راهنمای پایه برای رفع موهای زائد بدون درد

راهنمای پایه برای رفع موهای زائد بدون درد

بسیاری از افراد فارغ از جنسیت، از سنین نوجوانی درگیر رفع موهای زائد در نقاط مختلف بدن می‌شوند. ادامه اینکار به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه برای چندین دهه حقیقتا کار دشواری است و تقریبا همه افراد به دنبال راهکاری دائمی هستند. برخی دیگر نیز صرفا به همین شیوه‌های سنتی عادت کرده و فقط به دنبال راهکاری برای کاهش درد هستند. در ادامه به راهکارهایی برای کاهش درد در هنگام رفع موهای زائد اشاره خواهیم کرد.

از محصولات مناسب استفاده کنید

واکس کردن می‌تواند شما را تا چندین هفته از دست موهای زائد خلاص کند. در میان شیوه‌های سنتی، واکس تقریبا بیشترین ماندگاری را دارد. البته مراجعه به سالن برای انجام واکس به صورت ماهانه کاری تقریبا دشوار است. شما می‌توانید با خرید واکس خانگی مناسب هم در وقت و هم هزینه صرفه جویی کنید.

آیا استفاده از دستگاه لیزر دایود برای رفع موهای زائد دردناک است؟

برای از افراد این نوع درمان را نارحت کننده می‌دانند اما درد ناشی از آن تقریبا برای همه افراد قابل تحمل است. گرچه باید گفت که با توجه به آستانه تحمل درد متفاوت در هر فرد، این شیوه درمانی نیز تجربه متفاوتی از درد را به هر فرد ارائه خواهد کرد. استفاده مکرر از دستگاه لیزر در طول سالیان می‌تواند باعث کاهش درد نسبت به این درمان شود اما راهکارهای دیگری نیز برای کاهش درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال بیمار می‌تواند از کرم‌های بی حس کننده تقریبا بیست دقیقه قبل از شروع درمان استفاده کند. دستگاه‌های لیزر مدرن که در چند سال گذشته تولید شدند نیز دارای ماژول خنک کننده سطح پوست هستند که درد در هنگام درمان را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند.

آیا استفاده از دستگاه لیزر دایود برای رفع موهای زائد دردناک است؟
آیا استفاده از دستگاه لیزر دایود برای رفع موهای زائد دردناک است؟

قبل از استفاده از واکس با کارایی آن آشنا شوید

یکی از مشکلات اصلی استفاده از واکس برای تازه وارد‌ها، جدا کردن آن از بدن است. بهتر است قبل از انجام اینکار چندین مقاله راهنما یا ویدیو در مورد آن مشاهده کنید.

در استفاده از تیغ، ملاحظه داشته باشید

اگر جدا کردن یکباره مقداری زیادی موهای زائد از بدن برای شما مناسب نیست یا نمی‌توانید آن را تحمل کنید بهترین راهکار جایگزین استفاده از تیغ است. برای استفاده از تیغ ملاحظه داشته باشید. بهتر است که فشار زیادی به پوست وارد نکنید. تیغ زدن در مسیر رشد مو باعث کاهش شانس رشد موهای زیر پوستی خواهد شد اما این شیوه نرم ترین پوست را به ارمعان نمی‌آورد. از تیغ‌هایی با کرم نرم کننده داخلی استفاده کنید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

کرم‌های موبر و پوست‌های حساس

اگر پوست شما حساس است، بهتر است قبل از استفاده از کرم‌های موبر آنها را آزمایش کنید. برای این آزمایش کافی است که مقداری کم از این کرم‌ها را روی نقطه کوچک از پوست خود آزمایش کنید. اگر پوست شما حساس باشد از آن آگاه شده و آسیبی به نقاط بسیار بزرگتر وارد نخواهید کرد.

نواحی حساس برای استفاده از تیغ

زانو و غوزک می‌توانند یکی از دشوارترین نقاط بدن برای استفاده از تیغ باشد. البته تیغ بهترین عملکرد را برای رفع موهای زائد در این نقاط دارد. تیغ سرعت بسیار بالایی برای رفع موهای زائد دارد و در سمت مقابل دقت آن نیز قابل تحسین است. بهتر است قبل از استفاده از تیغ، این نواحی را با کرم مرطوب کننده آماده کنید. بدین ترتیب شانس خراش دادن پوست یا حتی بریدن آن کاهش پیدا می‌کند و شما می‌توانید به راحتی این قسمت را شیو کنید.

مقرون به صرفه

گاهی اوقات صرفا استفاده از متود‌های مختلف رفع موهای زائد دردناک نیست بلکه هزینه‌ای که برای آنها انجام می‌شود نیز برای حساب بانکی شما دردناک خواهد بود. در این موارد تیغ و شیو کردن می‌توانند به عنوان یک نجات دهنده عمل کنند. تیغ به صورت کلی قیمت ارزانی در سرتاسر جهان دارد و می‌تواند شما را تا چند روز از دست موهای زائد راحت کند.

به زیر بقل‌ها توجه کنید

زیر بقل انسان می‌تواند ناحیه‌ای بسیار سخت برای رفع موهای زائد باشد. مو در این ناحیه بسیار زخیم‌تر از باقی بخش‌های بدن است و به صورت کلی بیش از یک مو از یک فولیکول رشد خواهد کرد. بسیاری از متخصصان بهترین شیوه برای رفع موهای زائد در این قسمت از بدن را دستگاه لیزر می‌دانند اما این شیوه مدرن بسیار گران قیمت است. استفاده از واکس نیز در این ناحیه از بدن بسیار دردناک است پس بهتر است که از آن استفاده نکنید. شاید بهترین راهکار جایگزین لیزر، باز هم استفاده از تیغ باشد. برای شیو آسان زیر بقل، بهترین زمان بلافاصله بعد از استحمام است.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن