بررسی دستگاه لیزر IPL

بررسی دستگاه لیزر IPL

IPL کوتاه شده عبارت Intense Pulsed Light و به معنای پالس نور تشدید شده است. IPL نوعی نوردرمانی است که برای درمان چین‌وچروک، لک و موهای زائد استفاده می‌شود. نور ساطع‌شده توسط لیزر IPL در بازه طیف 400 تا 1200 نانومتری بدون آسیب رساندن به لایه بالایی پوست (اپیدرم) به لایه دوم یعنی درم، نفوذ کرده و تنها توسط ملانین جذب می‌شود. روش IPL نسبت به سایر روش‌های درمانی آسیب بسیار کمی به پوست وارد کرده و احتمال سوختگی سطحی تقریباً صفر است. از لیزر IPL برای رفع موهای زائد در صورت و بدن استفاده می‌شود. درواقع سلول‌های رنگ‌دانه‌ای موجود در پوست انرژی نوری امواج IPL را جذب کرده و به گرما تبدیل می‌کنند. گرمای تولیدشده نیز فولیکول‌های مو و سایر ضایعات پوستی را از بین می‌برد.

شما می‌توانید از لیزر IPL در هر نقطه از بدن مراجعین استفاده کنید اما توجه کنید که این درمان برای پوست‌های بسیار تیره و یا پوست‌هایی که ریسک بروز زخم کلوئید در آن‌ها زیاد است توصیه نمی‌شود؛ اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که کاربردها و امکانات دستگاه لیزر IPL چیست؟ در ادامه مطلب قصد داریم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم:

کاربرد لیزر IPL

باوجوداینکه معمولاً دستگاه‌های دیگر تنها یک یا دو درمان را در کلینیک‌های تخصصی ارائه می‌دهند، تکنولوژی به‌کاررفته در لیزر IPL امکان ارائه بیش از 9 درمان مختلف پوست و مو را با یک دستگاه ایجاد کرده است؛ بنابراین دستگاه پیشرفته IPL برای مراکز درمانی که به دنبال افزایش تنوع درمان‌های ارائه‌شده در مرکز خود هستند بهترین گزینه است؛ بنابراین می‌توانید بدون خرید دستگاه‌های مختلف از رفع موهای زائد تا جوان‌سازی پوست را تنها از طریق یک دستگاه انجام دهید. این موضوع به‌ویژه برای مراکز کوچک با محدودیت فضا بسیار بااهمیت است. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین کاربردهای دستگاه لیزر IPL اشاره می‌کنیم:

  1. لیزر IPL برای رفع موهای زائد
  2. لیزر IPL برای رفع لک صورت
  3. لیزر IPL برای ترمیم جای جوش
  4. لیزر IPL برای رفع ضایعات عروقی در صورت و سایر اندام‌ها
  5. لیزر IPL برای رفع ضایعات رنگ‌دانه‌ای پوست

 امکانات دستگاه لیزر IPL

برای ارائه نتایج درمانی استاندارد و حرفه‌ای لازم است به این نکته توجه کنید که تمام دستگاه‌های لیزر IPL به‌صورت یکسان طراحی و ساخته نشده و هرکدام ویژگی‌های متفاوتی دارند.Limenis و Alma معروف‌ترین برندهای تولیدکننده دستگاه IPL هستند. به‌طورکلی خرید دستگاه پیشرفته با امکانات بالا سبب به دست آمدن سود مالی و رضایت بیشتر مراجعین خواهد شد.

در هنگام خرید مهم‌ترین امکانات یک دستگاه لیزر IPL چیست؟

  1. صفحه‌نمایش لمسی و رابط کاربری آسان و کاربرپسند
  2. داشتن حالت‌های درمان آماتور و پیشرفته برای استفاده راحت اپراتورهای تازه‌کار و حرفه‌ای
  3. مجهز بودن به هندپیس ارگونومیک به‌منظور آسان شدن کار اپراتور
  4. مجهز بودن به تکنولوژی یکپارچه E-LIGHT (IPL + RF بای‌پلار+ سیستم کولینگ پوست)
  5. بهترین دستگاه فوتوفیشال IPL مجهز به تکنولوژی OPT است. OPT کوتاه شده عبارت optimal pulsed technology و به معنای فناوری پالس بهینه است. دستگاه لیزر IPL با فناوری OPT ایمن، سریع و بدون درد است.
هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن