درمان آکنه و اسکار آکنه با استفاده از درمان لیزر

درمان آکنه و اسکار آکنه با استفاده از درمان لیزر

در حالی که آکنه یکی از بیماری‌های بسیار رایج مربوط به پوست است، همچنین می‌تواند دردسرهای بسیار زیادی را به وجود آورد. نه تنها آکنه فعال می‌تواند حس بدی را به فرد انتقال دهد بلکه اسکار‌های احتمالی بعد از برطرف شدن آن نیز می‌تواند باعث زشت شدن چهره فرد شود. راهکارهای درمانی مختلفی برای برطرف کردن آکنه و اسکار آن وجود دارد اما برخی از این راهکارها تاثیرگذاری بسیار بیشتری دارند. البته این درمان و تاثیرگذاری می‌تواند در هر فرد متفاوت باشد.

در حال حاضر دستگاه لیزر یکی از راهکارهای نوین برای نابود کردن آکنه و اسکار‌های ناشی از آن به شمار می‌رود. دستگاه لیزر می‌تواند عملکرد بسیار خوبی برای رفع آکنه و اسکار ناشی از آن داشته باشد. از آنجا که درمان برای هر فرد به شکل متفاوتی تاثیرگذار است، بهتر است قبل از درمان حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

دستگاه لیزر چگونه می‌تواند آکنه و اسکار آکنه را درمان کند؟

پزشکان با استفاده از دستگاه لیزر انرژی کنترل شده‌ای را به سطح پوست وارد می‌کنند. این انرژی باعث می‌شود تا ترکیبات خاصی در پوست به نام پورفیرین تحریک شود. این ترکیبات در داخل باکتری آکنه زندگی می‌کنند. وقتی حرارت به این قسمت وارد می‌شود، پورفیرین‌ها به دیواره باکتری آسیب وارد کرده و آن را نابود می‌کند. بدین ترتیب باکتری کمتری در سطح پوست شما وجود خواهد داشت. همچنین درمان از طریق دستگاه لیزر می‌تواند به کاهش چربی سطح پوست کمک کند. کاهش این نوع چربی برای کسانی که از آکنه رنج می برند بسیار خوب است. یکی دیگر از مزایای درمان از طریق دستگاه لیزر به خصوص دستگاه Fractional CO2 این است که سلول‌های آسیب دیده پوست نیز تحریک شده و می‌توانند دوباره درمان و احیای خود را آغاز کنند. بدین ترتیب پوست کلاژن بیشتری را تولید خواهد کرد. بعد از درمان پوست حجم بیشتری خواهد داشت و قابلیت ارتجاع آن نیز بیشتر خواهد شد. در نهایت بافت پوست بسیار بهتر از درمان است. اگر پوست شما دارای اسکار ناشی از آکنه است بدین ترتیب امکان ترمیم آنها نیز وجود خواهد داشت. البته میزان موفقیت این درمان برای اسکار به میزان عمق و شدت آن نیز بستگی دارد.

دستگاه لیزر چگونه می‌تواند آکنه و اسکار آکنه را درمان کند؟
دستگاه لیزر چگونه می‌تواند آکنه و اسکار آکنه را درمان کند؟

باید گفت که بیمار نباید انتظار داشته باشد که نتایج درمان صرفا در یک روز قابل مشاهده باشد. تولید کلاژن جدید در پوست می‌تواند مدت زمان زیادی طول بکشد و شما نتایج درمانی قطعی خود را چند هفته و یا شاید چند ماه بعد از جلسه درمانی مشاهده کنید. بر اساس درمان هر فرد، شاید به بیمار پیشنهاد شود که در کنار لیزر، از درمان مکمل دیگری برای کاهش اسکار استفاده کند.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن