استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد تا چه اندازه تاثیرگذار است؟

استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد تا چه اندازه تاثیرگذار است؟

بدنی عاری از هرگونه موهای زائد این روزها به یکی از چالش‌های بزرگ به خصوص برای بانوان تبدیل شده است. استفاده از راهکار‌های سنتی ابتدایی‌ترین چیزی است که به ذهن هر فردی خواهد رسید اما حقیقت این است که هیچکدام از این شیوه‌ها ماندگاری چندان قابل توجهی ندارند و در انتها نیز می‌توانند دردسرهای بسیار زیادی داشته باشند. در این بین استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد به خصوص در چند سال گذشته به محبوبیت بسیار زیادی دسته پیدا کرده است اما سوال بسیار بزرگ در این زمینه این است که این شیوه تا چه مقدار تاثیرگذار است. آیا لیزر واقعا می‌تواند عملکرد مناسبی را ارائه کرده و ماندگاری بسیار زیادی داشته باشد؟

لیزر، راهکاری برای کاهش رشد موهای زائد

بسیاری از کلینیک‌ها لیزر را به عنوان راهکاری دائمی برای عدم رشد موهای زائد تبلیغ می‌کنند. البته این تبلیغ کمی با واقعیت فاصله دارد و باید گفت که دستگاه لیزر راهکاری برای کاهش رشد موهای زائد است نه شیوه‌ای برای رفع دائمی آنها. به صورت کلی فردی که عمل لیزر را انجام می‌دهد، وقتی به حدود کاهش 70 درصدی رشد موهای زائد می‌رسد، این عمل موفقیت آمیز خواهد بود. اگر از افرادی که این عمل را انجام داده باشید تحقیق کنید، درصد بسیاری از این افراد از نتیجه به دست آمده بسیار راضی هستند. در نهایت باید گفت که لیزر به هیچ عنوان راهکاری دائمی برای عدم رشد موهای زائد نیست و این حقیقتی است که باید آن را باور کرد. دلیل اصلی نیز این است که نمی‌توان همه فولیکول‌های موجود را درمان کرده و آنها را نابود کرد. به همین خاطر بعد از اتمام دوره درمانی باز هم شاهد رشد موهای زائد خواهید بود اما بسیار کمتر. دلیل اصلی تعداد جلسات درمانی مختلف نیز دقیقا همین امر است تا درصد موفقیت افزایش پیدا کند. لیزر صرفا در یک جلسه نمی‌تواند موفقیت چشم‌گیری را ارائه کند.

عوامل تاثیرگذار

پوست و مو می‌توانند دو عامل تاثیرگذار در موفقیت دستگاه لیزر برای کاهش رشد موهای زائد باشند. رنگ پوست، نوع آن و همچنین رنگ مو تاثیر زیادی در موفقیت خواهند داشت. افرادی با رنگ پوستی روشن و موهایی با رنگ تیره بهترین کاندیدا برای انجام عمل لیزر هستند. البته حالا با پیشرفت‌های به وجود آمده افرادی با رنگ پوست و موهای تیره نیز می‌توانند از لیزر به خوبی استفاده کنند اما هنوز هم موارد استثنا وجود دارد. به عنوان مثال به خاطر تاثیرگیری رنگدانه‌ها در عمل لیزر، هنوز هم موهایی با رنگ روشن مثل بلوند، خاکستری، سفید و حتی قرمز نمی‌توانند نتیجه مناسبی را مشاهده کنند. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که افرادی با این رنگ مو از عمل لیزر استفاده نکنند. نقاط مختلف بدن نیز می‌توانند روی نتیجه عمل تاثیرگذار باشند. برخی از افراد گزارش کردند که عمل لیزر روی نواحی مثل زیر بقل نسبت به پاها، تاثیر بسیار بیشتری دارد.

انتخاب محل درمان

باید برای انجام عمل لیزر و رسیدن به نتیجه مناسب، مکانی مناسب را در نظر بگیرید. بله، کلینیک‌های مختلف با سطح کیفیت بسیار متفاوت عمل لیزر را با قیمت بسیار کم انجام می‌دهند اما شاید نتیجه به دست آمده با چیزی که انتظار آن را داشته باشید همخوانی نداشته باشد. برخی از این کلینیک‌ها به خاطر استفاده از افراد بی تجربه برای انجام عمل می‌توانند خاطرات نه چندان خوشایندی را به همراه داشته باشند. انجام عمل با قیمت بسیار ارزان در این کلینیک‌ها می‌تواند باعث به وجود آمدن عوارض جانبی ناخوشایند شود. استفاده از لیزر به صورت کلی جز عمل‌های پزشکی محسوب می‌شود. وقتی اینکار توسط فردی بدون تخصص و کم تجربه انجام شود، امکان بروز عوارض جانبی بسیار بد مثل سوختگی و اسکار وجود دارد. البته وقتی اینکار توسط پزشکی با تجربه انجام شود، ریسک‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند و نتایج به دست آمده بهتر خواهد بود. به همین خاطر باید گفت که برای انجام عمل لیزر بهتر است به کلینیکی با کیفیت بالا و پزشک‌هایی با تجربه مراجعه کنید. البته اینکار مستلزم پرداخت هزینه‌ای بیشتر است اما در نهایت باید گفت که این هزینه‌ها نتیجه‌ای بسیار مناسب را به شما ارائه می‌کنند.

برای رسیدن به نتیج بهتر به این نکات توجه کنید

برای دریافت نتیجه بهتر، به این نکات توجه کنید. در ابتدا باید گفت که حتما در مورد عمل لیزر برای رفع موهای زائد از دیگران پرس و جو کنید. اگر در میان آشنایان شما کسی وجود دارد که این عمل را انجام داده بهتر است که با او مشورت کرده و سوالات خود را برای افزایش تجربه مطرح کنید. نکته دیگر این است که قبل از تصمیم گیری قطعی برای انجام درمان بهتر است جلسه مشاوره‌ای داشته باشید. معمولا کلینیک‌ها معتبر در اولین مراجعه شما، جلسه‌ای مشاوره‌ای به شما پیشنهاد می‌دهند. شما می‌توانید در این جلسه با پزشک متخصص صحبت کرده و در مورد تردید‌های خود سوال کنید. همچنین پزشک می‌تواند اطلاعات جدیدی را به شما ارائه کند و بگوید برای درمان موهای زائد شما از چه نوع لیزری استفاده خواهد کرد. نکته مهم دیگر این است که از خریداری بسته‌های درمانی خودداری کنید. اگر شما بسته درمان هشت جلسه‌ای را انتخاب کنید، ممکن است صرفا در پنج جلسه به نتایج مورد نظر برسید و هزینه‌ای که برای سه جلسه دیگر بدون دلیل باشد. شما وقتی هر جلسه درمانی را انجام دهید، میزان موفقیت درمان اندازه‌گیری خواهد شد. ممکن است که شما دیگر به درمان نیاز نداشته باشید و به همین خاطر در هزینه‌ها صرفه جویی خواهید کرد. نکته نهایی نیز این است که شما باید حتما به توصیه‌های پزشک عمل کنید. انجام توصیه‌ها باعث می‌شود که درصد موفقیت این عمل افزایش پیدا خواهد کرد.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن