ارائه آمار انجام عمل لیزر موهای زائد توسط مختصصان

عمل لیزر برای نابود کردن مو‌های زائد بدن، یکی از عمل‌های بسیار محبوب در سرتاسر جهان است. در حالی که شاید تعداد عمل‌های لیزر نسبت به دیگر عمل‌ها کمتر باشد اما دکتر Kirsten M. Kelly صحبت‌های جالبی در مورد این عمل انجام داده است.

کلینیک‌ها 445 هزارعمل لیزر برای رفع مو‌های زائد بدن انجام می‌دهند. این میزان آمار دقیقا بعد از عمل‌های رفع چین و چروک و آفتاب سوختگی است. این آمار توسط نظرسنجی موسسه متخصصین پوست آمریکا ارائه شده است. دکنر Kelly اشاره کرد که در کلینک‌های مد نظر بیشتر ملانین برای رفع مو‌های زائد مد نظر قرار داده می‌شود. او در این مورد گفت:« این مورد مهم است و به خاطر آن مو‌هایی با رنگ رشد مثل خاکستری، سفید، بلوند و حتی قرمز بسیار کم تحت درمان قرار خواهند گرفت. برای رسیدن به حد مناسب از سلول‌های بنیادی در فولیکول مو، نمی‌توان از طول موج کوتاه در لیزر استفاده کرد. به همین خاطر اکثر از لیزر‌های 755 نانومتری الکساندرایت، 810 نانومتر دایود یا 1064 نانومتر ND YAG استفاده می‌شود. این لیزر‌ها می‌توانند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشند. همچنین می‌توان از لیزر‌های Intense Pulsed با طول موج 590 تا 1200 نانومتر استفاده کرد.»

 2017 American Society for Dermatologic Surgery Procedures Survey

سرعت تابش نور باید فرصت کافی برای استراحت پوست در برابر حرارت به وجود آمده توسط لیزر را فراهم کند. این مقدار باید به حدی باشد که نور تابیده شده به سطح پوست توسط مو جذب شود. دکتر Kelly در این مورد گفت:«  ما می‌خواهیم که این حرارت توسط ملانین مو جذب شود. سپس این حرارت باید به فولیکول و سلول‌های بنیادی برسد. این مورد در نهایت باعث می‌شود که رشد مو متوقف شود.» استفاده از دستگاه‌های خنک سازی نیز باعث می‌شوند که انجام عمل لیزر با آسانی بیشتری انجام شود. به عنوان مثال پوست‌های تیره که به مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند، با استفاده از دستگاه خنک سازی دچار سوختگی نخواهند شد.

برای انجام عمل لیزر در بهترین حالت پوست نباید توسط مواد آرایش برنزه شده باشد. همچنین کوتاه بودن موهای زائد منطقه مورد درمان می‌تواند به عملی بهتر منجر شود. برای رسیدن به عمل بدون درد نیاز به استفاده از بی حس کننده نیست. دستگاه خنک کننده می‌تواند مقدار بسیاری از درد ناشی از عمل بکاهد. بیماران برای انجام عمل حتما باید از عینک‌های مخصوص روی چشم خود استفاده کنند. به خصوص وقتی که ناحیه مد نظر روی صورت و یا نزدیک به آن باشد. همچنین پزشک نیز باید از عینک مخصوص برای محافظت از چشمان خود استفاده کند. فاکتور‌های زیادی می‌توانند روی فرآیند درمان و ماندگاری آن تاثیر داشته باشند که از میان آنها می‌توان به رنگ پوست، جنس و ضخامت مو و تراکم آن اشاره کرد. همچنین بهتر است بیمارانی که بدن خود را برنزه کردند برای انجام عمل لیزر حداقل 2 الی 3 هفته صبر کنند تا به نتایج بهتری رسیده و همچنین عمل برای آنها امن تر باشد. بهتر است عمل لیزر روی ابرو‌ها و اطراف چشم انجام نشود چون حتی با حفاظت مناسب نیز ممکن است که آسیب‌های مختلفی به بینایی فرد وارد شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه بهتر است که جلسات درمانی متعددی که توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود انجام شود. صرفا با انجام یک جلسه نمی‌توانید به رفع موهای زائد بدن خود امیدوار باشید.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن