باید تعداد جلسات درمانی متعددی را پشت سر بگذارید تا همه موهای مد نظر در منطقه درمانی تحت درمان قرار گیرند. همچنین قطعا بعد از تمام شدن دوره درمانی، نیاز به انجام جلسات درمانی دارید تا رشد موهای زائد به کمترین حد خود برسد.

کمترین اتلاف وقت

مانند دیگر شیوه‌های درمان با استفاده از دستگاه لیزر، بعد از استفاده از SHR نیز نیازی به استراحت در منزل نخواهید داشت. لیزر‌ها برای رفع موهای زائد به صورت کلی به عنوان عمل سرپایی شناخته می‌شوند. شما بعد از انجام درمان بدون اتلاف وقت می‌توانید به کارهای روزمره خود مشعول شوید. هیچ نیازی به استراحت وجود نخواهد داشت. عوارض جانبی بسیار کوتاه مدتی مثل قرمزی پوست بعد از عمل مشاهده خواهد شد که معمولا چند ساعت بعد از عمل به صورت خودکار و بدون نیز به درمان رفع خواهد شد.

جلسات درمانی متعدد و دلیل اصلی آن

همانگونه که اشاره شد، موهای زائد برای درمان باید در فاز رشد فعال قرار داشته باشند. از آنجا که تمام موهای یک نقطه مد نظر از بدن همیشه در یک فاز مشابه قرار ندارند می‌توان تخمین زد که در هر جلسه درمانی تقریبا یک چهارم موهای زائد در فاز رشد فعال، مورد هدف لیزر قرار می‌گیرند. به فاز رشد فعال مو Anagen نیز گفته می‌شود. از مراحل دیگر می‌توان به استراحت، ریزش و بازگشت نیز اشاره کرد. در حالی که ممکن است مقداری از موها در فاز رشد فعال باشند، موهای دیگر در فاز استراحت، ریزش و یا بازگشت قرار دارند. از این رو نمی‌توان صرفا در یک یا دو جلسه به نتیجه مناسب رسید.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن