راهکارهایی برای نگه‌داری از پوست بعد از عمل لیزر برای رفع موهای زائد

راهکارهایی برای نگه‌داری از پوست بعد از عمل لیزر برای رفع موهای زائد

پوست، بزرگترین ارگان در بدن انسان است. پوست در واقع مکانیزمی دفاعی است که از بدن در مقابل پرتوهای فرابنفش آفتاب، میکروب‌ها و دیگر منابع مخرب محیطی محافظت می‌کند. در حالی که پوست بسیار سرسخت است اما باید برای نگه‌داری از آن تلاش‌هایی نیز انجام شود مخصوصا وقتی که فرد تصمیم بگیرد برای رفع موهای زائد از دستگاه لیزر استفاده کند. دستگاه لیزر راهکاری بسیار سریع و محبوب برای رفع موهای زائد است. این درمان، راهکاری بسیار سریع برای افرادی است که نمی‌توانند راهکارهای سنتی را به صورت مکرر استفاده کنند اما دوست دارند که بدنی عاری از موهای زائد داشته باشند.

در این تکنیک، فولیکول‌های مو به صورت مستقیم توسط نور لیزر مورد هدف قرار می‌گیرند. در این فرآیند نور تبدیل به حرارت شده و فولیکول‌ها را نابود می‌کند. دستگاه لیزر موهای زائد دایود می‌تواند انتخابی مناسب برای درمان سطح مقطع زیادی از پوست باشد. این درمان بهترین نتیجه را روی پوست‌هایی با رنگ روشن و موهایی با رنگ تیره ارائه می‌کند. درمان به گونه‌ای انجام می‌شود که امکان آسیب رسیدن موقت به پوست وجود دارد. البته جای نگرانی نیست و این درمان مشکلات همیشگی برای پوست به وجود نخواهد آورد. از دستگاه لیزر به عنوان تکنیکی دائمی برای رفع موهای زائد یاد می‌شود. از آنجا که این دستگاه باعث سوختن فولیکول می‌شود، امکان ظهور درد و ناراحتی تا چند روز بعد از عمل در پوست وجود دارد. به همین دلیل بیمار باید از پوست خود مراقبت کند.

محصولاتی که باید برای استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خریداری شوند
محصولاتی که باید برای استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خریداری شوند

محصولاتی که باید خریداری شوند

  1. ژل آلوئه ورا

از این ژل برای بهبود ناراحتی در سطح پوست و خنک سازی آن استفاده می‌شود. آلوئه ورا به صورت ژل یا خود گیاه می‌تواند حساسیت را در سطح پوست کاهش داده و باعث کم شدن قرمزی و تورم اولیه بعد از درمان شود.

  1. کرم‌های آرام‌بخش

از این کرم‌ها دو تا سه روز بعد از عمل برای ایجاد رطوبت استفاده می‌شود. همچنین این کرم‌ها می‌توانند باعث ایجاد حس آرامش و رفع حساسیت شوند.

  1. کرم ضد آفتاب با SPF بیشتر از 30

بعد از عمل با استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد، نگه‌داری از پوست در مقابل نور آفتاب بسیار مهم است. در ابتدا پیشنهاد می‌شود تا جایی که ممکن است بیمار در مقابل نور آفتاب قرار نگیرد. اگر امکان انجام اینکار وجود ندارد، باید از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بیشتر از 30 استفاده کرد.

  1. استفاده از کلاه یا لباس مناسب

در کنار استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، بیمار می‌تواند از پوشش مناسب لباس یا کلاه برای جلوگیری از قرار گرفتن پوست در مقابل نور آفتاب استفاده کند.

لیزر و پیشنهاد‌های نگهداری از پوست بعد از عمل

  • حتما از کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های حساس استفاده کنید. پوست لیزر شده توسط دستگاه لیزر دایود الکس حساسیت بسیار زیادی در مقابل نور آفتاب دارد و باید حتما به این نکته توجه کنید.
  • از محیط‌های بسیار گرم دوری کنید. این نکته حتی برای دوش‌های آب گرم یا سونا نیز صدق می‌کند. این نکته باید حداقل دو روز بعد از عمل رعایت شود.
  • اگر در حال انجام دوره درمانی با استفاده از داروهای آنتی بیوتیک هستید، از انجام عمل لیزر خودداری کنید. حتی پیشنهاد می‌شود دو هفته بعد از اتمام دوره درمانی آنتی بیوتیک، عمل لیزر را انجام ندهید.
  • بعد از انجام عمل برای کاهش حس ناراحتی، قرمزی و تورم می‌توانید از کیسه آب یخ استفاده کنید.
  • کرم‌های ضد آفتاب باید دارای کیفیت بسیار مناسب باشند تا از پوست در مقابل نور آفتاب محافظت کند.
  • اگر عمل لیزر را انجام دادید باید شیوه‌های سنتی یا مدرن را کنار بگذارید.
  • چند هفته قبل و بعد از عمل، نباید پوست خود را برنزه کنید.
  • قبل از درمان برای کاهش حس درد می‌توانید از کرم‌های موضعی بی حس کننده استفاده کنید.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن