آشنایی با فناوری SHR در رفع موهای زائد

لیزر SHR مخفف عبارت Super Hair Removal از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برای حذف موهای زائد کمک می‌گیرد و نسبت به خرید دستگاه‌های لیزر IPL انتخاب مناسب‌تری است. حذف موهای زائد با این دستگاه بدون درد، امن و بسیار مؤثر بوده و چنانچه اپراتور دستگاه مهارت کافی داشته باشد، موهای زائد مراجعه کنندگان رشد نخواهد کرد.

طراحی دستگاه لیزر SHR به صورتی است که پالس‌های با طول موج بلند و کم انرژی ساطع می‌کند که نیمی از آنها با فولیکول مو برخورد خواهد کرد. در اثر برخورد پالس لیزری دمای فولیکول مو افزایش پیدا کرده و ریشه مو می‌سوزد و از طرفی با دناتوره کردن پروتئین‌هایسلول‌های بنیادی، جلوی رشد مجدد موهای زائد گرفته می‌شود. به همین دلیل می‌توان به مراجعه کنندگان تضمین داد که موهای زائد آنها رشد نخواهد کرد.

امکانات لیزر اس اچ ار

امکانات و قابلیت‌های لیزر SHR باعث شده تا نسبت به نسل قدیمی دستگاه‌های لیزر مثل IPL بسیار پیشرفته‌تر و مؤثرتر باشد. برخی از امکانات این دستگاه عبارتند از:

  • دارای دو هندپیس بسیار تخصصی و با طراحی ارگونومیک (SSR و SHR) برای حذف مؤثر موهای زائد و افزایش ایمنی پزشک و مراجعه کننده
  • برخورداری از طول موج‌های مختلف جهت تنظیم کردن برای انواع پوست‌ها و کاربرد در 5 شیوه درمانی
  • تعداد شات بسیار زیاد همراه با قابلیت تنظیم سرعت شات دستگاه
  • دو روش برای کولینگ یا خنک سازی موضعی فوق العاده قدرتمند هنگام ساطع کردن اشعه لیزر جهت جلوگیری از سوختگی پوست مراجعه کننده
  • اشعه‌های کم انرژی لیزر با قابلیت سوزاندن فولیکول مو و حذف دائمی موهای زائد بدو خطر سوختگی پوست
  • منوی کاربری کاملا لمسی مانیتور
  • کاربری آسان منو مانیتور که نیاز کلینیک را برای داشتن اپراتور حرفه‌ای رفع می‌کند
  • برخورداری از مکانیسم Air Switch
  • محافظ هوشمند و قدرتمند دستگاه در برابر آب و الکتریسیته که منجر به طول عمر مفید دستگاه می‌گردد
  • امکان حذف موهای زائد نازک و روشن، ضخیم و تیره

مزایا و معایب لیزر SHR

دستگاه لیزر SHR مشابه تمامی دستگاه‌های لیزر مورد استفاده برای حذف موهای زائد مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این قسمت برای اینکه بتوانید با اطلاعات کامل نسبت به خرید و استفاده از این دستگاه اقدام کنید به مزایا و معایب آن پرداخته‌ایم.

آیا موهای زائد بعد از عمل SHR دوباره رشد خواهند کرد؟

موهای زائد فعال در چرخه رشد که توسط فناوری SHR درمان می‌شوند، نباید دوباره رشد کنند. چون فولیکول مو آسیب دیده و توان رشد مجدد را ندارد. فولیکول‌هایی که در چرخه رشد فعال حضور نداشتند باید تحت درمان کامل قرار بگیرند تا آنها نیز آسیب ببیند. البته تغییرات هرمونی و سب زندگی نیز می‌تواند روی رشد موهای زائد تاثیرگذار باشد و به همین خاطر شاید نیاز به انجام جلسات نگه‌داری داشته باشید.

آیا با انجام عمل SHR به مرخصی نیاز خواهید داشت؟

عمل SHR مانند دیگر شیوه‌های عمل لیزر نیازی به استراحت بعد از عمل ندارد. در واقع به خاطر شیوه خاص فعالیت لیزر‌ها و به خصوص SHR نیازی به ریکاوری نخواهد بود. شاید بعد از انجام عمل با عوارض جانبی مثل قرمزی و تورم سطح پوست مواجه شوید اما اکثر عوارض جانبی به راحتی و بدون درمانی خاص رفع خواهند شد.

چرا به تعداد زیادی جلسات درمانی نیاز خواهید داشت؟

باید به مرحله Anagen در رشد مو توجه داشت. به همین خاطر در هر جلسه درمانی تقریبا 25 درصد از موهای زائد تحت درمان قرار می‌گیرند. به همین دلیل نیز به چندین جلسه درمانی برای کاهش رشد موهای زائد نیاز خواهید داشت. مرحله Anagen یا فاز رشد مو، مرحله‌ای است که موهای زائد در آن رشد می‌کنند. مرحله دیگر Catagen یا بازگشت است که در آن فولیکول مو کوچک شده و از پوست جدا می‌شود. مرحله نهایی نیز Telogen یا مرحله استراحت است که در آن رشد مجدد مو در زیر موهای قدیمی که در نهایت از بدن جدا می‌شوند آغاز می‌شود. درمان لیزر باید در مرحله Anagen انجام شود تا نتیجه مناسب مشاهده شود. متاسفانه همه موهای زائد به صورت یکسان در یک مرحله قرار ندارند. در حالی که ممکن است قسمتی از موهای زائد در فاز رشد فعال باشند، مقداری دیگر در مرحله استراحت یا بازگشت هستند.

هنوز هیچ امتیازی به این مطلب نداده اید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن