تفاوت واکس و دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

تفاوت واکس و دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

برطرف کردن موهای زائد در زندگی مدرن به یکی از مشکلات انسان‌ها تبدیل شده است. برای رفع کردن موهای زائد راهکارهای سنتی مثل استفاده از تیغ، کرم‌های موبر و در نهایت واکس در دسترس وجود دارد. این شیوه در حالی که سرعت بسیار زیادی دارند اما ماندگاری چندانی ندارند و در نهایت فرد باید هر چند روز یا نهایتا چند هفته اینکار را تکرار کند. در سمت مقابل دستگاه لیزر راهکاری بسیار نوین برای رفع موهای زائد است. این راهکار به خاطر ماندگاری بسیار زیاد خود از محبوبیت زیادی برخوردار است. در این مقاله به مقایسه واکس و دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد خواهیم پرداخت.

واکس شیوه‌ای است که در آن ماده چسبناک به سطح پوست مالیده می‌شود. سپس روی آن پارچه‌ای قرار می‌گیرد و بعد از مدتی این پارچه کنده می‌شود. این فرایند باعث می‌شود که موهای زائد از ریشه جدا شده و فرد نهایتا تا چند هفته شاهد رشد مجدد آن نخواهد بود. در عمل لیزر نور به سطح پوست تابیده می‌شود. این نور در سطح پوست به انرژی حرارتی تبدیل شده و سپس روی فولیکول و ریشه مو تاثیر خواهد گذاشت. این تاثیر به صورت ایجاد آسیب در فولیکول خواهد بود. با به وجود آمدن این آسیب به فولیکول، موهای زائد برای رشد دوباره با مشکل مواجه خواهند شد. در حالی که لیزر به عنوان راهکاری دائمی برای رفع موهای زائد شناخته می‌شود اما در بسیاری از موارد شاهد رشد مجدد موهای زائد خواهیم بود. البته می‌توان گفت که ماندگاری این شیوه به مراتب از واکس بیشتر است و فرد تا ماه‌ها و در برخی از موارد تا سال‌ها شاهد رشد مجدد موی زائد نخواهد بود.

می‌توان گفت که واکس شیوه‌ای بسیار در دسترس نسبت به لیزر است. شما می‌توانید در سالن‌های زیبایی یا حتی خانه از این شیوه برای رفع موهای زائد استفاده کنید. در سمت مقابل باید گفت که استفاده از لیزر به این آسانی نیست. شما برای درمان باید حتما به کلینیک مخصوص مراجعه کنید و برای درمان تحت نظر یک پزشک متخصص قرار بگیرید. به صورت کلی استفاده از واکس برای رفع موهای زائد بسیار آسان‌تر است اما در قیاس نتیجه باید گفت که لیزر بسیار بهتر عمل خواهد کرد.

در مورد هزینه باید گفت که استفاده از واکس هزینه چندانی را در بر نخواهد داشت. لیزر در سمت مقابل هزینه بسیار بیشتری را در پی دارد. نکته مهم این است که لیزر در کنار هزینه زیاد، ماندگاری بسیار زیادی نسبت به واکس دارد. شما مجبور هستید که هر چند هفته برای رفع موهای زائد از واکس استفاده کنید که آن هم دارای هزینه است. با در نظر گرفتن بازه زمانی طولانی، استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد می‌تواند به صرفه‌تر باشد. هر جلسه لیزر می‌تواند چند صد دلار به صورت جهانی هزینه داشته باشد. این درحالی است که شما صرفا به چند جلسه درمانی در سال نیاز دارید. در سمت مقابل واکس در طول زندگی یک فرد می‌تواند هزینه‌ای بیش از 24 هزار دلار را به همراه داشته باشد.

برخلاف دیدگاه موجود، استفاده از واکس نیز می‌تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد که از میان آنها می‌توان به سوختگی، پوسته شدن، کبودی، رشد موهای زیر پوستی، عفوت و … اشاره کرد. همچنین واکس درد بسیار زیادی را به فرد وارد خواهد کرد. لیزر نیز دارای عوارض جانبی خاصی است که از میان آنها می‌توان به قرمزی، تورم، تاول، اسکار و … اشاره کرد. البته وقتی عمل لیزر زیر نظر فردی متخصص انجام گیرد، امکان بروز این عوارض جانبی به شدت کاهش پیدا می‌کند و در بسیاری از موارد حتی فرد بسیاری از آنها را تجربه نخواهد کرد.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن